Skocz do zawartości

Jaka kosiarka?


Recommended Posts

dobór kosiarki zależny jest od wielu czynników z reguły ważne jest wielkości trawnika, ukształtowanie terenu oraz zasadzenia ( klomby, drzewa, krzewy i inne )
jak trawnik jest powyżej 800 m2 zaleca się mocniejsze kosiarki z silnikiem 5,5 - 6 KM najlepiej Briggs& Stratton ( sprawdzony silnik, tani w eksploatacji oraz bez problemowy w obsłudze ) Jak teren jest dość trudny to polecam kosiarki z dużymi kołami z tyłu 25- 30 cm i oczywiście napęd i szerokość od 46 do 53 cm koszenia - ( tak aby móc się zmieścić między krzewy kosiarką )
Mniejsze trawniki to analogicznie - mniejszy silnik i szerokość - napęd nie wymagany - ale i tak zalecany dla wygody i komfortu użytkownika.
Nie proponuje kosiarek z mankietów - atrakcyjna cena i sieć serwisów czyni to zakupem idealnym - ale kosiarka 30% czasu spędzi w serwisie i tak kupujący zapłaci za naprawę bo gwarant większość elementów co szybko się psują wypisuje w karcie jako elementy eksploatacyjne nie podlegające gwarancji.

Dobrej jakości, przystępnej cenie oraz co najważniejsze sprawdzone kosiarki polecam firmy STIGA

Polecam modele
Stiga Execl 50 S B
Stiga Turbo 48 S BW B
Stiga SQ 53 BW B

Do mniejszych ogrodów poniżej 800 m2
Combi 46 S B Edytowano przez markab (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ja mam kosiarkę spalinową i kose spalinową firmy husqvarna,na razie bezawaryjnie działają ...ale,że obydwa narzędzia są duże ... to
....jeszcze musze zakupić podkaszarkę ... jakąś malutką

Ani kosa,ani kosiarka nie wykosi miejsc słabo-dostępnych,ciasnych w pobliżu drzewek ... et cetera.
W tej chwili ręcznie dopracowywuję trawniczek.... i to mi sie mało podoba....
Link do komentarza
Cytat

1. też mam podobne zdanie przy małych trawnikach kupiłabym kosiarkę na prąd
2. przy średnich spalinową
3.a przy dużych traktorek



ad1. 200zł
ad2. 700zł
ad3. 3600zł

zapomniałas dodać o kosztach.
A ja tak!
zarabiam miesięcznie netto:
2000zł - ad1
3500zł - ad2
9500zł - ad 3
I problem uważam za zamkniety -icon_smile.gif
Link do komentarza
niby tak ,ale mi się udało tanio kupić duża działkę .I wtedy nie ma zmiłuj małą bym się zarżnęła przy wariancie na prąd.Mieliśmy szczęście pożyczyliśmy od znajomych na próbę kosiarkę spalinową i kosiliśmy ponad 10 godzin . Bylismy zmuszeni kupić ciagnik teraz koszenie samym ciągnikiem zajmuję godzinę.Można przecież kupić używane kosiarki.Trzeba przecież pamiętać że tą czynnosc bedziemy wykonywać co 7-10dni icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, zakupiłem projekt domu modułowego do własnego montażu na https://zmontujdom.pl i obecnie jestem w trakcie budowania płyty fundamentowej. Zastanawia mnie projekt gdyż jest w nim brak folii PV pod styrodurem. Folia za to jest na styrodurze i idzie bezpośrednio pod beton, czy to jest poprawnie gdyż ja myślałem że fola musi również iść pod XPS.? Dzieki za odpowiedzi 
    • Ja bym to nawet skrócił i napisał "W magazyn energii warto zainwestować, żeby zwiększyć  autokonsumpcję".  Bo naczelną ideą energetyki rozproszonej, w postaci m.in. fotowoltaiki  czy energetyki wiatrowej jest właśnie zużywanie energii w miejscu jej wytwarzania. I wtedy to się opłaca bez względu na sposoby rozliczeń z energetyką zawodową.   Próby zarabiania na sprzedaży wytworzonej energii będą zawsze nieopłacalne, gdyż wymaga to przesyłu, który kosztuje i ktoś musi za niego zapłacić. 
    • Nie DO sąsiada, tylko wzdłuż granicy działki sąsiedniej (od"zachodu" działki) i odpływu w stronę rzeki...
    • Obejrzałem te krzywki z linku z Alliexpressu i na tymczasem pozycja nr 6 wystarczyłaby... Dwa takie elementy wkręcone w miejscu zaworków ( pewnie z pomocą przedłużek) tak, aby z rozetami, osłaniającymi otwory w glazurze, znalazły jak najbliżej ściany - załatwiłby sprawę... Jedynie czas transportu jest dość długi Na Allegro jest coś podobnego, o większym rozstawie osi otworów, sporo droższego, ale dostępnego prawie na już...   Te krzywki nieźle wyglądają i mogłyby być dobre...
    • W magazyn energii warto zainwestować wtedy gdy nie jesteśmy w net-meteringu,  a w net-billingu (obowiązywać zaczął po 1 kwietnia 2022 roku), żeby zwiększyć  autokonsumpcję.   Dzięki magazynowi  energii nadwyżki, zamiast być sprzedane po bardzo niekorzystnym kursie a może to być nawet 5 groszy za 1 kWh, (energia wprowadzona do sieci jest przeliczana  po cenie rynkowej, a od lipca 2024 r. będzie ustalana co godzinę i może być nawet ujemna), zostaną wykorzystane w godzinach kiedy nie ma już nasłonecznienia i fotowoltaika nie produkuje prądu, wtedy trzeba odkupować prąd znacznie drożej.   Pół biedy jak sprzedając 1 kWh, możemy za tą kwotę  odkupić przynajmniej połowę kWh, ale  jak wyjdzie, że odkupimy 1/10 kWh, albo oddamy w godzinach południowych kWh za darmo.   Cena sprzedaży energii do sieci (RCEm) - net-billing były ustalane miesięcznie   Dla energii.    Skorygowana [zł / MWh]                               Skorygowana [zł / kWh] kwietnia 2024.                            253,69.                                                       0,2537 marca    2024.                             249,12                                                         0,2491 lutego    2024.                             324,25                                                        0,3243   Teraz będą ustalane godzinowo, więc w okresach dużego nasłonecznienia oraz silnego wiatru będą skupowane za grosze albo nawet operator wyłączy zdalnie falownik w twoim mieszkaniu, jak będą ujemne.   Magazyn energii nie powinien być też zbyt duży, albo drogi,  stopa zwrotu powinna wynosić maksymalne  do 5 lat, magazyny energii  wytrzymują w dobrej kondycji do 10 lat, potem trzeba wymieniać. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...