Skocz do zawartości

Fundament pod istniejący dom drewniany


dozmir

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Mam dom drewniany (ma ponad 60 lat), postawiony jest na fundamencie z ułożonych kamieni. Mam zamiar zrobić pod nim fundament łącznie z posadzką (stropem). Planuję go najpierw podnieść a po zrobieniu fundamentu ponownie go usadowić na fundamencie. Czy ktoś robił coś podobnego i może mi coś podpowiedzieć w tym temacie.
Pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam.
Mam dom drewniany (ma ponad 60 lat), postawiony jest na fundamencie z ułożonych kamieni. Mam zamiar zrobić pod nim fundament łącznie z posadzką (stropem). Planuję go najpierw podnieść a po zrobieniu fundamentu ponownie go usadowić na fundamencie. Czy ktoś robił coś podobnego i może mi coś podpowiedzieć w tym temacie.
Pozdrawiam



Witam, czy mógłbym otrzymać informację jakiej konstrukcji jest ten dom, szkieletowej czy z bala. Jakie elementy tworzą szkielet lub jaki jest przekrój bali. Zanim przystąpi się do podnoszenia takiego budynku, należy sprawdzić, czy konstrukcja na to pozwoli. Jeśli nie, to czy możemy wstawić wzdłuż ścian elementy nośne. musimy jednocześnie pamiętać, że podnieść należy wszystkie ściany nośne. Jeśli można, to proszę o kilka zdjęć tego domu zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Można poprzez forum - wtedy inni będą mogli również skorzystać.
Pozdrawiam - mgr inż. Krzysztof Wrąbel - Doradca Techniczny w firmie HONKA
Napisano
W zależności od konstrukcji budynku i jego stanu jest możliwe podniesienie domu w całości na dowolną wysokość.
Jeśli jest za co złapać, to można np. podłożyć pod budynek szyny stalowe i albo podlewarować albo w całości dużym dźwigiem zdjąć z fundamentu i potem założyć..Aby powiedzieć więcej na ten temat musiałbym go zobaczyć. Może są zdjęcia?...
Napisano
oglądałam kiedyś na discawery,cykl programów pt. wielkie przeprowadzki i tam była cała masa metod jak sie podnosi wielkie domy by nie uszkodzić ich konstrukcji.

Można byłoby ściągnąć i pooglądać sobie te odcinki,by mieć jakieś pojęcie "o co w tym wszystkim biega".
Napisano
Cytat

oglądałam kiedyś na discawery,cykl programów pt. wielkie przeprowadzki i tam była cała masa metod jak sie podnosi wielkie domy by nie uszkodzić ich konstrukcji.

Można byłoby ściągnąć i pooglądać sobie te odcinki,by mieć jakieś pojęcie "o co w tym wszystkim biega".


Napisano
Cytat

oglądałam kiedyś na discawery,cykl programów pt. wielkie przeprowadzki i tam była cała masa metod jak sie podnosi wielkie domy by nie uszkodzić ich konstrukcji.

Można byłoby ściągnąć i pooglądać sobie te odcinki,by mieć jakieś pojęcie "o co w tym wszystkim biega".




Do takich robót należy podejść ostrożnie ,muszą być przeprowadzone pomiary oraz prace przygotowawcze według jakiegoś projektu .Najlepiej zlecić komuś z dużym doświadczeniem w tej branży , wszystkie prace powinny być wykonywane pod nadzorem budowlanym .
Napisano
Dołączyłem zdjęcia. Jest to typowy wiejski dom z bala grubości 10 cm zbudowany na fundamencie z kamieni ( później ktoś uzupełnił szpary między kamieniami betonem. Dom składa sie z 4 pomieszczeń oraz dobudówki z cegły. Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Dołączyłem zdjęcia. Jest to typowy wiejski dom z bala grubości 10 cm zbudowany na fundamencie z kamieni ( później ktoś uzupełnił szpary między kamieniami betonem. Dom składa sie z 4 pomieszczeń oraz dobudówki z cegły. Pozdrawiam




A czy Pan planuje po remoncie posadowić ten dom na innym poziomie ,niż jest teraz ?

Fundamenty można zrobić również etapami podkopując taką ściany co 1m do -1,5 m ,wylewając fundament podmurowując ścianę z bloczka, wsuwając izolację z papy,wbijając kliny dębowe co 50 cm i obficie zapianować pianką rozprężną .


Napisano
Cytat

Witam, czy mógłbym otrzymać informację jakiej konstrukcji jest ten dom, szkieletowej czy z bala. Jakie elementy tworzą szkielet lub jaki jest przekrój bali. Zanim przystąpi się do podnoszenia takiego budynku, należy sprawdzić, czy konstrukcja na to pozwoli. Jeśli nie, to czy możemy wstawić wzdłuż ścian elementy nośne. musimy jednocześnie pamiętać, że podnieść należy wszystkie ściany nośne. Jeśli można, to proszę o kilka zdjęć tego domu zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Można poprzez forum - wtedy inni będą mogli również skorzystać.
Pozdrawiam - mgr inż. Krzysztof Wrąbel - Doradca Techniczny w firmie HONKA


