Skocz do zawartości

Kotły kondensacyjne


Recommended Posts

Napisano
Kotły kondensacyjne pracują efektywnie jedynie w instalacjach niskotemperaturowych. Mogą to być zarówno instalacje z ogrzewaniem podłogowym, jak i tradycyjnymi grzejnikami. Jednak im niższa jest temperatura wody zasilającej instalację, tym większe muszą być powierzchnie grzejników. Dlatego do instalacji z kotłem kondensacyjnym najczęściej wybierane jest ogrzewanie podłogowe, które bardzo dobrze pracuje, gdy temperatura wody w obiegu c.o. jest niska.

Skraplanie pary wodnej zawartej w spalinach może zachodzić tylko wówczas, gdy woda grzewcza płynąca w instalacji c.o. ma niską temperaturę. Jeśli woda grzewcza powracająca z instalacji nie jest odpowiednio ochłodzona, skraplanie może nie zachodzić w ogóle lub zachodzić w bardzo niewielkim stopniu.
W instalacji z kotłem gazowym woda powracająca z instalacji nie powinna mieć więcej niż 50°C; praca kotła jest najbardziej ekonomiczna, gdy pracuje on w zakresie 30?40°C. W instalacji z kotłem olejowym woda powracająca z instalacji powinna by o 10°C chłodniejsza, czyli mieć maksimum 30?40°C. Uwarunkowania te wynikają z temperatury spalin, w której następuje kondensacja pary wodnej.
Napisano
Cytat

No niezupełnie ze wszystkimi. Z energooszczędnymi instalacjami nie da się ich połączyć.

Faktycznie, trudno podłączyć kocioł kondensacyjny do elektrycznego grzejnika konwektorowego wyposażonego w super sterownik ASIC, albo do termy o pojemności 15 litrów icon_lol.gif .
Z większością niskotemperaturowych instalacji energooszczędnych kocioł kondensacyjny współpracuje bez problemu.
Napisano
Cytat

instalacji energooszczędnych kocioł

Nie ma czegoś takiego - energooszczędność to małe zużycie ! A instalacja ma za zadanie uzupełnić straty. Duże straty- duże opłaty .... W domach energooszczędnych nie decyduje koszt kWh a sterowalność systemu, dlatego centralne systemy nie nadają się do domów energooszczędnych.
Napisano
Cytat

Nie ma czegoś takiego - energooszczędność to małe zużycie ! A instalacja ma za zadanie uzupełnić straty. Duże straty- duże opłaty .... W domach energooszczędnych nie decyduje koszt kWh a sterowalność systemu, dlatego centralne systemy nie nadają się do domów energooszczędnych.

Kolejny bełkot. Współczesne systemy centralnego ogrzewania pozwalają na energooszczędną i tanią eksploatację domu. Zużycie energii do ogrzewania zależy od wielu czynników. Wymienił je Ekspert :
Cytat

Zapotrzebowanie domu na ciepło zależy przede wszystkim od
– izolacji termicznej przegród zewnętrznych budynku (ścian, okien, drzwi, dachu, podłogi na gruncie),
– powierzchni tych przegród – im jest ona mniejsza, tym wolniej budynek traci ciepło, dlatego budynki o skomplikowanym kształcie nie są energooszczędne,
– rodzaju wentylacji w budynku (skuteczna i energooszczędna jest wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła),
– usytuowania budynku względem stron świata – ciepło z promieniowania słonecznego,
– zysków ciepła bytowego (czyli ciepła wydzielanego przez urządzenia domowe, takie jak: lodówka, pralka, telewizor a także ciepła wydzielanego przez mieszkańców,
– efektywności urządzeń grzewczych i skuteczności sterowania nimi.


Ja do tego dodałem tylko aspekt efektywności wykorzystania zysków energetycznych, która jest zależna od pojemności cieplnej budynku oraz zachowanie się budynku latem.
Napisano
Bełkot...? współczesne i centralne... energooszczedne i centrane... do 30kWh/m2 rocznie i centralne... to śmieszne
Niski koszt budowy i centralne... Izolacja i centralne... Tego się nie zszyje to sie i tak rozpruje. O wszystkie domach energooszczędnych z centralnym ( Lipińskich pod Wrocławiem Isomaxu... itp) było głośno podczas budowy i do pierwszego roku eksploatacji. Potem … cisza! A nasz Szanowny ekspert mam nadzieję, że będzie miał niecentralne i izolację, albo nie będzie miał domu zużywającego poniżej 30kWh/m2 rocznie .
Cytat

Arkadiusz Węglarz
Adiunkt na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej,
Koordynator projektów w Krajowej Agencji Poszanowania Energii,
Wiceprezes Zarządu Zrzeszenia Audytorów Energetycznych,
Właściciel energooszczędnego domu w budowie.


Wszak założyciel KAPE prof. K. Żmijewski powiedział, "Im dom mniej potrzebuje ciepła tym tańsze w eksploatacji są droższe bardziej sterowalne jego źródła"
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Instalację grzewczą projektujemy (dobieramy grzejniki) dla określonego budynku, pomieszczenia, nie do kotła.
Kocioł kondensacyjny może współpracować z instalacją dla kotłów tzw. niskotemperaturowych tj. o parametrach 70/50, 70/55 .
W naszej strefie klimatycznej pracuje na takiej instalacji jako kondensacyjny przez 90 % dni, przez resztę jako niskotemperaturowy.
Napisano
pytanie od forumowicza jest zbyt ogólne. Po jego przeczytaniu mi osobiście wydawało się że chodzi o rodzaj materiału, z którego trzeba wykonać instalację (np. miedź, PP). Jednak wydaje mi się że forumowiczowi chodzi o rodzaj technologii systemu ogrzewania. Kocioł kondensacyjny jest urządzeniem, które uzyskuje najwyższą sprawność przy niskich temperaturach czynnika grzewczego. Po przekroczeniu temperatury 56stC na powrocie z instalacji kocioł wypada ze zjawiska kondensacji i jego sprawność spada o ok. 13-15%. Temperatura czynnika w instalacji podłogowej może mieć maksymalnie 55stC na zasilaniu i 45 na powrocie.

Ważne jest aby różnica temperatur była jak najmniejsza aby nie występowały naprężenia cieplne. Najbardziej popularnym rozwiązaniem praktycznym realizowanym przez naszych klientów jest np. wykonanie instalacji podłogowej na parterze budynku, natomiast na piętrze instalacji grzejnikowej. Instalację grzejnikową należy dobrać w miarę możliwości na parametry 55/45. Będą gabarytowo większe niż te na parametry 75/65 ale zapewnią nominalną pracę kotła w całym zakresie mocy.

Poniżej najbardziej popularny schemat dla 2 obiegów oparty na kotle CerapurModul ze zintegrowanym zasobnikiem c.w.u.

DSC01446.jpg

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jestem z Wrocławia ....
polecam DeDietrich icon_smile.gif

(nie pracuję w branży !)

A panów z Vailanta i Junkersa proszę o konstruktywną krytykę kotłów DeDietrich. Albo wymianę doświadczeń.

a propo dwufunkcyjnych kotłów to coraz bardziej jestem przeciw nich.
Zużycie energi w naszych domach spada i moce kotłów dwufunkjcyjnych są za wysokie.,
Mam osobiście Cuderusa 24kW i taktuje mi nawet podczas pobierania wody do prysznica (bateria termostatyczna). Co oczywiście nie jest ekonomiczne.

A przy kondensatach przewymiarowanie jest bardzo dobre.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...