Skocz do zawartości

Wodomierz pod schodami


arecki1338

Recommended Posts

Napisano
Witam, nadszedl czas na przylacza i stad moje pytanie.czy wodomierze moga byc instalowane pod schodami dwubiegowymi?czy musza byc w pomieszczeniu o podanej wysokosci, jak mowia przepisy?
Napisano
Zestaw wodomierzowy wbudowany w połączenie wodociągowe powinien być umieszczony w budynku,
w piwnicy lub na parterze w miejscu wydzielonym, przy czym zestaw wodomierzowy powienien zaczynać się nie dalej
niż 1 m od ściany zewnętrznej budynku. W przypadku braku miejsca, dopuszcza się lokalizację w pomieszczeniu
sąsiednim (z jednym załamaniem złącza).
W budynku niepodpiwniczonym dopuszcza się umieszczenie wodomierza w studzience podłogowej zabezpieczonej
pokrywą lub w studzience zlokalizowanej na zewnątrz budynku.
Dopuszcza się umieszczenie zestawu wodomierzowego w studzience zlokalizowanej na zewnątrz budynku, jeżeli
budynek został usytuowany w odległości większej niŜ 15 m od linii rozgraniczającej nieruchomość od ulicy (drogi).

Zestaw wodomierzowy w instalacji wodociągowej powinien być wbudowany w miejscu zapewniającym
spełnianie jego funkcji pomiarowych.
W przewodzie ciepłej wody użytkowej, w który wbudowany jest wodomierz nie może występować cyrkulacja wody. W
instalacji centralnej ciepłej wody użytkowej z cyrkulacją, zasilanej z węzła grupowego, dopuszcza się montaż
wodomierza na przewodzie doprowadzającym wodę do budynku, pod warunkiem że na przewodzie cyrkulacyjnym
odpowiadającym temu przewodowi zostanie jednocześnie zabudowany wodomierz mierzący przepływ wody
cyrkulacyjnej.

Miejsce wbudowania zestawu wodomierzowego powinno być suche, łatwo dostępne dla montażu, demontażu,
obsługi i konserwacji całego zestawu oraz odczytu wskazań wodomierza, a także wyjęcia w razie potrzeby jego
mechanizmu na miejscu zainstalowania, bez wymontowania korpusu z przewodu wodociagowego.

Wodomierz w miejscu wbudowania nie powinien być narażony na uderzenia bądź wibracje wzbudzane
pracującymi w sąsiedztwie urządzeniami, a także zbyt wysoką temperaturą otaczającego powietrza oraz zalanie wodą i korozyjne działanie środowiska zewnętrznego. Temperatura w miejscu wbudowania wodomierza nie powinna być niższa niż 4 °C.

Miejsce wbudowania zestawu wodomierzowego powinno być zabezpieczone przed możliwością dostępu osób
nieupoważnionych. Miejsce wbudowania moŜe być wydzielone z pomieszczenia.

Pomieszczenie w którym znajduje się miejsce wbudowania zestawu wodomierzowego powinno mieć odpowiednie oświetlenie i wysokość nie mniejszą niż 1,8 m.

Wodomierz powinien być tak wbudowany, aby jego liczydło (tarcza odczytowa) znajdowała się na poziomie nie
wyższym niŜ 1,8 m nad podłogą pomieszczenia, w którym będzie odczytywany stan jego liczydła. Liczydło (tarcza
odczytowa) powinno być umieszczone w takiej pozycji, aby jego stan mógł być odczytywany bez utrudnień, w tym bez stosowania urządzeń lub narzędzi pomocniczych.

Wodomierz wbudowany w instalację wodociągową moŜe być umieszczony w miejscach zmykanych, np. w puszce podtynkowej lub szafce kuchennej, jeŜeli po ich otwarciu bezpośredni stan wskazań liczydła będzie mógł być
odczytywany bez utrudnień.

Warunki odczytu bezpośredniego bez utrudnień powinny być spełnione również w przypadku stosowania obudowy wodomierza z otworem do odczytywania wskazań liczydła, oraz w przypadku stosowania zdalnego odczytu
wskazań wodomierza.

Przewód wodociągowy powinien być ukształtowany w taki sposób, aby zapewnić całkowite wypełnienie przewodu wodą w miejscu zamontowania zestawu wodomierzowego bez możliwości tworzenia się poduszki powietrznej. Przewód wodociągowy przed i za zestawem wodomierzowym powinien być tak umocowany, aby żaden element zestawu wodomierzowego nie mógł zmienić swojego położenia pod wpływem uderzenia wodnego, gdy wodomierz pozostaje zdemontowany bądź z jednej strony odłączony.

Odcinki przewodu wodociągowego przed i za zestawem wodomierzowym powinny być wykonane współosiowo. W przypadku wbudowania wodomierzy przeznaczonych do poziomego instalowania, odcinki te powinny być usytuowane w poziomie.

Długość odcinków prostych przewodu wodociągowego przed i za wodomierzem powinny być zgodne z wynikami
badań typu wodomierza. Długość tych odcinków naleŜy stosować zgodnie z odpowiednią instrukcją montażu lub
dokumentacją techniczno-ruchową wodomierza.

Wodomierz i pozostałe elementy zestawu wodomierzowego powinny być zainstalowane zgodnie z oznaczonym
na nich kierunkiem przepływu wody. Usytuowanie wodomierza powinno być zgodne z przewidzianym położeniem
roboczym. Na wodomierz nie powinny oddziaływać w sposób ciągły naprężenia pochodzące od rurociągów lub
armatury zaporowej. W razie potrzeby pod wodomierzem i armaturą zaporową należy wykonać odpowiednie podpory
lub wsporniki.


to by było na tyle
Napisano
Cytat

Witam, nadszedl czas na przylacza i stad moje pytanie.czy wodomierze moga byc instalowane pod schodami dwubiegowymi?czy musza byc w pomieszczeniu o podanej wysokosci, jak mowia przepisy?




Ja zdecydował bym się na studzienkę wodomierzową na zewnątrz budynku 450zł

oraz w przyszłości na wodomierz z odczytem radiowym

Po co ma mi ktoś " zwiedzać moje mieszkanie " co miesiąc icon_cool.gif



http://www.allegro.pl/item1016963029_studn...rz_studnie.html

http://www.tytan.poznan.pl/programy/zbytw/ki/row/row.html
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ja zdecydował bym się na studzienkę wodomierzową na zewnątrz budynku 450zł

oraz w przyszłości na wodomierz z odczytem radiowym

Po co ma mi ktoś " zwiedzać moje mieszkanie " co miesiąc icon_cool.gif



http://www.allegro.pl/item1016963029_studn...rz_studnie.html

http://www.tytan.poznan.pl/programy/zbytw/ki/row/row.html




To by bylo najlepsze rozwiazanie, ale zawsze jest jakies ale icon_smile.gif pierwsza rzecz to studzienka wodomierzowa podobno moze byc na zewnatrz,jezli odleglosc od przylacza do domu jest wieksza niz 15 m, ja mam 10, druga sprawa to troche sceptycznie podchodze do tej mrozoodpornosci tych studzienek.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...