Skocz do zawartości

Balkon - potężny mostek termiczny - jak przeciwdziałać ???


Recommended Posts

Napisano
Zaintrygował mnie artykuł z ostatniego numeru "BD" (9/2005) dotyczący termoizolacji, a konkretnie izolacji płyty balkonowej (strona 70).
Otóż faktycznie połączenie żelbetonowej płyty balkonowej ze stropem jest niczym innym jak potężnym mostkiem termicznym - gdyż ze względów konstrukcyjnych (w balkonie niepodpartym na słupach) nie ma prostego sposobu odizolowania płyty balkonu od płyty stropu. Powoduje to, że powierzchnia balkonu jest potężnym radiatorem, przez który ucieka znaczna część ciepła...
Jak temu przeciwdziałać? icon_rolleyes.gif

Czy samo ocieplenie styropianem płyty balkonowej ze wszystkich stron jest wystarczające? A może jest jakiś inny, skuteczniejszy sposób na odizolowanie płyty balkonowej od stropu? Zaznaczam, że nie chcę podpierać balkonu na słupach, gdyż bardzo popsułoby to elewację... icon_confused.gif
.
Napisano
Problem mostków cieplnych w miejscu osadzenia płyty balkonowej jest często wyolbrzymiany i przy cienkiej płycie 8 - 10 cm oraz długości balkonu rzędu 2 - 3 m straty ciepła w tym miejscu można uznać za nieistotne. W uzasadnionych przypadkach lepszą ciepłochronność połaczenia można uzyskać wykorzystując specjalne łączniki izolowane do połączenia płyty ze stropem. Można też płytę balkonowa wykonać na belkach drewnianych bądź stalowych, a wypełnienie odizolować od stropu wkładką styropianową.
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
"obwinięcie" styropianem czy welna balkonu dookola powinno byc dobre --
ale przy budowie mozna zastosowac wkladki termoizolacyjne schocka http://www.schock.pl/
ewentualnie system ytonga(strop i balkon)
rownie wazne jest zeby prog w drzwiach byl wykonany na calej grubosci sciany
Napisano
Balkon potężny mostek?? To tycia kładeczka w porównaniu z fundamentem przy domach ocieplanych od zewnątrz. Zwłaszcza, że ziemia nawet cieplejsza znacznie szybciej odbiera ciepło. Strumień ciepła przez balkon, a strumień ciepła ściana - fundament -ziemia pod domem są nieporównywalne.
Napisano
Może jakieś konkretne obliczenie strat przy przy porównywalnych powierzchniach mostków dla balkonu i dla fundamentu.

[ Dodano: 2006-03-25, 08:49 ]
Jeżeli tak ogromne straty wystepują w budynkach izolowanych od zewnątrz, to w jaki spoób eliminuje się straty w przypadku izolacji wewnętrznej przez mostki między stropami i scianami zewnetrznymi. No chyba,że stropy też się izoluje z 2-uch stron. Nie wiem skąd teoria, że ziemia szybciej odbiera ciepło z budynku od powierza. Współczynnik przejmowania ciepła na zewnetrznej stronie sciany wynoski ok. 25W/m2K a dla gruntu przy ścianie fundamentowej o wys. ok 1m 2,5W/m2K.
Napisano
To nieprawda .Grunt odbiera znacznie szybciej nawet przy mniejszej różnicy temperatur. A izluje się od środka i z góry i z dołu, bo to i sensowniej i wilgoć nie wchodzi i sterować łatwiej. Popatrz na strony xella ich już się udało przekonać.
Napisano
Czy tą nieprawdą jest Pan w stanie podeprzeć jakims merytorycznym argumentem. ziemia jest lepszym przewodnikiem ciepła od powietrza, ale na straty ciepła ma wpływ wiele czynników. Współczynnik przejmowania ciepła ALFA uwzglednia zarówno straty przez przewodzenie jak i przez konwekcję. Opór warstwy przyściennej (powietrza) wynosi R=0,04 m2K/W natomiast dla gruntu opór wynosi dla ściany o wys. 1m 0.4 a dla wys. 1,5m 0,45. widac z tego jednoznacznie, że grunt stanowi wiekszy opór dla strat ciepła z budynku niż powietrza. Jeżeli to za trudne, to czy jak się opażymy to dmuchamy na opażony palec (powietrzem o temp. 36,6C) czy zakopujemy paluch w ziemi.
Napisano
Strumień ciepła nie zależy wyłącznie od róznicy temperatur, a masa? Ile rozebrany wytrzymam w powietrzu - 20 a w wodzie +2
Może Pan przygotować sobie piasek w garnku , poczekać aż wyrówna się jego temperatura z otoczeniem, nalać gotującej wody do jednakowych kubków i jeden z nich wcisnąc głeboko w piasek, zobaczy Pan który szybciej oddaję ciepło.
Napisano
www.isover.se/sw5675.asp www.isover.se/sw5687.sap www.isover.se/sw6406.asp
Napisano
Mowa jest o koreślonych warunkach ( tzw. obliczeniowych) czyli w zależności od strefy -20C na zewnątrz dla ścian i ok 8C dla gruntu. masa ma wpływ na pojemność cieplną, na straty ciepła (alfe) ma wpływ lepkość obmywającego płynu. Przy gruncie jest tylko przewodzenie, dla ścian jest promieniowanie i konwekcja, Miarodajnym doświadczeniem jest zasypanie owej szkalnki w gruncie o tem. ok. 8C i wystawieniu drugiej na pow. o tem -20C i dodatkowo włączenie niewielkiego wentylatora symulującego naturalny wiaterek. Alfa pokazuje,że z 1m2 ściany na powietrzu może odebrać 25W a sciana fundamentowa w gruncie 2.5 W przy różnicy 1K oczywiście.
Napisano
Chodziło mi o strumień, o szybkość oddawania ciepła, ale jak chcesz to rób porównywalne warunki a i tak wyjdzie na moje, bo różnica w odbiorze ciepła jest ogromna. Ale oczywiście jezeli wolisz "fizyką budowli" od fizyki, jezeli nie chcesz łaczyć izolacj termicznej w podłodze i ścianie, jezeli nie obawiasz się, że wilgoć obniży izolacyjność termiczną ściany, to nie izoluj. Norazie da się utrzymać dom zuzywający 150- 200 kWh/m2 rocznie, ale na jak długo??
Napisano
Z fizyką budowli raczej nie miałem do czynienia, a z taka zwykła to i owszem troche. Toć ja pisze o gęstości strumienia ciepła. Jeszcze raz wolniutko, sciana oddaje ciepło na drosze konwekcji czyli unoszenia ciepła, promieniowania czyli fali elektromagnetycznej oraz tylko w cieniutkiej warstwie przysciennej na drodze przewodzenia, natomiat sciana fundamentowa oddaje tylko ciepło do gruntu poprzez przewodzenie. Dlatego mimo, że powietrze ma mniejszy wsp. przewodności cieplnej od ziemi to jest w stanie odebrać z takiejj samej powierzchni więcej ciepła. Wpływ alfy (wsp. przejmowania ciepła) widać doskonale na przykładzie chłodnicy samochodowej, auto gdy stoi to temp. nie jest dobrze odbierana, natomiat gdy właczy sie wentylator to alfa wzrata i odbiór ciepła rosnie. Np dla wiatru 1m/s = 12,5 W/m2K a dla 10 m/s = 50W/m2K.
Napisano
Czy 10 razr szybciej to nie oznacza większej masy, też około 10 razy? A czy puszczając 1500 m3/h nie będzie blizej do nieruchomej ziemi?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...