Skocz do zawartości

Pękniecia elewacji


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Dwa lata temu deweloper wybudował zespół domków w zabudowie szeregowej. Po kilku miesiącach (2-3) po położeniu elewacji zaczęły pojawiać się na niej pęknięcia – pionowe (także wzdłuż całej ściany), poziome (50-100 cm), skośne – szczególnie przy narożnikach okien – o grubości ok. 1mm-3 mm. Do tego czasu deweloper odmalował niektóre pęknięcia ponownie farba elewacyjną. Oczywiście na wiele się to nie zdało – pęknięcia dalej występują. Aktualną propozycją dewelopera jest pobranie wycinków elewacji o wymiarach 10x10 cm – przez wszystkie warstwy elewacji wraz z warstwą ocieplenia – czyli ok. 12 cm. Nie jestem przekonany, czy aż taka ingerencja jest potrzebna. M.in. dlatego, że deweloper próbuje znaleźć winnego wśród podwykonawcy, dostawcy lub producenta elewacji, co dla mnie nie ma znaczenia – deweloper zgodnie z umową odpowiada za całość, a przede wszystkim dlatego, że mam obawy czy nie pogorszą jeszcze bardziej elewacji – moim zdaniem bez zerwania jej w całości i położenia na nowo nie doprowadzą do stanu, który jest chociaż teraz. Np. po wycięciu i załataniu elewacji mogą powstać dodatkowe szpary przez które woda będzie powoli, lecz systematycznie, niszczyć nie tylko elewację ale i ściany budynku. Także obecne pęknięcia przyczyniają się z pewnością do powolnej degradacji elewacji. Uprzejmie proszę o obiektywną z boku ekspertyzę pt. co jest rzeczywistą przyczyną powstawania pęknięć, jakie są metody ich oceny (czy musi być tak inwazyjna jak wycinanie w głąb elewacji?) oraz metody kompletnej, prawdziwej naprawy.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,
MP

Napisano
witam jest to normalne zjawisko żle założonej siatki
1.w miejscach pęknięcia należy naciąć tynk w kwadrat 10*10 i pod warzyć tak by tynk z siatką i klejem odszedł od styropianu wtedy rozkruszyć i zobaczyć czy siatka jest nałożona jedna na drugą prawidłowo powinna być 10 cm na zakład dotyczy pęknięć pionowych i poziomych najlepiej wyciąć tam gdzie się kończy pęknięcie
2. jeśli chodzi o skośne po prostu niewklejone są prostokąty 30 *40 w narożnikach otworów okiennych i drzwiowych
3.nie trzeba wycinać aż styropianu
4. naprawa polega na ponownym położeniu kleju z siatką i tynku
5.a w tej chwili jaki jest tynk mineralny ,akrylowy ,pomalowany
Napisano
witam Budujemy Dom-budownictwo i instalacje potwierdził pan moją poprzednią wypowiedź ale mam pytanie co pan rozumie pod zdaniem ''Natomiast sposób naprawy zależy od wyników badania i rozległości uszkodzeń.'' po mojemu przyczynę znamy chociaż tu jeszcze bym zwrócił uwagę że nie wiemy jak kleili styropian i kołki dawali . Natomiast jak pan widzi naprawę tych ścian po mojemu należy nałożyć na całą ścianę klej wtopić siatkę grunt i tynk pomijam na razie kwestie przyczepności jakości tynku bo na razie nie znamy danych a jak pan widzi naprawę
Napisano
Podanie konkretnej recepty na naprawę bez ustalenia na miejscu stanu elewacji jest niemożliwe i na podstawie opisu można jedynie przypuszczać, a nie stwierdzić jednoznacznie co spowodowało takie pęknięcia. Być może siatka nie została wtopionona w warstwę klejową, a jedynie zasmarowana i łatwo odejdzie od styropianu.

W każdym przypadku należy usnąć luźno związane z podłożem warstwy i nałożyć nową warstwę zbrojeniową zachodzącą na nieuszkodzoną część ocieplenia (po zeszlifowaniu tynku).
Napisano
witam tu jeszcze przy wełnie jest taki szczegół nie przestrzegany przez firmy mianowicie u mnie chłopaki jak docieplają wełną to każe im miotełką zamiatać elewacje niby bzdura ale drobne cząsteczki spadają i lepiej się klej klei do wełny tak samo jak kleją do ściany to mają zmiotki aby delikatnie omieść oczywiście że my na forum nie udzielimy sto procentowej odpowiedzi ale podajemy naj prawdopodobną przyczynę jak ja tak i BD-bii bo przecież odpowiadamy tak samo i najważniejsze że mamy tą samą intencje pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...