Skocz do zawartości

Odstępstwa od projektu domu budowanego przez developera.


Recommended Posts

Napisano
Moja sytuacja jest następująca. Zakupiłem u jednego z warszawskich deweloperów połowę domu realizowanego na osiedlu, gdzie stawia on kilkanaście budynków w zabudowie bliźniaczej. Realizacja jest obecnie na etapie pierwszego pietra.
Negocjując umowę wspomniałem, że interesuje mnie wprowadzenie w projekcie kilku zmian. O ile żadnych problemów nie było z akceptacja przearanżowania wnętrza, o tyle zmiany wpływające na wygląd zewnętrzny (elewacja od strony ogrodu) spotkały się z oporem. W szczegółach zmiany te dotyczą zamurowania wyjścia z salonu na ogród (likwidacja drzwi okiennych) i zmianę rozmiaru okna w salonie na rozsuwane (bez zmiany długości okna). Pozwoli mi to na poprawę 'ustawności' salonu i optyczne powiększenie jego powierzchni.
Developer sprzeciwił się tej propozycji argumentując, że nie jest zainteresowany wznawianiem procedury uzyskiwania pozwolenia na budowę lub zmiany projektu.
Jaką mam możliwości aby osiągnąć mój cel. Czy z wystąpieniem do PINB o zatwierdzenie odstępstwa od projektu muszę czekać aż do odbioru domu. Czy na tym etapie (podpisana umowa przedwstępna) mogę uzyskać pozwolenie na odstępstwo od projektu. Jak interpretować zapis prawa budowlanego, który mówi, że rażącym odstępstwem jest zasadnicza zmiana elewacji. Gdzie jest granica między zasadniczą zmianą elewacji a zmianami drobnymi. icon_confused.gif
Czy w przypadku tych wątpliwości mogę wystąpić jedynie o udzielenie informacji, czy moje poprawki do projektu wymagają uzyskania decyzji o zmianie pozwolenia na budowę czy też nie. Wiem, że urząd ma obowiązek udzielić odpowiedzi w terminie 14 dni od dnia przedstawienia planowanych rozwiązań. Nieudzielenie odpowiedzi jest równoznaczne z uznaniem planowanego odstąpienia za nieistotne. Jednak zasadnicze moje pytanie jest czy mogę to zrobić w imieniu swoim, czy inwestora.
Wszelkie rady będą mile widziane icon_biggrin.gif .
Napisano
Wydaje mi się, że możesz wystąpić do PINB z zapytaniem, czy wprowadzane przez Ciebie zmiany są istotne. W tym celu należy nanieść proponowane zmiany na projekt (na czerwono) zdobyć akceptację architekta (projektanta) złożyć do urzędu i po 21 dniach w przypadku braku odpowiedzi uznać je za nieistotne.
Pismo takie powinien złożyć inwestor tj. w Twoim przypadku – deweloper. Robiłem coś takiego przy budowie mojego domu, nie pamiętam dokładnie szczegółów. Najlepiej zadzwoń do PINB i zapytaj jak to dokładnie zrobić, w końcu to oni będą odbierać budynek. Ja bazowałem właśnie na informacjach uzyskanych telefonicznie od nich. Wprowadzone zmiany należy odnotować w dzienniku budowy.
Napisano
Zgodnie z prawem budowlanym, osoba budująca w systemie developerskim nie jest stroną w w trakcie budowy, a więc nie może formalnie występować do organów nadzoru budowlanego z żadnymi wnioskami dotyczącymi zmian w projekcie. Taką możliwość ma jedynie deweloper, który formalnie jest inwestorem i do czasu odbioru odpowiada za zgodne z projektem prowadzenie budowy. W opisanej sytuacji istnieją dwie możliwości wprowadzenia zmian w projekcie.
- nakłonienie developera do wykonania projektu zamiennego i uzyskania nowego pozwolenia
- odebranie domu w stanie zgodnym z projektem i późniejsze wystąpienie o zezwolenie na wykonanie zmian
Ocena istotności dokonanych zmian względem zatwierdzonego projektu zależy w dużym stopniu od interpretacji urzędnika i często nawet z pozoru nieistotne odstępstwa, mogą stać się przyczyną kłopotów przy odbiorze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...