Skocz do zawartości

Sufit podwieszany do wiązarów - błędy?


ajutki

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam wojnę na budowie. Wstrzymałem prace, ale przecież nie o to chodzi.

Wiele czytałem o sufitach i niestety widzę, że wykonawca robi wszystko odwrotnie.

Ruszt mam krzyżowy i mocowany do drewnianych wiązarów. Sufity nad całym domem.

1. Profile CD przykręcił do UD
2. Płyty chce kręcić wzdłuż profili CD
3. Płyty GK chce kecić również do UD
4. Połączenie płyt ze ścianą chce łączyć Uniflotem i zatapiać tam siatkę.

Czy ja jestem przewrażliwiony?

..czy podziękować wykonawcy?
Napisano
Ten wykonawca jest potencjalnie niebezpieczny.
Taki sufit to "strop" musi odpowiadać pewnym warunkom.
W skrócie:
1 ognioochronność - czyli taki szczegół jak stelaż z profili 0,6mm, nie przykręcanie profili nośnych do profili przyściennych a ich rozstaw co 40cm. Oczywiście licząc od pierwszego i ostatniego od ściany które, to są nie dalej jak 15cm od niej .
2 luz profila nośnego osadzonego w UD 1-1,5cm
3 płytowanie płytą 2xGKF a łazienka, kuchnia, pralnia płytą 2xGKFI
4 montaż płyty dla zwiększenia wytrzymałość powinien być wykonany poprzecznie do profili nośnych.
Nie bez znaczenia jest dobór i rozmieszczenie wieszaków. Polecam wieszaki noniuszowe.

Jeżeli pomieszczenia nad sufitem są nieużytkowe pamietamy o wykonaniu paroizolacji przed opłytowaniem.
Pamiętać tez należy o izolacji cieplno-akustycznej.
Szpachlowanie obwodowe masą konstrukcyjna z zazbrojeniem spoiny taśmą. Dopełnieniem tego jest oczywiście dylatacja wykonana przed płytowaniem taśma poślizgową.
Napisano
Cytat

Szpachlowanie obwodowe masą konstrukcyjna z zazbrojeniem spoiny taśmą. Dopełnieniem tego jest oczywiście dylatacja wykonana przed płytowaniem taśma poślizgową.



Tylko jednego nie rozumiem. Na połączeniu płyty sufitu ze ścianą dajemy taśmę poślizgową. Czy to miejsce zbroić też siatką, czy wystarczy np. Uniflot? Bo o ile taśma poślizgowa da (jakby co) poślizg, to siatka to miejsce usztywni. W efekcie ewentualna rysa nie pojawi się na samym styku jako idealna linia prosta (dzięki poślizgowi).

Napisano
Połączenie ślizgowe to jedna z wielu odmian wykonania dylatacji jakie stosuje się w systemach suchej zabudowy.
Oczywiśnie można nie zbroić spoiny po wypełnieniu szczeliny masą spoinową.
Lecz dla wyżeszego bezpieczeństwa przed potencjalnym pęknięciem a zarazem komfortu wizualnego lepiej jest zastosować zbrojenie.
Taśma nie łączy płyty ze ściana. Ona słuzy do zbrojenia spoiny, najlepiej jest używać nie siatki a taśmy z włókna szklanego tzw. flizeliny lub taśmy papierowej.
tu małe moje wypociny w paintcie:
Brak obrazka

Istotne jest by przed wypełnianiem masą szpachlową, dokładnie odpylić i zwilżyć wodą szczelinę.
Wszystkie krawędzie w obwodzie są krawędziami ciętymi.
Napisano
Ok. Rozumiem.
A dlaczego krawędzie w obwodzie powinny być cięte?
I czy przy zbrojeniu połączenia ze ścianą należy przyjąć, że sufit przy obwodzie będzie miał takie delikatne zgrubienie. Właśnie przez to zbrojenie.

Napisano
Płytowania, krawiędzie itp. najprościej jest omówić tego typu zagadnienia bezpośrenio na budowie.
Połączenie ślizgowe i zbrojenie spoiny nie wnosi zgrubienia widocznego gołym okiem.
Ta kszywizna to rząd 1mm szeroko rozmytego wiec mieści się w normie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...