Skocz do zawartości

wesoły ogród na wiosnę


Recommended Posts

Napisano
Witajcie,
w moim ogrodzie znajdują się dość smutne, jednolite nasadzenia z płożących jałowców. Chciałabym posadzić przy nich coś weselszego na wiosnę. Macie jakieś propozycje?
Napisano
W zależności od tego, ile może Pani wygospodarować przestrzeni przy iglakach, proponowałabym dosadzenie grup roślin cebulkowych (na jesieni) lub zastosowanie ciekawych kompozycji z roślin jednorocznych. Marzec to doskonały moment na wysiew ich nasion wprost do gruntu bądź przygotowanie rozsady.

Pierwszy sposób dotyczy gatunków kwiatów, które nie są wrażliwe na stosunkowo niskie, wczesnowiosenne temperatury. Z powodzeniem można wysiewać już nasiona czarnuszki damasceńskiej (Nigella damascena), groszka pachnącego (Lathyrus odoratus), maku lekarskiego (Papaver somniferum), maczków kalifornijskich (Eschscholtzia californica) czy ubiorków (Iberis amara). Przed wysiewem istotne jest odpowiednie przygotowanie ziemi: trzeba ją przekopać, aby stała się spulchniona i następnie wyrównać. Po tych pracach warto dodać nawozu wieloskładnikowego np. azofoski oraz usunąć ręcznie chwasty. Warunkiem skiełkowania nasion jest utrzymywanie stałej wilgotności podłoża oraz ciągłe usuwanie innych niechcianych roślin. Wyczekiwane kwiaty pojawiają się po ok. 8–12 tygodniach.
Druga metoda to przygotowanie rozsady. Jest bardziej kłopotliwa i dotyczy roślin, które wolniej wschodzą lub są wrażliwe na niskie temperatury. Nasiona goździków (Dianthus caryophyllus), gazanii (Gazania splendens) czy cynii (Zinnia elegans) wysiewa się w marcu do specjalnych skrzynek, tacek i innych pojemników, a następnie przechowuje w pomieszczeniach (w zależności od możliwości – może być to oświetlony parapet w garażu czy kotłowni, szklarnia itp.). Idealne podłoże dla rozsady to torf wysoki, który charakteryzuje się dużą pojemnością wodną. Wysadzanie podrośniętych siewek w miejsca docelowe wykonuje się od połowy maja, gdy minie już zagrożenie wystąpienia przymrozków. Rośliny sadzi się na tę samą głębokość, na jakiej rosły w doniczce i obficie podlewa po posadzeniu.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Kwitnących krzewów i bylin jest dosyć sporo. Wybór gatunków uzależniony jest od rodzaju gleby i od stanowiska. Mogą to być różne odmiany berberysa - nadają się do kolorowych kompozycji (ze względu na ulistnienie), dereń biały (którego pędy przebarwiają się zimą na czerwono) tawuła japońska, krzewuszka, lilak, a z bylin floksy, żagwin, kocimiętka i wiele innych. Warto tak dobierać rośliny aby ogród był atrakcyjny przez cały rok.


Napisano
Cytat

Witajcie,
w moim ogrodzie znajdują się dość smutne, jednolite nasadzenia z płożących jałowców. Chciałabym posadzić przy nich coś weselszego na wiosnę. Macie jakieś propozycje?


A może być coś nie koniecznie na wiosnę ale na cały sezon aż do bardzo późnej jesieni? Wariant dla leniuchów ogrodowych icon_biggrin.gif Królowe niezbyt pięknych zapachów: nasturcja i aksamitka.
Napisano
Moim zdaniem do jałowców pasują:
1. Wrzosy, wrzośce, dabecje, brukentalie, różanecznik gęsty, szczodrzeńce, janowce - rośliny wrzosowisk, gdzie naturalnie występują wraz z jałowcami, sosnami i brzozami. Do nich można dodać trawy ozdobne (owsica, kostrzewy), macierzanki, rozchodnik ostry. Gleba pod te rośliny winna być kwaśna i przepuszczalna.

2. pięciorniki, tawuły japońskie, tawuły szare, tawuły trójłatkowe, pigwowce, lawenda, pustokrężnik, berebrysy, karagana (np. szczepione na pniu odmiany "Walkeri"), tamaryszki, róża pomarszczona i jej mieszańce, jukki. Te gatunki lubią lekkie, przepuszczalne gleby o odczynie obojętnym (za wyjątkiem róży pomarszczonej, która woli gleby lekko kwaśne)

3. Na glebach gliniastych dobrze jest dodać trochę materii organicznej i poszaleć z różami parkowymi, nostalgicznymi i angielskimi. Do tego krzewuszki, żylistki, budleje, ketmie (w ciepłym, osłonętym miejscu), hortensje wiechowate i bukietowe (ale trzeba lekko zakwasić glebę)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...