Skocz do zawartości

PLEŚŃ W POKOJU


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Mam ogromny problem z pleśnią na podłodze jednego z pokoi. Zaczynam wakacje i będę działać żeby się tego pozbyć ale najpierw potrzebowałabym jakiś porad w związku z tym.

Mieszkam w bliźniaku. Pokój o który mówię znajduje się na rogu budynku. Już kiedyś pleśń zaatakowała ten pokój i moja mama wyszorowała go dokładnie został wytapetowany i wyłożony wykładziną. Teraz podejrzewam że pleśń wróciła. Jest to pokój mało używany więc czekałam z uporaniem się z tym problemem jak będę miała więcej czasu.

Myślę o tym żeby wymienić wykładzinę i tapety i zastanawiam się czy przypadnie nie zainstalować paneli. Czy takie rozwiązanie pomogłoby na tą pleśń? Chciałabym się z tym uporać raz żeby nie wracało.

Tak więc co mi radzicie! Proszę o pomoc.
Napisano
Cytat

Witam.

Mam ogromny problem z pleśnią na podłodze jednego z pokoi. Zaczynam wakacje i będę działać żeby się tego pozbyć ale najpierw potrzebowałabym jakiś porad w związku z tym.

Mieszkam w bliźniaku. Pokój o który mówię znajduje się na rogu budynku. Już kiedyś pleśń zaatakowała ten pokój i moja mama wyszorowała go dokładnie został wytapetowany i wyłożony wykładziną. Teraz podejrzewam że pleśń wróciła. Jest to pokój mało używany więc czekałam z uporaniem się z tym problemem jak będę miała więcej czasu.

Myślę o tym żeby wymienić wykładzinę i tapety i zastanawiam się czy przypadnie nie zainstalować paneli. Czy takie rozwiązanie pomogłoby na tą pleśń? Chciałabym się z tym uporać raz żeby nie wracało.

Tak więc co mi radzicie! Proszę o pomoc.




Najpierw trzeba ustalic skąd jest ta wilgoć ,czy z braku wentylacji w pokoju czy sciana zaciąga tą wilgoć z gruntu bo izolacja ściany jest uszkodzona .
Napisano
Zarodniki rozmaitych grzybów i pleśni są absolutnie wszędzie.
Zniszczenie wszystkich zarodników jest praktycznie rzecz biorąc niewykonalne.

Obecność zarodnikow nie oznacza wcale, że grzyb czy też pleśń się pojawi.
Nie wszędzie zaistnieją warunki do rozwoju grzybni czy też pleśni.
Do tego niezbędna jest odpowiednia wilgotność i temperatura podłoża, na którym usadowiły się zarodniki.

Mamy powietrze ciepłe o dużej wilgotności - spada jego temperatura - zawarta w powietrzu woda sklapla się.
Obserwujemy to w przyrodzie postaci mgły (powstaje warstwowo na granicy różnicy termperatur), w także deszczu - oziębienie mas powietrza w atmosferze.
W analogiczny sposób, choć w mikroskali, rzecz dzieje się w mieszkaniu, w miejscach, w których występują znaczne różnice temperatury, przy dużej wilgotności powietrza.
Na granicy powietrza cieplejszego i wilgotnego oraz chłodniejszego następuje wykroplenie wody.

Dla prostego zilustrowania problemu proszę sobie przeprowadzić linie izotermiczne, poczynając od zewnątrz do wewnątrz ściany.
Poprowadżmy je np. co 5 oC. od temperatury na zewnątrz - 20oC do temperatury wnętrza + 20 oC.
W zależności od sposobu zbudowania ściany (każdej) w którymś miejscu musi być punkt O oC, i od tego miejsca w kierunku wnętrza temperatura jest coraz bardziej dodatnia.
W którymś miejscu znajduje się "punkt rosy" czyli temperatura, w której woda zawarta w powietrzu skrapla sie.
W ciepłej, lub grubej ścianie, punkt ten znajduje się gdzieś w środku ściany.
(Jeżeli mur nie będzie posiadał dobrej izolacji poziomej, będzie w tym miejscu stale mokry).
W zależnośći od wartości temperatury panującej na zewnątrz, "punkt rosy" będzie się przesuwał bardziej do wewnątrz ( przy spadku temp.) lub bardziej na zewnątrz ( przy wzroście temp.)
Linie izoterm w rogach pomieszczeń nie przebiegają przebiegają tak jak narożniki "do szpica" lecz przebiegają po łuku.
Zatem punkt rosy, który na ścianie prostej znajduje się gdzieś w ścianie, w narożniku źle ocieplonego budynku ( lub w miejscu mostka cieplnego) może znajdować się na wewnętrznej powierzchni ściany czy wręcz wewnątrz pomieszczenia.
Tam powstanie pleśń lub grzyb.

