Skocz do zawartości

dom większy niż w projekcie


Recommended Posts

Napisano
Wykonawca bez mojej wiedzy ( i niestety wydaje mi sie że i bez swojej) powiększył dom teraz dom jest większy niz w projekcie tzn 1,2m szerszy i 1m dłuższy w związku z tym planuję kosztem nowego miejsca ekstra powiększyć łazienkę lub zrobić odrębne wc.
Niestety obawiam sie co bedzie z odbiorem takiego budynku jak trzeba zgłosić takie zmiany?? Bo czy to nie jest juz nowy projekt prosze o rade bo zupełnie nie wiem jak sie za to zabrać...
Napisano
Tak znaczne powiększenie wymiarów budynku należy traktować jako istotne odstępstwo od zatwierdzonego projektu i formalnie powiatowy inspektor nadzoru budowlanego może wstrzymać budowę oraz wymierzyć karę za prowadzenie robót niezgodnie z projektem. Lepiej więc wcześniej złożyć wniosek o zatwierdzenie projektu zastępczego opracowanego przez uprawnionego architekta. Jeśli projekt był tzw. projektem powtarzalnym ( z katalogu) trzeba również uzyskać zgodę jego autora na dokonanie zmian, gdyż adaptacja bez takiego zezwolenia przez innego architekta będzie naruszeniem praw autorskich.
Napisano
W pełni przychylam się do stanowiska redakcji Budujemy Dom.
W przedmiotowej sytuacji na inwestora zostaną nałożone dodatkowe obowiązki poprzez konieczność uzyskania nowego pozwolenia na budowę (zmiana pozwolenia na budowę wynikająca z art. 36a ustawy prawo budowlane)
Proponuje wykonawcę obciążyć kosztami opracowania nowego projektu budowlanego oraz uzyskania pozwolenia na budowę .
Można by tego było moim zdaniem uniknąć poprzez ustanowienie na budowie inspektora nadzoru budowlanego, który jako osoba posiadająca uprawnienia budowlane na podstawie przepisów prawa budowlanego zobowiązana była do odbiorów poszczególnych etapów budowy.
W przedmiotowej sytuacji nawet w chwili obecnej proponuję inwestorowi ustanowienie inspektora nadzoru, który będzie wykonawcy patrzył na ręce.

Uzyskiwanie zmiany pozwolenia na budowę może stwarzać jeszcze kilka komplikacji takich jak przekroczenie dopuszczalnej procentowej zabudowy działki lub niezachowanie kąta nachylenia dachu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...