Skocz do zawartości

remont fundamentu


Recommended Posts

Napisano
Mam taki problem. Dom jest do remontu gruntownego. Fundament wykonany był przed ok. 35 laty metodą „wykop dół i zalej betonem, wrzuć kamienie (częściowo szalunek). Dom jest częściowo podpiwniczony (ok. 1/3). Izolacja pozioma jest wykonana prawidłowo, grunt piaszczysty, brak podsiąków. Wysokość fundamentu nad ziemią od 40 do 80 cm.
Jaką należy podjąć decyzję w związku z delikatnie pękniętą ścianą z jednej strony (niepodpiwniczonej) – środek ściany?
Czy wykonać wykop i podlewkę fundamentu oraz odwodnienie przy dolanym fundamencie? Dodam, że ukształtowanie terenu sprzyja niewielkiemu gromadzeniu się wody.
Napisano
Ściana mogła pęknąć z powodu nierównomiernego osiadania fundamentów - a to mogło się stać z powodu jak piszesz gromadzenia się wody.
moze warto wykonać jakiś drenaż aby zabezpieczyć budynek przed kolejnym gromadzeniem się wody
a fundament bym podbił ławą o wysokości 30-40 cm zbrojoną wieńcowo
Napisano
Przeprowadzenie remontu lub wzmocnienia fundamentów to zabieg kosztowny i uciążliwy, dlatego przed podjęciem takiej decyzji należy dokładnie ustalić jakie są przyczyny pęknięcia i na ile wpływają na trwałość budynku. W większości przypadków pęknięcia ścian zewnętrznych związane są z osiadaniem budynku i jeśli nie wykazują tendencji do poszerzania się, to można uznać je za nieistotne dla stabilności budynku. Warto więc ustalić, kiedy pojawiły się pęknięcia i w jakich okolicznościach (np. po zimie, po intensywnych opadach, po robotach budowlanych prowadzonych w pobliżu) oraz obserwować czy pęknięcia nie powiększają się po 6 - 12 miesiącach. Natomiast nie ma sensu wykonywanie odwodnienia w terenie piaszczystym, gdyż nawilżony piasek nie zmniejsza swojej nośności, a więc nie wpływa na stabilność posadowienia fundamentów.
Napisano
Jeżeli osiadanie było spowodowane gromadzeniem się wód opadowych to najprawdopodobniej nie jest tam czysty piasek, tylko jakieś fragmenty piasków gliniastych lub glin piaszczystych i wtrdy odwodnienie może mieć sens.

Ale oczywiście należy najpierw zbadać przyczynę - bez tego tródno jest reagować prawidłowo

Co do sprawdzenia czy się nie powiększają rysy - można prostopadle do rysy przykleić kawałek szkiełka - np placek gipsu z jednej i drugiej strony rysy (nad rysą pusto) i na to przyklejony pasek cienkiego szkiełka (odpad od szklarza) - jeżeli szkiełko pęknie to znaczy że dalej coś się dzieje - jeżeli nie tzn że jest OK

Co do remontu fundamentu to roboty są bardzo pracochłonne - trwaja długo z przyczyn technologicznych i przez to są drogie
  • 2 miesiące temu...
Napisano
hey.w domu w ktorym mieszkaja moi rodzice,rowniez pekła sciana,dodam ze nawet dwie,przy czym okazalo sie(stwierdzil to konstruktor) ze fundamenty byly za bardzo odsloniete,akurat naroznik tych dwoch scian. zostala wykonana nadsypka,pekniecia naprawione,styropian zostal przyklejony,nic nie peka.
Napisano
Głębokość posadowienia (od spodu fundamentów do wierzchu posadzki w piwnicy lub wierzchu gruntu na zewnątrz - w zależności co niżej) ma dość duży wpływ na nośność fundamentu.
A tak po prostu im głębiej tym węższe mogą być fundamenty.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...