Skocz do zawartości

moje zużycie gazu - przeliczcie mi to:)


Recommended Posts

Napisano
Odczytałam sobie dzisiaj licznik (bo dalej nie mamy rachunku za zimę!!!)
Mój dom 200 m2, ogrzewanie gazowe- piec kondensacyjny- co + cw.
Mieszkamy praktycznie 9 miesięcy (od końca sierpnia ale wcześniej korzystaliśmy z wody bo było sprzatanie, mycie okien itp)
zużycie gazu za 9 miesiecy: 1357 m3 (dużo, mało, normalnie?) co daje średnią 150 m3 miesięcznie w półroczu z przewagą miesięcy zimowych. 1 m3 kosztuje jesli dobrze policzyłam około 1,30 zł plus vat (czy się mylę? nie wiem czy dobrze odczytałam rachunek) z czego mi wychodzi około 1700 zł plus vat. Zapłacilismy w sumie chyba około 680 zł dotychczasowych faktur. Ale to jest smao zuzycie nie wiem jak oni naliczają te opłaty przesyłowe jakieś (wiecie może?)
Jak przedstawia się nasze zużycie gazu? Czy dobrze szacujemy koszt gazu na średnio około 250- 300 zł miesięcznie?
Napisano
Cytat

(dużo, mało, normalnie?

kropeczka_ns ja uważam, że mało.
Cytat

Ale to jest samo zużycie nie wiem jak oni naliczają te opłaty przesyłowe jakieś (wiecie może?)


Ja dostaje do faktury taka dodatkową kartkę z wyliczeniem wszystkich opłat za przesył i dodatkowych. Sprawdź może masz dołączona do starej faktury albo na stronie firmy powinno być. Opłaty dodatkowe(a ile ich jest!) to u mnie prawie tyle samo c za zużycie icon_sad.gif Płace zawsze z naddatkiem, żeby później nie musieć wyrównywać.
Napisano
policzyłam.
cena m3 gazu to około 93 gr netto. Do tego dochodzi opłata przesyłowa zmienna naliczana za każdy metr ok 47 gr netto. To po zsumowaniu daje na okragło cenę 1,70 zł ma m3 w sumie. Ponadto płaci się abonament- 4 zł plus vat miesięcznie i opłatę stałą- coś ponad 2 zł miesięcznie, więc to już jest kwota powiedzmy rzedu 6-7 zł miesięcznie z vatem więc niewielka.
Podsumowując koszt co + cw w moim domu- gracjan, 200 m2 powierzchni całkowitej, beton kom plus styropian 12 cm za 9 miesięcy w tym zima wychodzi około 2300 zł za cały ten okres, to daje średnio około 256 zł miesięcznie przy uwzglednieniu tegorocznej surowej zimy. Temp w domu- 20 st dzień, 19 st noc. Do tego trzeba doliczyć około 800- 1000 zł za cały sezon na drewno (koszt podaję z przywiezieniem drewna pociętego na gotowe kawałki, wysuszony dwuletni buk).
Piec kondensacyjny die dietrich.
Napisano
no własnie nie wiem czy dobrze liczyłam. Dlatego skoryguję to jak wreszcie przyjdzie ta faktura. Narazie mogę tylko podac zużycie. Nie wiem czy dobrze interpretuję to co tam jest wyszczególnione, niewykluczone że wyjdzie więcej.
Gość adiqq
Napisano
dla W-3 wychodzi abonament 50zł/m
Napisano
mam fakturę i prognozę. I tak jak obiecałam pisze wam prawidziwe, realne koszty energii w moim domu za ten rok- tzn na 9 miesięcy od wrzesnia do maja (z uwzględnieniem długiej tegorocznej zimy)
całkowity koszt gazu - 2300 zł.
średnie miesięczne zużycie gazu (co + cw) wyliczyłam w tych 9 mies 256 zł, ale prognoza jest niższa bo przed nami lato- myślę że roczne zużycie nie przekroczy 2500 zł (te kwoty podaję ze wszystkim już, tyle ile jest do zapłaty)
miesięczny koszt prądu ok 200 zł
drewno do kominka wyszło nam ok 800 zł za zime z przywiezieniem.
Porównując nasze zuzycie s sąsiadami którzy mają troche mniejszy dom wychodzi że naparwdę opłacał nam się piec kondensacyjny- u nas gazu idzie wyraźnie mniej!
  • 5 miesiące temu...
Napisano
mam kolejną fakturę i kolejne rozliczenie gazu. Jest to okres od maja do 5 listopada. Z tego okresu w październiku grzaliśmy dom gazem (było zimniej niż w listopadzie) w sumie w większości bo byłam dużo sama i z powodu kłopotów z kręgosłupem nie chciało mi się przynosić drewna. I ciekawe dla mnie jest to że stosunkowo dużo wychodzi nam samo grzanie wody icon_sad.gif Posmumowując np miesiące w których ogrzewanie było całkowicie wyłączone (maj-wrzesień) i grzała się tylko woda, koszt miesięczny gazu już ze wszystkimi opłatami to około 100 zł brutto miesięcznie. Wydaje mi się że w bloku to było rzędu 60-70 zł ale może gaz podrożał? Zużycie np za maj do samego grzania wody- 47 m3. A październik gdzie sporo naparwdę grzał piec gazowy to 70 m3 i koszt około 160 zł. Więc nie taka duża różnica.
Całkowite zużycie gazu w półroczu letnim (dokładnie 7 maj do 5 listopad) czyli 6 miesiecy to około 750 zł ze wszystkimi opłatami.
W tej chwili jeśli chodzi o cenę gazu:
cena m3- netto 1,04 zł
abonament netto 7 zł miesięcznie
opłata sieciowa stała netto 11 zł
opłata sieciowa zmienna liczona za każdy m3- 48 groszy (było w maju 46 gr)


Można płacić wyższy abonament i mieć odrobinę niższą cenę m3, ale to są niewielkie różnice musiałabym to przeliczyć.
Napisano
Cytat

Zużycie np za maj do samego grzania wody- 47 m3.




Z tego wynika, że codzienne zuzycie ciepłej wody, o tem. około 45 stopni, wynosi blisko 400l - co w miesiacu daje 11m3 ciepłej wody icon_eek.gif
Napisano
no właśnie coś mi tu mocno nie pasuje.... jest nas 4 osoby, dwoje dzieci. Męza często nie ma w domu, więc pewnie przez 20-30% czasu 3 osoby. Zmywa- zmywarka. Pralka bierze przeciez zimną wodę, piorę ze 4-5 pralek tygodniowo. Dzieci owszem lubią się kąpać w wannie i wanna jest duża, ale nie codzienie najwyżej ze 3 razy w tyg im nalewam do wanny tak z połowe i kąpią się razem, my na codzień więcej korzystamy z prysznica.. dużo jakoś....
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Z tego co piszesz o zużyciu wody wynika,że jest ono bardzo duże i chyba coś jest nie tak... Nawet jeżeli Wy bierzecie prysznic 3 razy w tygodniu to i tak nie dobije do takiego stanu... Przynajmniej nie powinno.
Napisano
zuzycie wody to kwestia mocno indywidualna...u mnie miesięcznie wychodzi zużycie zimnej wody około 17m3, nie wiem ile z tego jest ciepłej. Rodzina 5 osobowa - 3 dorosłe + 2 dzieci

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...