Skocz do zawartości

Wkład do poduszek i kołder


Recommended Posts

Napisano
Witajcie. Jaki wkład do kołder i poduszek jest lepszy? Silikon czy granulat. Pod czym Wam się lepiej śpi? Ostatnio kupowałem pościel ale teraz pora na kołdry i poduszki:D

Pozdrawiam.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ja sprawdzam po miękkości i odporności na zgniatanie a później czytam co ma w środku. Z doświadczenia wiem, że poduszki i kołdry z granulatem używane są w sanatoriach ze względu na higienę. Można je prać i sa lekkie. Bardzo miła w odbiorze "konsystencja"
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zdecydowanie lepiej śpi się na granulacie,jest o wiele wygodniejszy i bardziej miękki niż silikon. Co do ceny to wychodzi podobnie,ale przed zakupem warto sprawdzic sprężystosć kołdry oraz poduszek.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Zdecydowanie lepiej śpi się na granulacie,jest o wiele wygodniejszy i bardziej miękki niż silikon. Co do ceny to wychodzi podobnie,ale przed zakupem warto sprawdzic sprężystosć kołdry oraz poduszek.


prawda trzeba sprawdzić w sklepie tą" sprężystość " wypróbowałam jakieś poduszki dla całej rodzinki i sprawdziły sie ,dokupiłam jaśki tej samej firmy i niestety tak sa napchane że wręcz niewygodne ,aż mnie kusi aby im trochę krwi upuscićicon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Trzeba tylko zwrocic uwage na gestosc pianki - w zwiazku z uwolnieniem patentow pojawilo sie mnostwo produktow, ktore "udaja" ze sa poduszka termoelastyczna (moze nie udaja, ale maja tak niska gestosc, ze cala idea takiej poduszki jest zaprzepaszczona). Zawodowo zajmuje sie tematem i po solidnych testach zostawilem w ofercie tylko dwie marki "poduszkowe".
A co do samej poduszki icon_smile.gif jak ktos sprobuje, no to juz nie ma powrotu icon_biggrin.gif
Tylko trzeba uwazac, bo uzaleznia i potem trzeba wydac kilka (pojedynczy) do kilkunastu (podwojny) tysiecy na materac icon_biggrin.gif
  • 3 lata temu...
Napisano
Powiem tak, jeśli chodzi o poduszkę to polecam z pianki termoplastcznej, to taka pianka, która dopasowuje się do ciała, u mnie sprawdza się świetnie, mimo, że nie mam problemów z kręgosłupem to po prostu rewelacyjnie się na niej śpi. Oczywiście w sklepach internetowych ceny są dużo tańsze - moja kosztowała niecałe 100 zł, nazywa się Puch Thermal Comfort.
Jeśli chodzi o kołdrę to tylko poliester sylikonowany, czas puchu już dawno minął, a gryka i merynosy są dla mnie dziwne. Kołdrę z tym poliestrem sylikonowanym można normalnie prać w pralce, jest miękka i fajnie grzeje. Ja mam kołdrę 4 pory roku, w te upały śpię tylko pod jedną częścią icon_smile.gif
Poduszkę i kołdrę można dostać na amejzon.pl. To sprawdzony sklep, sama przetestowałam icon_smile.gif
  • 7 lata temu...
Napisano

Ja do swoich poduszek używam syntetycznych wypełnień, jak włóknina poliestrowa, sprawdza się naprawdę dobrze.  Ja odradzam raczej te naturalne, są zbyt drogie i problematyczne. Syntetyczne sprawdzają się okej. :D

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...