Skocz do zawartości

Odległość profili


Recommended Posts

witam,

postanowiłem samodzielnie wykonać ocieplenie poddasza i wszystko w zasadzie ułożyło się jak chciałem tj. wełna termo mata ISOVER dwuwarstwowo 150mm i poprzecznie 50mm.
Roboty są wykonane w 70% . Dzisiaj przyszedł mój znajomy i stwierdził że robił u siebie podobnie ale wstawiał profile co 40cm. Moje są co 60cm. Co w tym wypadku zrobić ? Kontynuować dalej prace, czy wstawić dodatkowy profil pomiędzy już zainstalowane ? Moje ściany są mocno skośne, ufam że odległość 60cm jest właściwą proporcją dla płyty g-k o grubości 12mm. Chętnie poznam opinie forumowiczów.
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

witam,

postanowiłem samodzielnie wykonać ocieplenie poddasza i wszystko w zasadzie ułożyło się jak chciałem tj. wełna termo mata ISOVER dwuwarstwowo 150mm i poprzecznie 50mm.
Roboty są wykonane w 70% . Dzisiaj przyszedł mój znajomy i stwierdził że robił u siebie podobnie ale wstawiał profile co 40cm. Moje są co 60cm. Co w tym wypadku zrobić ? Kontynuować dalej prace, czy wstawić dodatkowy profil pomiędzy już zainstalowane ? Moje ściany są mocno skośne, ufam że odległość 60cm jest właściwą proporcją dla płyty g-k o grubości 12mm. Chętnie poznam opinie forumowiczów.
pozdrawiam



Moim zdaniem zrobiłeś właściwie, a na poparcie tej tezy wystarczy argument, że na płytach GK są znaczniki właśnie w tym rozstawie, co 60cm.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
A więc tak;
- dodałem po jednym profilu w odległościach wcześniejszych co 60cm , wygląda ok, troszkę więcej roboty i materiału ale racja że mocowanie jest o niebo stabilniejsze niż wcześniej,
- pomieszczenia które pozostały do ocieplenia będę już robił poprawnie tj. co 40cm
- na zdjęciach jest pomieszczenie nad garażem, ono już takie pozostanie
- na koniec dodam że ignoruję takich pseudo "znawców" jak użytkownik "talar" lub podobnych icon_smile.gif))
Link do komentarza
Cytat

A więc tak;
- dodałem po jednym profilu w odległościach wcześniejszych co 60cm , wygląda ok, troszkę więcej roboty i materiału ale racja że mocowanie jest o niebo stabilniejsze niż wcześniej,
- pomieszczenia które pozostały do ocieplenia będę już robił poprawnie tj. co 40cm
- na zdjęciach jest pomieszczenie nad garażem, ono już takie pozostanie
- na koniec dodam że ignoruję takich pseudo "znawców" jak użytkownik "talar" lub podobnych icon_smile.gif))




Ja mam odległości co 50 cm więc jak zrobiłeś co 40 to zużyłeś więcej materiału ale będzie bardziej stabilnie.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...