Skocz do zawartości

Balkon - potężny mostek termiczny - jak przeciwdziałać ???


Recommended Posts

Napisano
Zaintrygował mnie artykuł z ostatniego numeru "BD" (9/2005) dotyczący termoizolacji, a konkretnie izolacji płyty balkonowej (strona 70).
Otóż faktycznie połączenie żelbetonowej płyty balkonowej ze stropem jest niczym innym jak potężnym mostkiem termicznym - gdyż ze względów konstrukcyjnych (w balkonie niepodpartym na słupach) nie ma prostego sposobu odizolowania płyty balkonu od płyty stropu. Powoduje to, że powierzchnia balkonu jest potężnym radiatorem, przez który ucieka znaczna część ciepła...
Jak temu przeciwdziałać? icon_rolleyes.gif

Czy samo ocieplenie styropianem płyty balkonowej ze wszystkich stron jest wystarczające? A może jest jakiś inny, skuteczniejszy sposób na odizolowanie płyty balkonowej od stropu? Zaznaczam, że nie chcę podpierać balkonu na słupach, gdyż bardzo popsułoby to elewację... icon_confused.gif
.
Napisano
Problem mostków cieplnych w miejscu osadzenia płyty balkonowej jest często wyolbrzymiany i przy cienkiej płycie 8 - 10 cm oraz długości balkonu rzędu 2 - 3 m straty ciepła w tym miejscu można uznać za nieistotne. W uzasadnionych przypadkach lepszą ciepłochronność połaczenia można uzyskać wykorzystując specjalne łączniki izolowane do połączenia płyty ze stropem. Można też płytę balkonowa wykonać na belkach drewnianych bądź stalowych, a wypełnienie odizolować od stropu wkładką styropianową.
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
"obwinięcie" styropianem czy welna balkonu dookola powinno byc dobre --
ale przy budowie mozna zastosowac wkladki termoizolacyjne schocka http://www.schock.pl/
ewentualnie system ytonga(strop i balkon)
rownie wazne jest zeby prog w drzwiach byl wykonany na calej grubosci sciany
Napisano
Balkon potężny mostek?? To tycia kładeczka w porównaniu z fundamentem przy domach ocieplanych od zewnątrz. Zwłaszcza, że ziemia nawet cieplejsza znacznie szybciej odbiera ciepło. Strumień ciepła przez balkon, a strumień ciepła ściana - fundament -ziemia pod domem są nieporównywalne.
Napisano
Może jakieś konkretne obliczenie strat przy przy porównywalnych powierzchniach mostków dla balkonu i dla fundamentu.

[ Dodano: 2006-03-25, 08:49 ]
Jeżeli tak ogromne straty wystepują w budynkach izolowanych od zewnątrz, to w jaki spoób eliminuje się straty w przypadku izolacji wewnętrznej przez mostki między stropami i scianami zewnetrznymi. No chyba,że stropy też się izoluje z 2-uch stron. Nie wiem skąd teoria, że ziemia szybciej odbiera ciepło z budynku od powierza. Współczynnik przejmowania ciepła na zewnetrznej stronie sciany wynoski ok. 25W/m2K a dla gruntu przy ścianie fundamentowej o wys. ok 1m 2,5W/m2K.
Napisano
To nieprawda .Grunt odbiera znacznie szybciej nawet przy mniejszej różnicy temperatur. A izluje się od środka i z góry i z dołu, bo to i sensowniej i wilgoć nie wchodzi i sterować łatwiej. Popatrz na strony xella ich już się udało przekonać.
Napisano
Czy tą nieprawdą jest Pan w stanie podeprzeć jakims merytorycznym argumentem. ziemia jest lepszym przewodnikiem ciepła od powietrza, ale na straty ciepła ma wpływ wiele czynników. Współczynnik przejmowania ciepła ALFA uwzglednia zarówno straty przez przewodzenie jak i przez konwekcję. Opór warstwy przyściennej (powietrza) wynosi R=0,04 m2K/W natomiast dla gruntu opór wynosi dla ściany o wys. 1m 0.4 a dla wys. 1,5m 0,45. widac z tego jednoznacznie, że grunt stanowi wiekszy opór dla strat ciepła z budynku niż powietrza. Jeżeli to za trudne, to czy jak się opażymy to dmuchamy na opażony palec (powietrzem o temp. 36,6C) czy zakopujemy paluch w ziemi.
Napisano
Strumień ciepła nie zależy wyłącznie od róznicy temperatur, a masa? Ile rozebrany wytrzymam w powietrzu - 20 a w wodzie +2
Może Pan przygotować sobie piasek w garnku , poczekać aż wyrówna się jego temperatura z otoczeniem, nalać gotującej wody do jednakowych kubków i jeden z nich wcisnąc głeboko w piasek, zobaczy Pan który szybciej oddaję ciepło.
Napisano
www.isover.se/sw5675.asp www.isover.se/sw5687.sap www.isover.se/sw6406.asp
Napisano
Mowa jest o koreślonych warunkach ( tzw. obliczeniowych) czyli w zależności od strefy -20C na zewnątrz dla ścian i ok 8C dla gruntu. masa ma wpływ na pojemność cieplną, na straty ciepła (alfe) ma wpływ lepkość obmywającego płynu. Przy gruncie jest tylko przewodzenie, dla ścian jest promieniowanie i konwekcja, Miarodajnym doświadczeniem jest zasypanie owej szkalnki w gruncie o tem. ok. 8C i wystawieniu drugiej na pow. o tem -20C i dodatkowo włączenie niewielkiego wentylatora symulującego naturalny wiaterek. Alfa pokazuje,że z 1m2 ściany na powietrzu może odebrać 25W a sciana fundamentowa w gruncie 2.5 W przy różnicy 1K oczywiście.
Napisano
Chodziło mi o strumień, o szybkość oddawania ciepła, ale jak chcesz to rób porównywalne warunki a i tak wyjdzie na moje, bo różnica w odbiorze ciepła jest ogromna. Ale oczywiście jezeli wolisz "fizyką budowli" od fizyki, jezeli nie chcesz łaczyć izolacj termicznej w podłodze i ścianie, jezeli nie obawiasz się, że wilgoć obniży izolacyjność termiczną ściany, to nie izoluj. Norazie da się utrzymać dom zuzywający 150- 200 kWh/m2 rocznie, ale na jak długo??
Napisano
Z fizyką budowli raczej nie miałem do czynienia, a z taka zwykła to i owszem troche. Toć ja pisze o gęstości strumienia ciepła. Jeszcze raz wolniutko, sciana oddaje ciepło na drosze konwekcji czyli unoszenia ciepła, promieniowania czyli fali elektromagnetycznej oraz tylko w cieniutkiej warstwie przysciennej na drodze przewodzenia, natomiat sciana fundamentowa oddaje tylko ciepło do gruntu poprzez przewodzenie. Dlatego mimo, że powietrze ma mniejszy wsp. przewodności cieplnej od ziemi to jest w stanie odebrać z takiejj samej powierzchni więcej ciepła. Wpływ alfy (wsp. przejmowania ciepła) widać doskonale na przykładzie chłodnicy samochodowej, auto gdy stoi to temp. nie jest dobrze odbierana, natomiat gdy właczy sie wentylator to alfa wzrata i odbiór ciepła rosnie. Np dla wiatru 1m/s = 12,5 W/m2K a dla 10 m/s = 50W/m2K.
Napisano
Czy 10 razr szybciej to nie oznacza większej masy, też około 10 razy? A czy puszczając 1500 m3/h nie będzie blizej do nieruchomej ziemi?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...