Skocz do zawartości

Kotły kondensacyjne


Recommended Posts

Napisano
Kotły kondensacyjne pracują efektywnie jedynie w instalacjach niskotemperaturowych. Mogą to być zarówno instalacje z ogrzewaniem podłogowym, jak i tradycyjnymi grzejnikami. Jednak im niższa jest temperatura wody zasilającej instalację, tym większe muszą być powierzchnie grzejników. Dlatego do instalacji z kotłem kondensacyjnym najczęściej wybierane jest ogrzewanie podłogowe, które bardzo dobrze pracuje, gdy temperatura wody w obiegu c.o. jest niska.

Skraplanie pary wodnej zawartej w spalinach może zachodzić tylko wówczas, gdy woda grzewcza płynąca w instalacji c.o. ma niską temperaturę. Jeśli woda grzewcza powracająca z instalacji nie jest odpowiednio ochłodzona, skraplanie może nie zachodzić w ogóle lub zachodzić w bardzo niewielkim stopniu.
W instalacji z kotłem gazowym woda powracająca z instalacji nie powinna mieć więcej niż 50°C; praca kotła jest najbardziej ekonomiczna, gdy pracuje on w zakresie 30?40°C. W instalacji z kotłem olejowym woda powracająca z instalacji powinna by o 10°C chłodniejsza, czyli mieć maksimum 30?40°C. Uwarunkowania te wynikają z temperatury spalin, w której następuje kondensacja pary wodnej.
Napisano
Cytat

No niezupełnie ze wszystkimi. Z energooszczędnymi instalacjami nie da się ich połączyć.

Faktycznie, trudno podłączyć kocioł kondensacyjny do elektrycznego grzejnika konwektorowego wyposażonego w super sterownik ASIC, albo do termy o pojemności 15 litrów icon_lol.gif .
Z większością niskotemperaturowych instalacji energooszczędnych kocioł kondensacyjny współpracuje bez problemu.
Napisano
Cytat

instalacji energooszczędnych kocioł

Nie ma czegoś takiego - energooszczędność to małe zużycie ! A instalacja ma za zadanie uzupełnić straty. Duże straty- duże opłaty .... W domach energooszczędnych nie decyduje koszt kWh a sterowalność systemu, dlatego centralne systemy nie nadają się do domów energooszczędnych.
Napisano
Cytat

Nie ma czegoś takiego - energooszczędność to małe zużycie ! A instalacja ma za zadanie uzupełnić straty. Duże straty- duże opłaty .... W domach energooszczędnych nie decyduje koszt kWh a sterowalność systemu, dlatego centralne systemy nie nadają się do domów energooszczędnych.

Kolejny bełkot. Współczesne systemy centralnego ogrzewania pozwalają na energooszczędną i tanią eksploatację domu. Zużycie energii do ogrzewania zależy od wielu czynników. Wymienił je Ekspert :
Cytat

Zapotrzebowanie domu na ciepło zależy przede wszystkim od
– izolacji termicznej przegród zewnętrznych budynku (ścian, okien, drzwi, dachu, podłogi na gruncie),
– powierzchni tych przegród – im jest ona mniejsza, tym wolniej budynek traci ciepło, dlatego budynki o skomplikowanym kształcie nie są energooszczędne,
– rodzaju wentylacji w budynku (skuteczna i energooszczędna jest wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła),
– usytuowania budynku względem stron świata – ciepło z promieniowania słonecznego,
– zysków ciepła bytowego (czyli ciepła wydzielanego przez urządzenia domowe, takie jak: lodówka, pralka, telewizor a także ciepła wydzielanego przez mieszkańców,
– efektywności urządzeń grzewczych i skuteczności sterowania nimi.


Ja do tego dodałem tylko aspekt efektywności wykorzystania zysków energetycznych, która jest zależna od pojemności cieplnej budynku oraz zachowanie się budynku latem.
Napisano
Bełkot...? współczesne i centralne... energooszczedne i centrane... do 30kWh/m2 rocznie i centralne... to śmieszne
Niski koszt budowy i centralne... Izolacja i centralne... Tego się nie zszyje to sie i tak rozpruje. O wszystkie domach energooszczędnych z centralnym ( Lipińskich pod Wrocławiem Isomaxu... itp) było głośno podczas budowy i do pierwszego roku eksploatacji. Potem … cisza! A nasz Szanowny ekspert mam nadzieję, że będzie miał niecentralne i izolację, albo nie będzie miał domu zużywającego poniżej 30kWh/m2 rocznie .
Cytat

Arkadiusz Węglarz
Adiunkt na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej,
Koordynator projektów w Krajowej Agencji Poszanowania Energii,
Wiceprezes Zarządu Zrzeszenia Audytorów Energetycznych,
Właściciel energooszczędnego domu w budowie.


Wszak założyciel KAPE prof. K. Żmijewski powiedział, "Im dom mniej potrzebuje ciepła tym tańsze w eksploatacji są droższe bardziej sterowalne jego źródła"
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Instalację grzewczą projektujemy (dobieramy grzejniki) dla określonego budynku, pomieszczenia, nie do kotła.
Kocioł kondensacyjny może współpracować z instalacją dla kotłów tzw. niskotemperaturowych tj. o parametrach 70/50, 70/55 .
W naszej strefie klimatycznej pracuje na takiej instalacji jako kondensacyjny przez 90 % dni, przez resztę jako niskotemperaturowy.
Napisano
pytanie od forumowicza jest zbyt ogólne. Po jego przeczytaniu mi osobiście wydawało się że chodzi o rodzaj materiału, z którego trzeba wykonać instalację (np. miedź, PP). Jednak wydaje mi się że forumowiczowi chodzi o rodzaj technologii systemu ogrzewania. Kocioł kondensacyjny jest urządzeniem, które uzyskuje najwyższą sprawność przy niskich temperaturach czynnika grzewczego. Po przekroczeniu temperatury 56stC na powrocie z instalacji kocioł wypada ze zjawiska kondensacji i jego sprawność spada o ok. 13-15%. Temperatura czynnika w instalacji podłogowej może mieć maksymalnie 55stC na zasilaniu i 45 na powrocie.

