Skocz do zawartości

ocieplenie budynku z pustaka żużlowego


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie
Postanowiłem poprosić fachowców o poradę.
Chcę ocieplić dom styropianem.
Budynek jest z pustaka żużlowego. Z zewnątrz jest nieotynkowany. Wewnątrz są maty ze słomy i na tym tynk. Grubość ściany to 34 cm.
Jakiej jakości, grubości itp styropian zastosować?
Bardzo proszę o pomoc. Chciałbym to zrobić tak żeby to miało "ręce i nogi"
Znajomy poradził mi najpierw zarzucić ściany rapówką i na to dopiero kleić styropian 10cm.
Tylko nie wiem czy jest sens zarzucania rapówki.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam serdecznie
Postanowiłem poprosić fachowców o poradę.
Chcę ocieplić dom styropianem.
Budynek jest z pustaka żużlowego. Z zewnątrz jest nieotynkowany. Wewnątrz są maty ze słomy i na tym tynk. Grubość ściany to 34 cm.
Jakiej jakości, grubości itp styropian zastosować?
Bardzo proszę o pomoc. Chciałbym to zrobić tak żeby to miało "ręce i nogi"
Znajomy poradził mi najpierw zarzucić ściany rapówką i na to dopiero kleić styropian 10cm.
Tylko nie wiem czy jest sens zarzucania rapówki.
Pozdrawiam


nie jesli sie mocno nie sypie to kleic na ostro i mocowac kolkami ale jak wiadomo każdy kij ma dwa końce i stąd pytanie czy wentylacja mechaniczna w domu jest?jesli nie to lepiej nie robic nic żeby sobie gabki z domu nie zrobić
Napisano
Dziękuję za odpowiedź. W domu na chwilę obecną nie ma żadnej wentylacji. Mam zamiar porobić kratki wentylacyjne. Czyli co jeśli nie ma wentylacji mechanicznej to nie ocieplać domu?
Napisano
Cytat

hmm a dlaczego złym rozwiązaniem będzie ocieplenie styropianem?
Ludzie ocieplają styropianem i nie ma problemu.
Proszę o rozjaśnienie sytuacji


ludzie jezdzą bez zapiętych pasów ,bez przeglądu i wogóle i tez nie ma problemu aż do katastrofy ...
styropian jako materiał nie przepuszcza pary wodnej lub przepuszcza tak małe ilości że prakrycznie może stać się gąbką
jesli jest wentylacja w domu to nic sie nie dzieje no chyba ze woda podsiakają od fundammentu ,natomiast przy zastowoaniu wełny i odpowiedniego tynku para wodna sfobodnie może sie przemieszczac bez uszczerku dla mudynku i mikroklimatu w nim ponadto wełna ma leprzy opór cieplny zachowując te samą grubośc co styropianu ,ale wyniki ekonomiczne pokazują że lepiej jest załozyć wentylacje mechaniczna w domu z odzyskiem i ocieplic styropianem mająć pełen komfort niż izolowac wełną a na wentylacje juz braknie (a komfort w wentylowanym domu jest idealny )
reasumując decydując żie na izolowanie styropianem i nie mając wentylacji to tak jakby stać na przepaścią i zrobić krok na przód...-nie zawsze musi skończyc sie tragedią ...
Napisano
Cytat

Dziękuję za odpowiedź. W domu na chwilę obecną nie ma żadnej wentylacji. Mam zamiar porobić kratki wentylacyjne. Czyli co jeśli nie ma wentylacji mechanicznej to nie ocieplać domu?


no nikt nie zabroni tego ale pisze to tylko po to żebys miał świadomosc że po ocieplenieu jesli pojawi sie jakiś dziwny zapach w okresie jesienno zzimowym to znaczy że juz jest żle ... natomiast jesli masz stare okna czesto otwierasz dzwi to ten problem może sie odsunąc w czasie
Napisano
Cytat

to jeszcze miałbym pytanie jaką grubość styropianu dać? 10cm wystarczy?


to troche zależy od tego jakie temperatury w domu panują czy lubisz mieć 19st czy 23st
przedeszytkim żeby jednoznacznie to ocenic i wyliczyc trzebay ocenic opory cieplne przegrody i ustalić tzw miejsce zerowe dla 10cm styropianu i dla 12 czy tez 15cm a bez oblićżen to kwestia ile masz kasy osobiście polecałbym 12/15cm max i to ze wgledu na wspołczynik inwestycja a eksploatacja jest najlepszy współczynnik w wiekszości budownictwa ,natomiast nie mozna zapominac o wentylacji
Napisano
Cytat

to jeszcze miałbym pytanie jaką grubość styropianu dać? 10cm wystarczy?


10cm to się dawało jak styro był po 150-200 pln / m3.
Dziś styropian-elewacja kupisz ponizej 80pln/m3.
15cm - to dzis standart i wzwyż...
Jak budynek nie wysoki to kołkowanie se odpuść .
- zwykłe kołki (te po 30gr.) nie nadają się do pustaków wielokomorowych tudzież żużlowych.
Kołki do takich pustaków sa kilkakrotnie droższe , lepiej dołożyć do porządnego kleju.

A wentylacja i tak najwazniejsza ( wazniejsza niż dywagacje 10? czy 12cm?) !!!

Pzrd

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...