Skocz do zawartości

Beton na podwórku


Recommended Posts

Napisano
Witam mam taki problem mam dośc duże podwórko, od bramki planuje chodnik z kostki brukowej jakiesz 1.5 m szetokości, a reszte chce zalać betonem. Nie chce kostki na całości raz że koszty dość duże a po drugie w przyszłości może uda mi sie otworzyć warsztat samochodowy i kostka by nie ciekawie wyglądała po paru latach. Zamiast betonu myślałem o asfalcie ale to chyba niezbyt dobry pomysł . Teraz moje pytanie jak to zrobić żeby było pożądnie i za pare lat nie zaczął beton pękać. Jaki beton zamówić (bo chyba samemu nie ma sensu robić ) jakie duże pola i czym je oddzielić od siebie żeby zaraz trawa nie rosła między płytami. Zagęścić go jakimiś machinami ? Słyszałem też coś o impregnacie do betonu. Wszystkie porady mile widziane ;] pozdrawiam
ps. zapomniałem o najważniejszym raczej tylko samochody osobowe będą sie poruszać czasem od świeta coś większego
Napisano
Wykończenie jest najmniej istotne icon_wink.gif Najważniejsze w tym przypadku jest oporządne podłoże, bo wtedy bez względu na to co dasz na wierzch będzie to trwałe, nawet kostka. Beton jakby nie był wykonany będzie wyglądał średnio reprezentacyjnie. W stosunku do ceny kostka prawdopodobnie będzie najlepszym rozwiązaniem. Możesz też pomyśleć o nawierzchni z drewnianych podkładów kolejowych i drobnych kamieni - zabrudzenia paliwem będą wtedy praktycznie niewidoczne. Jeśli budżet pozwala możesz pomyśleć o płytach z kamienia icon_smile.gif
Napisano
To nie jest nowy dom teraz obecnie juz pare ładnych lat jest mały chodnik z betonu (ale ta zima dała mu w kość ) i wysypane kamienie niestety będzie trzeba je zebrać bo za wysoko by wyszło . Co do kostki to boje sie śladów oleju i po oponach . Beton chyba lepiej będzie wyglądał jak podkłady kolejowe i kamyczki ?
Napisano
Cytat

To nie jest nowy dom teraz obecnie juz pare ładnych lat jest mały chodnik z betonu (ale ta zima dała mu w kość ) i wysypane kamienie niestety będzie trzeba je zebrać bo za wysoko by wyszło . Co do kostki to boje sie śladów oleju i po oponach . Beton chyba lepiej będzie wyglądał jak podkłady kolejowe i kamyczki ?


Ale na betonie też zostają ślady po oleju i oponach... A kostka w końcu betonowa!
Napisano
Cytat

To nie jest nowy dom teraz obecnie juz pare ładnych lat jest mały chodnik z betonu (ale ta zima dała mu w kość ) i wysypane kamienie niestety będzie trzeba je zebrać bo za wysoko by wyszło . Co do kostki to boje sie śladów oleju i po oponach . Beton chyba lepiej będzie wyglądał jak podkłady kolejowe i kamyczki ?


Doradzać można w nieskończoność. Musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Pierwsze to czy zależy ci na wyglądzie wjazdu. Jeśli tak to beton odpada (nawet jeśli powierzchnia będzie jednolita to ślady oleju będą widoczne), kostka będzie wyglądała lepiej (ale zabrudzenia nadal będą widoczne), ... Dużo zależy też od charakteru budynków na działce - żeby to wszystko jakoś razem grało. Szpały kolejowe drewniane o których pisałam niekoniecznie mogą pasować. Przemyślałam sprawę i najlepszym rozwiązaniem wydają mi się drobne kamyki, żwir, tłuczeń. Obrzeża można wygrodzić w dowlony sposób: palisadą, kostkami granitowymi, większymi kamieniami, itp
Możesz też pomyśleć o wariancie z trawką - rewelacyjnie się sprawdza, zwłaszcza na rozległych placach.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Sam już jestem głupi. Wiadomo najlepiej wygląda kostka ale jak pomyśle jak łatwo ją zabrudzić to mi sie niedobrze robi . Chciałbym jakieś twarde podłoże bo odśnieżanie na kamykach to masakra i z biegiem lat ich ubywa. Przyjedzie auto z kapiącym olejem to pół podwórka mi zaścieli, może z betonu łatwiej zmyć ? Może mało opisałem wjazd jest szeroki gdzieś na 3-4m dł 20m biegnie obok domu i za domem jest mały plac powiedzmy na 2 auta.Wszystko jest odrobinke pod górke . Wsumie beton może i nie przeszkadzał by mi tylko żeby nie okazało sie za 5 lat że kruszy się wieżchnia warstwa i pęka ;/ Dziękuje za wszystkie podpowiedzi
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
betonowe płyty ażurowe - takie jak na foto pare postów wyżej - może byc między nimi trawa - można wsypac kamyczki żwir itp. jakby co to olej wsiąknie w kamyczki - nie jest to jednolita powierzchnia i nawet jak zrobią ci plame to nie bedzie tak widoczna jak na betonie ( taki kleks ) - nie wiem jak to cenowo wygląda - sam o tym myslę a po głowie chodzi mi jeszcze wykonanie takich płyt samemu - forma do takiej płyty jakieś 300-400 zł - do tego jakis domowy "wibrator" troche piasku cementu i kawałek płaskiej powierzchni aby to ustawić i wysuszyć icon_smile.gif
może z tego rozwinąć się działalność gospodarcza icon_smile.gif

też mam spory podjazd do garażu jakieś 40 metrów - tak samo chodnik do domu i bedę szukał przede wszystkim taniego i efektownego rozwiązania - na kostke wydałbym majątek icon_sad.gif
ciekawi mnie jaki byłby koszt asfaltu na taki podjazd - ładnie okrawężnikowany z np 3 rzedami kostki granitowej przy brzegu też chyba fajnie by wygladał ??? icon_smile.gif
pozdrawiam
mam nadzieję że troszkę pomogłem icon_smile.gif
Norbert

