Skocz do zawartości

Odległość profili


Recommended Posts

Napisano
witam,

postanowiłem samodzielnie wykonać ocieplenie poddasza i wszystko w zasadzie ułożyło się jak chciałem tj. wełna termo mata ISOVER dwuwarstwowo 150mm i poprzecznie 50mm.
Roboty są wykonane w 70% . Dzisiaj przyszedł mój znajomy i stwierdził że robił u siebie podobnie ale wstawiał profile co 40cm. Moje są co 60cm. Co w tym wypadku zrobić ? Kontynuować dalej prace, czy wstawić dodatkowy profil pomiędzy już zainstalowane ? Moje ściany są mocno skośne, ufam że odległość 60cm jest właściwą proporcją dla płyty g-k o grubości 12mm. Chętnie poznam opinie forumowiczów.
pozdrawiam
Napisano
Cytat

witam,

postanowiłem samodzielnie wykonać ocieplenie poddasza i wszystko w zasadzie ułożyło się jak chciałem tj. wełna termo mata ISOVER dwuwarstwowo 150mm i poprzecznie 50mm.
Roboty są wykonane w 70% . Dzisiaj przyszedł mój znajomy i stwierdził że robił u siebie podobnie ale wstawiał profile co 40cm. Moje są co 60cm. Co w tym wypadku zrobić ? Kontynuować dalej prace, czy wstawić dodatkowy profil pomiędzy już zainstalowane ? Moje ściany są mocno skośne, ufam że odległość 60cm jest właściwą proporcją dla płyty g-k o grubości 12mm. Chętnie poznam opinie forumowiczów.
pozdrawiam



Moim zdaniem zrobiłeś właściwie, a na poparcie tej tezy wystarczy argument, że na płytach GK są znaczniki właśnie w tym rozstawie, co 60cm.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Poniżej zamieszczam kilka fotek uwidaczniających pozim zaawansowania ocieplenia i pozostaje pytanie czy demontować dotychczasowe ułożenie czy dać spokój. Przykładowy widok poddasza. w pozostałych pomieszczeniach mam kłaść drugą warstwę a więc sprawa do uratowania.
[attachment=4626:DSC01208.JPG]

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

od razu widać że nie masz o tym pojęcia zostaw to fachowcom



A jakie błędy widzisz? Chciałbym poznać Twą opinię. A forum jest po to by jak najrzadziej wzywać fachowców...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A więc tak;
- dodałem po jednym profilu w odległościach wcześniejszych co 60cm , wygląda ok, troszkę więcej roboty i materiału ale racja że mocowanie jest o niebo stabilniejsze niż wcześniej,
- pomieszczenia które pozostały do ocieplenia będę już robił poprawnie tj. co 40cm
- na zdjęciach jest pomieszczenie nad garażem, ono już takie pozostanie
- na koniec dodam że ignoruję takich pseudo "znawców" jak użytkownik "talar" lub podobnych icon_smile.gif))
Napisano
Cytat

A więc tak;
- dodałem po jednym profilu w odległościach wcześniejszych co 60cm , wygląda ok, troszkę więcej roboty i materiału ale racja że mocowanie jest o niebo stabilniejsze niż wcześniej,
- pomieszczenia które pozostały do ocieplenia będę już robił poprawnie tj. co 40cm
- na zdjęciach jest pomieszczenie nad garażem, ono już takie pozostanie
- na koniec dodam że ignoruję takich pseudo "znawców" jak użytkownik "talar" lub podobnych icon_smile.gif))




Ja mam odległości co 50 cm więc jak zrobiłeś co 40 to zużyłeś więcej materiału ale będzie bardziej stabilnie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Płyta ma 120 cm / 250cm
Więc - co 40 - to 3 profile
- co 60 - to 2 -troche mało...


Jak dasz w drugą stronę - to płyta ma 250 - czyli :
co 50 to 5 - ok ?
co 60 to 4 i co? już całkiem nieteges...

Pozdr

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...