Skocz do zawartości

szczelność komina- problemy po deszczach- wazne!


Recommended Posts

Napisano
Jedyną usterką jaka ujawniła się w naszym domu po roku był komin- nie wytrzymał próby szczelności jaką były ostatnie koszmarne ulewy. Przeciekło, odeszła nam farba przy kominie w sypialni i pokazały się plamy wilgoci.
Komin w naszym przypadku będzie poprawiony w ramach gwarancji na dom ale nasza firma daje trzyletnią gwarancję na wszystkie wykonane prace - pomimo że był tak szczerze to wykonany zgodnie z projektem....(czytajcie dokładnie umowy i ustalacie warunki gwarancji z wykonawcami bo można być potem niemile zaskoczonym... koleżanka za naprawę komina po tych deszczach zapłaciła 4 tysiące...)
Wiem że ma być zafugowany, pokryty jakąś masą uszczelniającą (postaram się dowiedzieć szczegółów, firma czeka tylko żeby przestało lać i dało się wejść na dach)
Z tego co wiem u wielu moich znajomych po tegorocznych niespotykanych deszczach pojawiły się probmey ze szczelnością kominów, tylko na mojej ulicy dwoje sąsiadów ma te same problemy!
Skąd to się bierze i jak temu zapobiegać?
Napisano
u nas leci z rury gazowej. Rura jest w kominie wentylacyjnym, ma grzybek na sobie a przy większej ulewie cieknie do pieca. Już silikonowaliśmy i nic.
W zasadzie to jedyna usterka, sama się dziwię. Ale część poprawiał mąż na bieżąco, np zapłytkowane rewizje w łazience!
Napisano
U mnie anlaogicznie - komin przeciekł ..... zacieki na ścianie w pokoju przylegającym , zawilgocona wełna w tych miejscach.
Uszczelnienie komina naprawiane było już raz - jak widać , bez rezultatu ....
Majster obwinia moją decyzję żeby wybudować go z cegły dziurawki .
Ja sądzę , że jest to wina nieprawidłowej obróbki blacharskiej komina i niedostatecznego uszczelnienia.
Nie wiem czy jest sens prosić Go znowu o poprawkę - bo skoro raz poprawiał i nie zrobił tego prawidłowo, mam podstawy żeby przypuszczać, że nie potrafi zrobić tego jak należy.

Gawel ostatnio mi pisał o produktach firmy Sika - ponoć się sprawdzają, link:
http://www.google.pl/url?sa=t&source=w...gMGSRHwUhKsbP-g

Może się skuszę i spróbuję za pomocą męża uszczelnić ten komin icon_rolleyes.gif .
Napisano
Cytat

Daggula moi mają być jutro ja się spróbuje dokładnie dopytać jak będa to robić- już robili jeden i horror ostatniej nocy chyba przetrwał...



ok, czekam - będę wdzięczna ....
Napisano
komin powinien byc z pełnej cegły...bo wtedy przy takich deszczach tak szybko nie przemoknie...mi tez troche przemokło, ale tylko na stryszku.
Napisano
Cytat

Komin powinien mieć dobre wykończenie z blachy w miejscu styku z połacią!




Mój systemowy obłożony pełną cegłą klinkierową i bardzo dobrze wykończony. Podczas ostatnich ulew nie było kropli wody na strychu, ani na ścianie komina poniżej cegły klinkierowej.

Zdjęcie obróbki w mojej galerii
Napisano
Cytat

Mój systemowy obłożony pełną cegłą klinkierową i bardzo dobrze wykończony. Podczas ostatnich ulew nie było kropli wody na strychu, ani na ścianie komina poniżej cegły klinkierowej.

Zdjęcie obróbki w mojej galerii


Ale do tego musi być doświadczony fachowiec!
Napisano
Cytat

Ale do tego musi być doświadczony fachowiec!




Budowanie systemem gospodarczym ma tę zaletę, że mam możliwość wybierania fachowców do poszczególnych prac, wcześniej zasięgając języka o ich umiejętnościach.
Napisano
to jest hehehe określenie pana majstra:)
Wydaje mi się że chodzi o to że nie ma być tylko zaprawa między cegłami tylko fuga, na gładko, żeby nie było wglebień pomiędzy warstwami cegiel. Ale jesteśmy na forum ekspertów więc może jakis ekspert nam wyjaśni kominologiczne dylematy:)
U nas komin poprawiony. Nie lało mocno od tej pory więc nie powiem wam czy skutecznie:)
Napisano
Cytat

No to eksperci... do dzieła. Co to jest fugowanie na pełno?



Spoina równo z licem cegły i przejechana fugownikiem(fikuśny kwadratowy pręcik)
Napisano
No. Pada tydzień. W tym październiku zwanym czerwcem. wacko.gif Komin nie przecieka już. Nie lało tam masakrycznie jak wtedy, ale jednak ciągle upierdliwie siąpi...... chyba od zeszłego piątku? Póki co fugowanie sprawdziło się.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...