Napisano
płyty ażurowe 60x40 cm ok 10 zł
a jeśli o asfalt to wychodzi prawdopodobnie tak jak kostka chyba 90zł za 4 cm warstwe . Pytałem kiedys w jakiejś firmie ale juz nie pamietam dokładnie wiem że nie opłacało się .
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

ja jeszcze biore pod uwagę klinkier - tytan n z firmy crh - bardzo ładnie wygląda i jest zdecydowanie trwalsze i odporniejsze od kostki betonowej lub lanego betonu


Klinkier wygląda super. Ja spotkałam się z tym rozwiązaniem w ogrodach i to na niedużych powierzchniach, bo podobno jest śliski. Tylko nie będzie to tanie rozwiązanie. Liczyłeś ile wyniesie m2?
Napisano
Cytat

coś około 80-90 zł m2 - w najnowszym BD 06/2010 chyba było tak podane - a co do śliskości - chyba nie jest tak strasznie - to nie jest jakas glazura tylko cegła icon_smile.gif


No to muszę cierpliwie poczekać na gazetkę i wybadać tą cegłę, bo rozumiem, że jest dedykowana do podjazdów. Cena jest bardzo wysoka (chyba, że to już z podłożem i robocizną). Jeśli to cena m2 samego klinkieru to tańsza będzie kostka granitowa. 80-90zł/m2 to górna półka wykończenia podłoża - sporo, ale ładne rzeczy kosztują icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam, dłuższy czas nie miałem przekonania co do betonu ponieważ ok 8 lat temu wylałem na części terenu
beton i na dzień dzisiejszy niewiele z niego zostało. Trafiłem na ciekawe rozwiązanie w necie i myślę, że może to być
fajne rozwiązanie. Gdyby kotoś skomentował zawartość strony www.komigroup.pl byłbym wdzięczny. Oczekuję na opinje.
Napisano
Witam, dłuższy czas nie miałem przekonania co do betonu ponieważ ok 8 lat temu wylałem na części terenu
beton i na dzień dzisiejszy niewiele z niego zostało. Trafiłem na ciekawe rozwiązanie w necie i myślę, że może to być
fajne rozwiązanie. Gdyby kotoś skomentował zawartość strony www.komigroup.pl byłbym wdzięczny. Oczekuję na opinje.
Napisano
Cytat

Witam, dłuższy czas nie miałem przekonania co do betonu ponieważ ok 8 lat temu wylałem na części terenu
beton i na dzień dzisiejszy niewiele z niego zostało. Trafiłem na ciekawe rozwiązanie w necie i myślę, że może to być
fajne rozwiązanie. Gdyby kotoś skomentował zawartość strony www.komigroup.pl byłbym wdzięczny. Oczekuję na opinje.


Pressbeton  -lipa nietrwałe .


  • 3 lata temu...
Napisano
Witam, chciałabym podłączyć się pod temat betonowania:).

mam dość duże podwórko podzielone na dwie części. Jedna to teren zielony i wjazd który być może będzie z kamyków, kostki lub pressbetonu-ale to za jakiś czas.
Druga część to podwórko "techniczne" icon_smile.gif ma tu być garaż. Ze względu na specyfikę innych "pojazdów" które będą się po nim poruszały musi być równiutki -wyklucza to kostkę czy płyty ażurowe.

Pomyślałam o klasycznym betonie. Wymiar do wylania to ok 15mx15m.

Bardzo proszę o porady czy lepiej męczyć się samodzielnie czy zatrudnić fachowca z gruchą, przyjadą, wykopią, zaleją... to pewnie jest droższe ale z pewnością bardziej profesjonalnie i mniej pracochłonne niż samodzielnie.

Jeśli ktoś może dodatkowo podpowiedzieć skąd takiego fachowca (co nie wyciągnie ostatniego grosza) wziąć w mazowieckim to poproszę icon_smile.gif
Napisano
A można tyle zabetonować - mając na uwadze powierzchnię "biologicznie czynną".

Grucha nie wyjdzie w jakiś astronomicznych większych kwotach, a w bonusie masz zaoszczędzony czas.
Napisano
Cytat

A można tyle zabetonować - mając na uwadze powierzchnię "biologicznie czynną".

Grucha nie wyjdzie w jakiś astronomicznych większych kwotach, a w bonusie masz zaoszczędzony czas.



No własnie, tylko wiem że odmian betonu jest sporo i nigdzie nie mogę znaleźć podpowiedzi jaki byłby najlepszy do tego celu.
Istnieje realna szansa że ten obszar troszkę się powiększy - być może połączę ten plac od razu z wejściem do piwnicy.
Stąd moje pytanie gdzie znaleźć takiego speca i jak policzyć potrzebną ilość.
Jakiej wysokości powinien być wykop zrobiony?
  • 9 miesiące temu...
Napisano
a czy ktoś przy planach wylewania, czy tam zalewania betonem całego podwórka pomyślał o estetyce takiego wyglądu? osobiście tego nie widzę, ale co kto lubi ;)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...