Skocz do zawartości

wygasłe pozwolenie na budowę


Recommended Posts

Napisano
Pomóżcie!!
Ktoś ma dom wybudowany na podstawie pozwolenia na budowę. Wszystko było postawione zgodnie z projektem, dom został wpisany w gminne papiery, nadano adres (numer budynku), odebrano wszystkie media. Nie było ostatecznego odbioru całości, ale dom zamieszkano. Po jakimś czasie postanowiono przebudować dom wewnątrz, zmieniono kształt dachu. Podobno było na to dodatkowe pozwolenie. Obecnie mam zamiar kupić ten dom, ale jest parę wątpliwości..
1.Brakuje dziennika budowy-właściciel twierdzi że zginął, ale są wszystkie papiery na odbiory i nadanie adresu, więc to ma wystarczyć..Czy dziennik jest w tym przypadku niezbędny?
2.Rozbudowa domu prawdopodobnie nie była jednak zgłoszona w urzędzie, ale jest już zakończona. Czy można to ewentualnie zalegalizować bez wielkich kosztów? Na przebudowę był wykonany projekt.
3.Jeśli budowa jako proces nie została faktycznie zakończona odbiorem całości, a dziennika nie ma, to czy pozwolenie na budowę wygasło? (od zakończenia prac według starego projektu minęło 8 lat, a rozbudowę wg. nowego przeprowadzano 4 lata temu) Czy w tym wypadku można wystąpić o nowe pozwolenie, które zalegalizuje tą przebudowę (zgodną z nowym aktualnym projektem)?
4.Czy nadzór budowlany ma obowiązek sprawdzić, czy dom jest samowolą budowlaną? Bo nie bardzo im się chce, a boję się że jak już kupię to ochoczo nakarzą mi wyburzyć..

Tyle informacji o domku udało mi się zdobyć, ale później będę miał więcej. Bardzo proszę o odpowiedź na tych kilka pytań..
Napisano
Witam
To jest jakiś kant, zginął dziennik budowy icon_razz.gif icon_razz.gif icon_razz.gif , z tego co wiem dziennik piszę się przez kalkę i kopie zabieraz zawsze kierownik budowy, więc dziennik można łatwo odtworzyć. Jak chcesz kupić dom który nie ma uregulowanej sytuacji prawnej twoja sprawa, jak nie masz garba to go będziesz miał.
pozdrawiam[/quote]
Napisano
Zgodnie z uprzednio obowiązującymi przepisami, zakończenie budowy i rozpoczęcie użytkowania domu jednorodzinnego nie wymagało formalnego odbioru, a jedynie zgłoszenia budynku do eksploatacji. Z opisu sytuacji wynika, że dom został formalnie dopuszczony do użytkowania, o czym może świadczyć np. zameldowanie właścicieli, wyszczególnienie w podatku od nieruchomości, wpis w księdze wieczystej. Późniejsze przeróbki można ewentualnie zalegalizować występując o nowe pozwolenie na budowę, na podstawie istniejącego projektu zmian. Ważność pozwolenia na budowę wynosi 2 lata do czasu rozpoczęcia budowy, a przerwa w realizacji inwewstycji nie może również trwać więcej niż 2 lata. O dotrzymaniu w/w terminów decydują: zgłoszenier rozpoczęcia budowy oraz wpisy w dzienniku budowy o etapach prowadzonych robót.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...