Skocz do zawartości

wnoszenie płyt gk na poddasze


Recommended Posts

Napisano
witam
chciałbym poprosić o radę w następującym temacie;
adaptuję poddasze parterowego domu i jestem na etapie docieplenia - następny etap do byłoby przykręcanie płyt gk do stelaża ale nie wiem jak zatargać płyty gk na poddasze - z racji układu pomieszczeń nie uda mi się wnieść ich po schodach - pozostaje okno. Okno jest na wysokości ok. 5-6 m. Mam pewien pomysł ale jest tylko hipotetycznie do wykonania więc jeżeli ktoś coś takiego już przezszedł to poproszę o podzielenie się doświadczeniami
dzięki z góry
Napisano
witam!
ja widzialem płyty o mniejszych wymiarach niz standart (1,20x2,60) ale w niemczech,nie wiem czy w PL sa takie w sprzedazy musisz popytac w casto leroy merlin lub innych budowlanych!
tez mialem ten sam problem z wnoszeniem ,u mnie w szczycie jest okno prawie jak balkonowe no i posiadam taki maly widlak wiec bylo latwo,tylko tyle ze sie nabiegalem w sumie najlepiej gdyby byly 3 osoby nas bylo
dwoje!
jak masz mozliwosc jakiegos widlaka zalatwic to bardzo bedzie pomocny.

pozdrawiam!
Napisano
W składach PSB (przynajmniej w Puławach) są dostępne płyty zielone "mini" o wymiarach 130x90 cm
Napisano
ja bym wolał standardowe wielkości. myslałem żeby zrobic coś niby tor z dylaków/ krokwi i takie sanki na które układam płytę i wciągam na górze i tam zdejmuje i układam - to jest 100 szt więc sporo roboty, nie mam widlaka chyba że dowóz będzie z hds-em ale nie wiemn czy on tak wysoko podniesie
  • 7 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

ja bym wolał standardowe wielkości. myslałem żeby zrobic coś niby tor z dylaków/ krokwi i takie sanki na które układam płytę i wciągam na górze i tam zdejmuje i układam - to jest 100 szt więc sporo roboty, nie mam widlaka chyba że dowóz będzie z hds-em ale nie wiemn czy on tak wysoko podniesie

Rozwiń  



Witam . Idealnym rozwiązaniem jest wynajem windy zewnętrznej meblowo towarowej którą posiadamy .W ten sposób bezpiecznie i szybko Twoje płyty oraz inne materiały ,meble itp.znajdą się na poddaszu .Oto link do naszego ogłoszenia http://oferia.pl/usluga/item212639-wynajem...da-przeprowacka
pozdrawiam i zapraszam do współpracy
Napisano
  Cytat

ja bym wolał standardowe wielkości. myslałem żeby zrobic coś niby tor z dylaków/ krokwi i takie sanki na które układam płytę i wciągam na górze i tam zdejmuje i układam - to jest 100 szt więc sporo roboty, nie mam widlaka chyba że dowóz będzie z hds-em ale nie wiemn czy on tak wysoko podniesie

Rozwiń  


Wystarczy trochę rusztowania i paru ludzi .
Napisano

Jakąś małą wyciągarkę pożyczyć ( a nóz/widelec ktoś w okolicy ma i za przysłowiową flaszkę użyczy )
Dobra by była do tego konstrukcja podobna do wózka bagażowego
np. coś takiego/czy podobnego (nawet własnej roboty ) :

woz_02-wozek_turystyczno_bagazowy_do_walizki.jpg

ładować po kilka sztuk...
spiąć pasami ...
i..
wciągać na górę icon_biggrin.gif

Napisano
Można uzyć windy dekarskiej.
Nie mniej jednak wskazany jest pomost lub rusztowanie zewnętrzne by mozliwe bylo zdjecie plyt i bezpieczne przelozenie przez okno. Praca ciężka i niebezpieczna oraz występuje ryzyko uszkodzenia znacznej ilości płyt.
W takim przypadku do zabudowy poddasza plecam uzyć płyt "grubas" o wymiarach 62,5cm na 200 lub 260cm o grubości 20mm.
Zyskamy łatwy transport mniej uszkodzeń płyt, dużą sztywność zabudowy przy jednoczesnym zredukowaniu ilości profili ograniczymy ilość potencjalnych połączeń płyt o ciętej krawędzi w porównaniu do płyt mini.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...