Ważne jest aby różnica temperatur była jak najmniejsza aby nie występowały naprężenia cieplne. Najbardziej popularnym rozwiązaniem praktycznym realizowanym przez naszych klientów jest np. wykonanie instalacji podłogowej na parterze budynku, natomiast na piętrze instalacji grzejnikowej. Instalację grzejnikową należy dobrać w miarę możliwości na parametry 55/45. Będą gabarytowo większe niż te na parametry 75/65 ale zapewnią nominalną pracę kotła w całym zakresie mocy.

Poniżej najbardziej popularny schemat dla 2 obiegów oparty na kotle CerapurModul ze zintegrowanym zasobnikiem c.w.u.

DSC01446.jpg

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jestem z Wrocławia ....
polecam DeDietrich icon_smile.gif

(nie pracuję w branży !)

A panów z Vailanta i Junkersa proszę o konstruktywną krytykę kotłów DeDietrich. Albo wymianę doświadczeń.

a propo dwufunkcyjnych kotłów to coraz bardziej jestem przeciw nich.
Zużycie energi w naszych domach spada i moce kotłów dwufunkjcyjnych są za wysokie.,
Mam osobiście Cuderusa 24kW i taktuje mi nawet podczas pobierania wody do prysznica (bateria termostatyczna). Co oczywiście nie jest ekonomiczne.

A przy kondensatach przewymiarowanie jest bardzo dobre.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Schody za drzwiami na strych mają 94 cm szerokości, a szerokość w miejscu docelowych nowych drzwi to 83 cm. Kolega Franz sugeruje usunięcie drzwi drewnianych i montaż nowych technicznych, ale to chyba nie wchodzi w grę bo obecne drzwi korespondują wizualnie z pozostałymi drzwiami drewnianymi w przedpokoju. Ponadto u mnie wejście na strych jest w miejscu rzucającym się w oczy, więc musi zostać zachowana spójność pomieszczenia.
    • Dla mnie montaż drzwi za drzwiami to patologia(jeszcze w tak ciasnym miejscu). Wyrwałbym te istniejące i wstawił jakieś proste drzwi techniczne byle z wypełnieniem styropianem lub wełną i uszczelką opadającą. Dodatkowo zmieniłbym kierunek otwierania do wewnątrz strychu. Węgarek na ścianie można dokleić z gazobetonu, nie jest on konieczny ale ułatwi ustawienie ościeżnicy. Ościeżnica najlepiej drewniana, a jeśli stalowa to szczelnie wypianowana(na kilka warstw). Najważniejsze żeby pozbyć się przedmuchów.
    • Jaką szerokość mają te schody na strych?   Montaż drugich drzwi ma - moim zdaniem - sens.
    • Czy przy pokryciu z blachodachówki panelowej można uznać za poprawne takie wykonanie okapu, w którym membrana zostaje wprowadzona do rynny, a przestrzeń wentylacyjna opiera się na kontrłacie 25 mm, biorąc pod uwagę wymagania dotyczące prawidłowej cyrkulacji powietrza i ochrony warstwy wstępnego krycia? Czy tak jest dobrze wykonane i wg standardów obecnie obowiązujących?
    • Witam wszystkich,   proszę o pomoc w następującej sprawie: mieszkam w domu szeregowym z lat 80 XX wieku. Ma piwnicę, dwa piętra mieszkalne i strych, z pełnym deskowaniem membraną i blachodachówką, ale bez ocieplenia wełną. Otóż w przedpokoju na I piętrze jest bardzo zimno mimo sporego żeliwnego grzejnika. Długo zastanawiałem się, jaka jest tego przyczyna i w końcu odkryłem że winne muszą tu być drzwi prowadzące na strych, a konkretnie ich cienkie, pojedyncze szyby (vide zdj. nr 1). Dowodem na to jest fakt, że po przyłożeniu ręki do zamkniętych drzwi (od strony mieszkalnej) czuć, że przez nie przenika nawet nie chłód, ale wilgotny, lekki mróz.   Po otwarciu wspomnianych drzwi (zdj. 2) jest spocznik, a za nim schody na strych. Na razie NIE CHCĘ ocieplać strychu, toteż przyszło mi do głowy, że gdyby za tymi drewnianymi schodami na strych zamontować kolejne, dość grube i ocieplone drzwi, to są duże szanse, że problem zimnego przedpokoju by zniknął. Proszę zwrócić uwagę, że miejsce montażu nowych drzwi ma tę cechę, że z 1 strony jest gruby, wystający bok ściany (zdj. 4), a z drugiej gładka ściana (zdj. 5), toteż w niej należałoby chyba zrobić jaką podkonstrukcję, do której można by doczepić ościeżnicę nowych drzwi. Proszę o sugestie, czy montaż nowych drzwi ma sens i jak go wykonać.   z góry dziękuję Maciek 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...