Napisano
Wymyśliłem, że można byłoby zrobić to tak:
- zerwać podłogi,
- wylać fundament od wewnątrz zalewając betonem istniejący fundament z kamieni, szalunek od zewnątrz jakieś 10 cm wysunięty na zewnątrz ściany a wewnątrz 20 cm w głąb budynku. NIE MAM POMYSŁU NA IZOLACJĘ ŚCIAN !!!
- następnie nawieść piachu DO WNĘTRZA TAK POWSTAŁEGO FUNDAMENTU, ubić go i wylać suchy beton (zrobić posadzkę ) na to styropian 5 cm i właściwa posadzka 5-10 cm. Tak żeby to wszystko było na poziomie wylanego fundamentu
(Oczywiście wcześniej robiąc wyprowadzenia do kanalizacji i wody
Nie wiem tylko czy taka konstrukcja wytrzyma próbę czasu
Może ktoś zweryfikuje moje przemyślenia lub podsunie jakiś ciekawy i realny pomysł.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Wymyśliłem, że można byłoby zrobić to tak:
- zerwać podłogi,
- wylać fundament od wewnątrz zalewając betonem istniejący fundament z kamieni, szalunek od zewnątrz jakieś 10 cm wysunięty na zewnątrz ściany a wewnątrz 20 cm w głąb budynku. NIE MAM POMYSŁU NA IZOLACJĘ ŚCIAN !!!
- następnie nawieść piachu DO WNĘTRZA TAK POWSTAŁEGO FUNDAMENTU, ubić go i wylać suchy beton (zrobić posadzkę ) na to styropian 5 cm i właściwa posadzka 5-10 cm. Tak żeby to wszystko było na poziomie wylanego fundamentu
(Oczywiście wcześniej robiąc wyprowadzenia do kanalizacji i wody
Nie wiem tylko czy taka konstrukcja wytrzyma próbę czasu
Może ktoś zweryfikuje moje przemyślenia lub podsunie jakiś ciekawy i realny pomysł.
Pozdrawiam




A co z głębokością fundamentów stare domy mają fundament b.płytko a powinien być na 1m głęboko w ziemię zimą mróz unosi ściany do góry dalej co izolacją poziomą z papy termozgrzewalnej drewno nie może mieć kontaktu z betonem szybciej butwieje .Jeżeli ma postać ten dom to trzeba to zrobić porządnie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dobrze wiesz, ze miało być "A jak twój problem"? Rozumiem, dalej walczysz. Przecież ja grzecznie przeprosiłem za off'a i nie miałem zamiaru ciągnąc tematu dalej. Są widocznie takie i tacy, którym na tym zależy. Temat żyje, może pojedzie więcej osób.
    • Balkon ma zdecydowanie bardziej zadanie dekoracyjne niż funkcjonalne. Jest dosyć szeroki i na zdjęciach widać, że ma on tak jakby wnęki w jedną i drugą stronę, które są szerokości 20-30 cm. Ani tam się nie można zmieścić ani w żaden sposób wykorzystać. Odnośnie ptasich odchodów, mamy z tym ogromny problem i jestem świadomy, że to nie wygląda dobrze, ale to jest efekt ok. dwutygodniowej nieobecności w mieszkaniu. Gołębie są plaga i potrafią na tym balkonie założyć gniazdo w dwa-trzy dni jak się nie pilnuje. Teraz całą powierzchnię odkryłem kolcami ale i tak jak jest jakiś zawzięty, to potrafi na tych kolcach się zadomowic. Odnośnie balustrady, nie ma opcji żeby ją usunąć/zmienić. Budynek jest wpisany do ewidencji zabytków i jest to element niezmieniony w ramach elewacji. Jeśli chodzi o większych pracach na tym balkonie blokuje nie mam trochę wyczucia na co mogę sobie pozwolić a co musi zrobić wspólnota, która jest wyjątkowo bierna jeśli chodzi o jakiekolwiek prace remontowe, więc liczyłem, że może udałoby się coś z tym balkonem podziałać, bez większych prac. Przedwczoraj przyszedł do mnie facet, który zajmuje się oknami, wymienił uszczelkę w tych drzwiach balkonowych, bo podobno była w tragicznym stanie i je uszczelnił, bo były ponoć okropnie rozregulowane. Dodatkowo stwierdził, że ta wilgotna ściana to ewidentnie jest problem wody fizycznie przenikającej do mieszkania, najprawdopodobniej między szczeliny między oknem w ścianą, polecił żeby tam przejechać silikonem i to powinno pomóc, bo woda nie będzie się przedostawać. Wczoraj natomiast umówiłem się z jakimś specem który przyszedl sprawdzić co można z tym zrobić i stwierdził, że to najpewniej problem z hydroizolacja. Wypukal ten beton na zewnatrz przy drzwiach na dole i ściany i stwierdził, że może podkuć niewielki kawałek tego betonu, tak koło 15-20 cm i troszkę tej ściany na bokach i sprawdzić, co się tam dzieje i to zaizolować. Wycenił to na jakieś 800 zł + 700 jak chciałbym, żeby odnowił też wilgotna ścianę w środku. 
    • Nie przyłączyłem się, bo szybciutko pobiegłem do Biedronki po lody, tak jak mi zasugerowano 😛 Rozumiem, że więcej merytorycznych odpowiedzi nie będzie, więc dziękuję za pomoc! 
    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...