Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Z tego co widzę i czytam to jest błąd w sztuce malowania. Struktura wyszła Ci dlatego że malowałeś wałkiem o długim włosiu i gęstą farbą a pasy wyszły dlatego, że malowałeś wałkiem na pół suchym i wyszły łączenia.

  Cytat

Cześć, odświeżam i od razu opisuję.
Sufit zrobiony na gotowo, gruntowany gruntem śnieżki (o ile pamiętam), malowany natryskowo 2x dekoralem POLINAK PLUS. Po miesiącu od malowania stwierdziłem z żoną, że przeniesiemy sobie lampy nad stołem - więc skuwanie, malowanie jeszcze raz. Z tym, że wtedy nie pamiętałem jaką farbą malowałem i znalazłem u siebie Duluxa białego, wyszedł biały pas, bo nie ta sama farba, więc znalazłem fakturę, że to dekoral i postanowiłem przemalować cały sufit. I teraz dzielę się efektami swojej pracy.
Sufit przemalowany 6x w sumie. Za pierwszym razem sądziłem, że źle wymieszałem farbę, malowane na # zawsze dwie warstwy i wygląda to tak:

Ostatnie zdjęcie przedstawia strukturę, którą widzę jak zbliżę się do sufitu, bo ogólnie jest pomalowane w tym miejscu. Jak stanę pod takim pasem to widzę, że wszystko jest ok. Pasy pojawiają się patrząc pod światło lub ze światłem.


Tak jak mówię, w sumie przemalowane 6x. Teraz co? Wypadałoby sheetrocka, przeszpachlować te miejsca, przetrzeć siatką i co? Zagruntować wszystko czy wystarczy przemalować docelową farbą?

Rozwiń  

Napisano
  Cytat

Z tego co widzę i czytam to jest błąd w sztuce malowania. Struktura wyszła Ci dlatego że malowałeś wałkiem o długim włosiu i gęstą farbą a pasy wyszły dlatego, że malowałeś wałkiem na pół suchym i wyszły łączenia.

Rozwiń  


To teraz pytanie: jak to szybko naprawić icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

To teraz pytanie: jak to szybko naprawić icon_smile.gif

Rozwiń  

przeszlifuj papierem ściernym przy lampie halogenowej , pościnasz te cycki , zagruntuj gruntem np atlasem rozcieńczonym wodą 1/1 , i pomaluj , możesz farbę też trochę rozcieńczyć , malować mokrym wałkiem często maczanym w farbie

maluj do światła , czyli do okna
Napisano (edytowany)
  Cytat

przeszlifuj papierem ściernym przy lampie halogenowej , pościnasz te cycki , zagruntuj gruntem np atlasem rozcieńczonym wodą 1/1 , i pomaluj , możesz farbę też trochę rozcieńczyć , malować mokrym wałkiem często maczanym w farbie

maluj do światła , czyli do okna

Rozwiń  


Do okna czyli zaczac na koncu pokoju i jechac w stronę okna?
Równolegle do okna czyli ||| czy prostopadle do okna =
Tej struktury nie przeszpachlowac jakimś sheetrockiem?

edit:
jakbyście mi podrzucili link do tego gruntu, jaki się nada - bo się nie znam, a nie chce żeby mi czegoś w markecie wcisnęli Edytowano przez kres (zobacz historię edycji)
Napisano
Farby bym nie polecał rozcieńczać więcej aniżeli instrukcja na to pozwala.
A co do malowania to maluj mokre na mokre, znaczy się aby malując kolejny pas poprzedni był mokry, wtedy nie będzie widać "łączeń".
Co do techniki malowania wałkiem było tu już na forum pisane, ale jeżeli nie znajdziesz to w necie jest sporo aby zapoznać się.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Szanowny Panie,

polecam przeszlifowanie sufitu szlifierką do gładzi. Następnie podłoże należy dokładnie odpylić i pomalować farbą podkładową dedykowaną dla wybranej farby nawierzchniowej (rekomenduję tu zastosowanie matowej farby Śnieżka Vernissage + wałek MAGNAT 19 mm). Farbę warto nanosić grubiej i równo rozprowadzać.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...