Skocz do zawartości

20 cm na posadzkę - grubość warstw


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam 20 cm na posadzkę, czy taka grubość jak poniżej będzie ok?
- papa termozgrzewalna 3-4 mm
- styropian dwie warstwy na mijanego 4 i 8 cm, a może 5 i 5?
- wylewka 6 - 7 cm (pod częścią podłogówka)
- podłoga panele, gres ok 1 - 1,5 cm?

Na pierwszej warstwie styropianu chce ułożyć instalacje wodne. Foli na papie nie liczę - 0,3 mm jest do pominięcia

Jeszcze jedno, czy ostatnią warstwę styropianu tam gdzie nie będzie podgłówki daje się jeszcze raz folię? Czemu to służy?
Napisano
Cytat

... czy ostatnią warstwę styropianu tam gdzie nie będzie podgłówki daje się jeszcze raz folię? Czemu to służy?


są teoretycy którzy twierdzą, ze
- jastrych sie kurczy i rozszerza /coś a'la stal/
- jesli sie kurczy i rozszerza - to "jeździ" po styropianie
- jesli porusza się - to lepiej mu będzie to jakoś "umilić" /wygładzić i wymościć/
i stąd ta folia ...

ja rozumuję tak
- foli na styropian nie dawałem
- mieszkam juz kilka lat i nie zauważyłem skurczów i "jazd - ślizgów" posadzek i zadnych skutków ubocznych tego, ze nie połozyłem folii na styropian
- to czy jastrychowi slizga sie /o ile wogóle ktoś zauwazył to slizganie/ łatwiej czy trudniej - guzik mnie obchodzi
nie dbam o takie "wygody" i "umilanie"
- nawet gdybym miał posadzke ze stali /stal jak wiadomo kurczy sie na mrozie, a w cieple rozszerza/ tez nie dałbym folii na styropian dlatego, ze w pomieszczeniu jest temperatura w miare stała a styropian jest podatny na deformacje

p.s.
dylatacje posadzki od scian robi sie z cienkiego styropianu/ pianki/ i zadnych folii sie nie daje dodatkowo !
bo i po co ? icon_confused.gif
Napisano
- papa termozgrzewalna - OK

- styropian jak najbardziej "na mijanego" musi być min. 10 cm

- folia między styropianem a wylewką - nie ma potrzeby

- w strefie gdzie ma być ogrzewanie podłogowe zazwyczaj montuje się specjalny ekran z foli aluminiowej który powoduje że ciepło "odbijane" jest do góry - do pomieszczenia - należy uwzględnić to w całej dostępnej grubości - Pytający dysponuje 20 cm!

- ważne jest aby wylewka w strefie z ogrzewaniem podłogowym była "odcięta" od wylewki bez ogrzewania - ze względu na różnice w skurczu obydwu wylewek.

- pozostały system OK (pamiętajmy o folii przeciw wilgoci oraz piance wyrównującej podłoże - dodatkowe 3 - 4 mm)

- jeśli w strefie z ogrzewaniem podłogowym w grę wchodzi również podłoga drewniana to - kleimy do podłoża.

- ważne aby podłoga drewniana w strefie z ogrzewaniem była oddzielona przerwą dylatacyjną od podłogi w strefie nie ogrzewanej

Product Manager
Wojciech Warchoła
Napisano
Cytat

Zupełne minimum to 30 cm styropianu! od gruntu! Jakie potem będą rachunki?! Może da się „pogłębić”! Bo jak to zrobić za kilka lat?


Trochę szokuje mnie ta grubość styropianu!
Napisano
Cytat

Zupełne minimum to 30 cm styropianu! od gruntu! Jakie potem będą rachunki?! Może da się „pogłębić”! Bo jak to zrobić za kilka lat?


brednie skąd pan bierze takie informacje
Napisano
Cytat

Zupełne minimum to 30 cm styropianu! od gruntu! Jakie potem będą rachunki?! Może da się „pogłębić”! Bo jak to zrobić za kilka lat?


To co pan napisał, to z doświadczenia? Czy przemawiają za tym jakieś inne racje?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Marne szanse na nieuszkodzenie paroizolacji. Myślę że w tym przypadku więcej strat niż korzyści. Teoretycznie możnaby dołożyć kolejną warstwę płyt, czyli drugi sufit, kupa roboty, bo napewno ta przestrzeń musi być czymś wypełniona, czyli np 5cm wełny o niskim współczynniku lambda. A na to też paroizolacja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
    • Bardzo dziękuję!   I powiadasz, że ten wiatr gwiżdże sobie  i z gęstości, i z temperatury...   Filmik mi podesłałeś, ale chyba go nie obejrzałeś...
    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
    • Czy ten sufit na fotografiach jest podwieszony czy płyty g/k są klejone do sufitu właściwego? To pytanie zasadnicze, chodzi o to czy jest przestrzeń do prowadzenia przewodów. Bo jeśli taka przestrzeń jest, to wybierasz sobie rodzaj i ilość punktów oświetleniowych, trasujesz ich położenie na suficie i rozprowadzasz przewody w tej przestrzeni. Jak to zrobić? Ano wiercisz otwory i wsuwasz stalkę tak, aby dotarła do drugiego otworu i tam ją wyciągasz.  Przewody doczepia się do stalki. Jeśli płyty g/k są przyklejane, to nie ma innego wyjścia jak wycinać w nich kanały do rozprowadzenia przewodów.     Miejsca na lampy wpuszczane w sufit określasz omijając profile konstrukcyjne (ich przebieg masz wyznaczony przez zaszpachlowane wkręty). Lampy wypuszczane odwrotnie, starasz się mocować do profili, to jest pewniejsze niż wszelkie "wynalazki" do mocowania w płycie g/k.    Jeszcze jedna uwaga. Lampy sie grzeją i przy lampach wpuszczanych w sufit ja stosowałem zabezpieczenia folii przed ciepłem w postaci zwyczajnych, ceramicznych doniczek, Trzeba je włożyć nad sufit w miejscu wpuszczanego "oczka" oświetleniowego tak, aby zmieścić ją pod folią. Przy zastosowanej wełnie mineralnej i tak nie pogorszy warunków chłodzenia lampy, a zapewni odsunięcie folii na bezpieczną odległość, aby ciepło od lampy nie powodowało filii jakiejś szkody. Otwory na wsuwanie doniczek trzeba wyciąć, a po ich włożeniu ponownie załatać, nie ma innego wyjścia.    Przy lampach wypuszczanych nie ma tego problemu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...