Skocz do zawartości

Decyzja o warunkach zabudowy


kalumet

Recommended Posts

Witam,
mamy zamiar kupić działkę w kształcie trójkąta prostokątnego o pow. 1667 m2, w decyzji o warunkach zabudowy widnieje zapis, że "wielkość powierzchni zabudowy kubaturowej w stosunku do powierzchni działki - do 20%" - niestety nie mamy zielonego pojęcia "co autor miał na myśli".

Co to oznacza i jak się to oblicza? Projekty, które wybraliśmy mają zróżnicowaną kubaturę i nie wiemy od czego to zależy i jak to się ma do tej działki i ww. zapisu.

Kto nam to może wytłumaczyć na chłopski rozum jaką kubaturę może mieć nasz dom ?
Link do komentarza
dzięki za odpowiedź
jak się liczy tą kubaturę, szukając projektu często mniejsze domy mają większą kubaturę od tych większych
wychodzi na to, że mając dużą działkę mogę na niej postawić altanę
ciężko znaleźć projekt z tak małą kubaturą ( dom do 100m2 )
czy mogą być jakieś problemy z uzyskaniem nowych warunków zabudowy z większą kubaturą ( zamiast przepisywać wz od aktualnego właściciela wystąpić o nowe )
im więcej czytam na ten temat tym mniej wiem icon_sad.gif
Link do komentarza
Jeszcze raz – warunki te nie określają jaka ma być kubatura postawionego budynku (budynków).
Określają powierzchnię zabudowy.
Zabudowa kubaturowa = budynek.
Czyli 20% powierzchni działki (te 333m2) to powierzchnia jaką zajmuje na działce „po obrysie” ścian zewnętrznych, praktycznie na poziomie parteru.
W zasadzie każdy projekt ma podaną powierzchnię zabudowy – przy czym w Twoim przypadku jest to powierzchnia zabudowy samego budynku (po obrysie ścian zewnętrznych) bez powierzchni zabudowanej tarasów, podjazdów, itp.

Na tych warunkach możesz postawić budynek np. 2 piętowy (to też określają WZ), który będzie miał ponad 1.600m3 kubatury i około 600m2 powierzchni całkowitej.
Możesz też postawić porterówkę o powierzchni całkowitej około 300m2, który będzie miał kubaturę np. 900m3.

Nie interesuje Cię kubatura budynku, tylko powierzchnia zajmowana przez ten budynek na działce.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...