Co robić?
Docieplić od zewnątrz (jeśli nie zależy nam na ociepleniu całości obiektu, czasem wystarczy docieplić od zewnątrz tylko same narożniki i wszystkie mostki cieplne, po to, by przesunąć punkt rosy na zewnątrz pomieszczenia czyli w głąb muru.....)

Obniżać poziom wilgotności powietrza wewnątrz lecz poprawa izolacji oraz wietrzenie - to jedynie środki pomocnicze.
Raz "zainstalowany" grzyb jest nie do usunięcia prostymi działannaiami powierzchniowymi typu malowanie i wymiana tapet. Jeśli tylko od nowa powstaną warunki do wzrostu grzybni, ( temperatura i wilgotność) sytuacja sie powtórzy.
Napisano
Cytat

Najpierw trzeba ustalic skąd jest ta wilgoć ,czy z braku wentylacji w pokoju czy sciana zaciąga tą wilgoć z gruntu bo izolacja ściany jest uszkodzona .



W jaki sposób się to ustala? Czy jest jakieś tanie wyjście? Z tego co wiem wynajęcie specjalisty jest bardzo drobie. W dodatku trochę poszperałam na necie i faktycznie są firmy usuwające pleśń, grzyb wraz z pomiarami wymazami itd ale nie ma żadnej w okolicy ;/

Cytat

Co robić?
Docieplić od zewnątrz (jeśli nie zależy nam na ociepleniu całości obiektu, czasem wystarczy docieplić od zewnątrz tylko same narożniki i wszystkie mostki cieplne, po to, by przesunąć punkt rosy na zewnątrz pomieszczenia czyli w głąb muru.....)



Są jakieś specjalne docieplenia? Czymś musze się kierować przy wyborze, na coś szczególnego zwrócić uwagę

Cytat

Obniżać poziom wilgotności powietrza wewnątrz lecz poprawa izolacji oraz wietrzenie - to jedynie środki pomocnicze.
Raz "zainstalowany" grzyb jest nie do usunięcia prostymi działannaiami powierzchniowymi typu malowanie i wymiana tapet. Jeśli tylko od nowa powstaną warunki do wzrostu grzybni, ( temperatura i wilgotność) sytuacja sie powtórzy.



Czy zainstalować nawiewnik okienny? Czy to pomoże? Znalazłam taką stronkę czy coś takiego byłoby pomocne?

Ps. serdecznie dziękuję za zainteresowanie.
Napisano
Cytat

W jaki sposób się to ustala? Czy jest jakieś tanie wyjście? Z tego co wiem wynajęcie specjalisty jest bardzo drobie. W dodatku trochę poszperałam na necie i faktycznie są firmy usuwające pleśń, grzyb wraz z pomiarami wymazami itd ale nie ma żadnej w okolicy ;/
Ps. serdecznie dziękuję za zainteresowanie.



Mało podałeś informacji żeby ustalić przyczynę ale nikt ciebie nie obwinia bo jestes laikiem .

Trzeba sprawdzić z czego zbudowana jest ściana czy jest już ocieplona,czy to dom np. z piwnicą jak wygląda ściana poniżej parteru ,jeżeli posadzka jest na gruncie czy ma izolację przeciwwilgociową i cieplną ze styropianu ,sporo jest elementów które mogą wpływać na twojego" grzybka ".

Jeżeli walka w ciemno to może zacznij od najtańszych metod środek chemiczny + dodatkowa wentylacja pomieszczenia .


Nie masz w rodzinie kogoś kto zna się na budownictwie ?.
Napisano
Cytat

....
Obniżać poziom wilgotności powietrza wewnątrz lecz poprawa izolacji oraz wietrzenie - to jedynie środki pomocnicze.
Raz "zainstalowany" grzyb jest nie do usunięcia prostymi działannaiami powierzchniowymi typu malowanie i wymiana tapet. Jeśli tylko od nowa powstaną warunki do wzrostu grzybni, ( temperatura i wilgotność) sytuacja sie powtórzy.



otóż nie zgodzę się z Panią, Pani Nino....
są to skuteczne działania, jeżeli nie jest to problem podciągania kapilarnego
no i da się usunąć prostymi działaniami powierzchniowymi, przykład PUFAS
jedyny warunek - skuteczne pokonanie w/w problemów
pleśnie (bo to te grzybki zazwyczaj występują) znajdują się w warstwie do 2-3mm od powierzchni w zależności od materiału na ścianie, nie ma potrzeby darcia do "kości", wystarczy wysuszyć, szpachelka lub szczota ryżowa i po bólu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...