Skocz do zawartości

Zabezpieczenie fundamentu przed wilgocią - podwijanie folii


PatrykM

Recommended Posts

Napisano
Stanąłem przed poważnym problemem.Jakiś czas temu teść roił zabezpieczenie pionowe fundamentów i wyglądało to w ten sposób że fundamenty budynku zostały odkopane (fundament ma wysokość 2 m) , wyrównane zostały ściany boczne , nałożono lepik bitumiczny i folię kubełkową która idzie na całej wysokości , jest zrobiony na dole lekki uskok i położona tam jest rura drenarska z odpływem. Czy koniecznością było podwinięcie tej folii bod fundament i dopiero później położenie w tej "rynience" rury drenarskiej , czy też może być tak jak jest .Dodam ze budynek na około w fondamencie ma izolację poziomą z papy a sam fundament ma w sobie styropian jako izolacja cieplna. Podłoże w tym miejscu jest gliniaste i największym problemem była stojąca woda przy ścianach budynku , która była wchłaniana przez ścianę (wykonaną z pustaka ) jak gąbka. Dodam też że część fundamentu która wystaje nad ziemią , jakieś 0,5 metra , jest oprócz izolacji zabezpieczona i ocieplona styropianem oraz zagruntowana. Potrzebuję opinii eksperta przede wszystkim w temacie zawijania tej folii..czy poprostu to jest a raczej było taką koniecznoscią.Osobie zainteresowanej tematem mogę przesłac zdjęcie jak mniej więcej to wygląda zanim został zasypany rów przy fundamencie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Warunkiem szczelności izolacji przeciwwodnej fundamentów jest zachowanie ciągłości warstw ochronnych ułożonych na ścianie oraz ławie fundamentowej. Obie te izolacje muszą więc być szczelnie połączone, co wymaga zastosowania odpowiedniej technologii. Izolacja pozioma ław wykonana z papy powinna być wyprowadzona do krawędzi ławy, a w miejscu styku ławy ze ścianą kształtuje sie tzw. fasetę - wklęsłe betonowe wypełnienie. Izolację pionową z lepiku nakłada się na całej powierzchni ścian piwnicy, a w miejscu połącznia z izolacją poziomą wzmacnia dodatkowo pasem papy szer, ok, 0,5 m przyklejonym na całej powierzchni. Folia kubełkowa, która pełni rolę dodatkowej ochrony przed wnikaniem wody, a jerdnocześnie umożliwia odprowadzenie ewentualnych przecieków do drenażu, układana jest z wywinięciem do krawędzi ławy fundamentowej. Rury drenarskie powinny znajdować się nieco poniżej poziomu ławy, gdyż tylko wtedy możliwe będzie skuteczne odprowadzenie wody.
Napisano
Hmm.dzięki za odpowiedź ale to i tak nie rozwiąże mojego problemu bo izolacja pozioma jest tak położona ze nie wystaje na zewnątrz, a na dodatek nie ma ławy fundamentowej.Poprostu jest sobie fundament który był kładziony partiami jedna część wylewki na drugiej , przedzielona papą na obrzeżach a w środku wypełniona styropianem. Ja chciałem folię dać trochę pod fundament by ewentualna woda nie podciagała po ścianie budynku , ale zrobiliśmy tak ze folia kubełkowa jest wywinięta na zewnątrz z lekkim spadkiem a na końcu tego spadku ułożyłem rurę drenarską z odprowadzeniem wody zbiornika.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...