Skocz do zawartości

Fundament pod istniejący dom drewniany


dozmir

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Mam dom drewniany (ma ponad 60 lat), postawiony jest na fundamencie z ułożonych kamieni. Mam zamiar zrobić pod nim fundament łącznie z posadzką (stropem). Planuję go najpierw podnieść a po zrobieniu fundamentu ponownie go usadowić na fundamencie. Czy ktoś robił coś podobnego i może mi coś podpowiedzieć w tym temacie.
Pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam.
Mam dom drewniany (ma ponad 60 lat), postawiony jest na fundamencie z ułożonych kamieni. Mam zamiar zrobić pod nim fundament łącznie z posadzką (stropem). Planuję go najpierw podnieść a po zrobieniu fundamentu ponownie go usadowić na fundamencie. Czy ktoś robił coś podobnego i może mi coś podpowiedzieć w tym temacie.
Pozdrawiam



Witam, czy mógłbym otrzymać informację jakiej konstrukcji jest ten dom, szkieletowej czy z bala. Jakie elementy tworzą szkielet lub jaki jest przekrój bali. Zanim przystąpi się do podnoszenia takiego budynku, należy sprawdzić, czy konstrukcja na to pozwoli. Jeśli nie, to czy możemy wstawić wzdłuż ścian elementy nośne. musimy jednocześnie pamiętać, że podnieść należy wszystkie ściany nośne. Jeśli można, to proszę o kilka zdjęć tego domu zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Można poprzez forum - wtedy inni będą mogli również skorzystać.
Pozdrawiam - mgr inż. Krzysztof Wrąbel - Doradca Techniczny w firmie HONKA
Napisano
W zależności od konstrukcji budynku i jego stanu jest możliwe podniesienie domu w całości na dowolną wysokość.
Jeśli jest za co złapać, to można np. podłożyć pod budynek szyny stalowe i albo podlewarować albo w całości dużym dźwigiem zdjąć z fundamentu i potem założyć..Aby powiedzieć więcej na ten temat musiałbym go zobaczyć. Może są zdjęcia?...
Napisano
oglądałam kiedyś na discawery,cykl programów pt. wielkie przeprowadzki i tam była cała masa metod jak sie podnosi wielkie domy by nie uszkodzić ich konstrukcji.

Można byłoby ściągnąć i pooglądać sobie te odcinki,by mieć jakieś pojęcie "o co w tym wszystkim biega".
Napisano
Cytat

oglądałam kiedyś na discawery,cykl programów pt. wielkie przeprowadzki i tam była cała masa metod jak sie podnosi wielkie domy by nie uszkodzić ich konstrukcji.

Można byłoby ściągnąć i pooglądać sobie te odcinki,by mieć jakieś pojęcie "o co w tym wszystkim biega".


Napisano
Cytat

oglądałam kiedyś na discawery,cykl programów pt. wielkie przeprowadzki i tam była cała masa metod jak sie podnosi wielkie domy by nie uszkodzić ich konstrukcji.

Można byłoby ściągnąć i pooglądać sobie te odcinki,by mieć jakieś pojęcie "o co w tym wszystkim biega".




Do takich robót należy podejść ostrożnie ,muszą być przeprowadzone pomiary oraz prace przygotowawcze według jakiegoś projektu .Najlepiej zlecić komuś z dużym doświadczeniem w tej branży , wszystkie prace powinny być wykonywane pod nadzorem budowlanym .
Napisano
Dołączyłem zdjęcia. Jest to typowy wiejski dom z bala grubości 10 cm zbudowany na fundamencie z kamieni ( później ktoś uzupełnił szpary między kamieniami betonem. Dom składa sie z 4 pomieszczeń oraz dobudówki z cegły. Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Dołączyłem zdjęcia. Jest to typowy wiejski dom z bala grubości 10 cm zbudowany na fundamencie z kamieni ( później ktoś uzupełnił szpary między kamieniami betonem. Dom składa sie z 4 pomieszczeń oraz dobudówki z cegły. Pozdrawiam




A czy Pan planuje po remoncie posadowić ten dom na innym poziomie ,niż jest teraz ?

Fundamenty można zrobić również etapami podkopując taką ściany co 1m do -1,5 m ,wylewając fundament podmurowując ścianę z bloczka, wsuwając izolację z papy,wbijając kliny dębowe co 50 cm i obficie zapianować pianką rozprężną .


Napisano
Cytat

Witam, czy mógłbym otrzymać informację jakiej konstrukcji jest ten dom, szkieletowej czy z bala. Jakie elementy tworzą szkielet lub jaki jest przekrój bali. Zanim przystąpi się do podnoszenia takiego budynku, należy sprawdzić, czy konstrukcja na to pozwoli. Jeśli nie, to czy możemy wstawić wzdłuż ścian elementy nośne. musimy jednocześnie pamiętać, że podnieść należy wszystkie ściany nośne. Jeśli można, to proszę o kilka zdjęć tego domu zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Można poprzez forum - wtedy inni będą mogli również skorzystać.
Pozdrawiam - mgr inż. Krzysztof Wrąbel - Doradca Techniczny w firmie HONKA


Napisano
Wymyśliłem, że można byłoby zrobić to tak:
- zerwać podłogi,
- wylać fundament od wewnątrz zalewając betonem istniejący fundament z kamieni, szalunek od zewnątrz jakieś 10 cm wysunięty na zewnątrz ściany a wewnątrz 20 cm w głąb budynku. NIE MAM POMYSŁU NA IZOLACJĘ ŚCIAN !!!
- następnie nawieść piachu DO WNĘTRZA TAK POWSTAŁEGO FUNDAMENTU, ubić go i wylać suchy beton (zrobić posadzkę ) na to styropian 5 cm i właściwa posadzka 5-10 cm. Tak żeby to wszystko było na poziomie wylanego fundamentu
(Oczywiście wcześniej robiąc wyprowadzenia do kanalizacji i wody
Nie wiem tylko czy taka konstrukcja wytrzyma próbę czasu
Może ktoś zweryfikuje moje przemyślenia lub podsunie jakiś ciekawy i realny pomysł.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Wymyśliłem, że można byłoby zrobić to tak:
- zerwać podłogi,
- wylać fundament od wewnątrz zalewając betonem istniejący fundament z kamieni, szalunek od zewnątrz jakieś 10 cm wysunięty na zewnątrz ściany a wewnątrz 20 cm w głąb budynku. NIE MAM POMYSŁU NA IZOLACJĘ ŚCIAN !!!
- następnie nawieść piachu DO WNĘTRZA TAK POWSTAŁEGO FUNDAMENTU, ubić go i wylać suchy beton (zrobić posadzkę ) na to styropian 5 cm i właściwa posadzka 5-10 cm. Tak żeby to wszystko było na poziomie wylanego fundamentu
(Oczywiście wcześniej robiąc wyprowadzenia do kanalizacji i wody
Nie wiem tylko czy taka konstrukcja wytrzyma próbę czasu
Może ktoś zweryfikuje moje przemyślenia lub podsunie jakiś ciekawy i realny pomysł.
Pozdrawiam




A co z głębokością fundamentów stare domy mają fundament b.płytko a powinien być na 1m głęboko w ziemię zimą mróz unosi ściany do góry dalej co izolacją poziomą z papy termozgrzewalnej drewno nie może mieć kontaktu z betonem szybciej butwieje .Jeżeli ma postać ten dom to trzeba to zrobić porządnie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...