Skocz do zawartości

Pustak szlifowany


Recommended Posts

Napisano
Czy ktoś z szanownych Forumowiczów ma jakieś doświadczenia z pustakami szlifowanymi? Nie wiem, czy są takie produkowane w Polsce, ale niektórzy sprowadzają z Niemiec EDERa, czy ROBENa. Jak to wychodzi cenowo w porównaniu do "zwykłego" poryzowanego pustaka i czy jest sens budować z tego dom?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Czy ktoś z szanownych Forumowiczów ma jakieś doświadczenia z pustakami szlifowanymi? Nie wiem, czy są takie produkowane w Polsce, ale niektórzy sprowadzają z Niemiec EDERa, czy ROBENa. Jak to wychodzi cenowo w porównaniu do "zwykłego" poryzowanego pustaka i czy jest sens budować z tego dom?

Rozwiń  


Pustaki szlifowane to obecnie najbardziej korzystne rozwiązanie w przypadku budowania energooszczędnego i ciepłego domu.

Mogę polecić Pani najlepsze pustaki ceramiczne dostępne na polskim rynku (również szlifowane) znacznie lepsze jakościowo i cieplejsze, które produkuje firma EDER.

Więcej szczegółów na temat pustaka można znaleźć na http://mobaupolska.pl oraz na stronie producenta http://polski.ziegel-eder.de/produkty.html

Jeżeli chodzi o pustak o grubości 44 cm, to Wienerberger posiada znacznie gorsze właściwości pustaka od firmy Eder !
Wienerberger: Współczynnik przenikania ciepła U=0,30 W/m2K
EDER : Współczynnik przenikania ciepła U=0,22 W/m2K

Jest to spora różnica, a co za tym idzie bardzo duże różnice w późniejszych kosztach ogrzewania domu.
O różnicach jakościowych na korzyść EDERA może Pani dużo w Internecie poczytać - są to opinie rożnych wykonawców i inwestorów. Wszystkie na korzyść marki Eder. Pustaki szlifowane marki EDER są technologicznie lepiej zrobione i nie są krzywe jak u konkurencji.
Jeżeli chce pani zbudować dom z muru jednowarstwowego to polecam cieplejsze pustaki marki EDER o grubości 44 i 49 cm z najlepszymi współczynnikami, gdzie pustaki Eder są bezkonkurencyjne.
EDER XP49 posiada współczynnik przenikania ciepła U=0,16 W/m2K - budując z takiego pustaka nie trzeba docieplać. :!:
Można oczywiście budować również z pustaków o innych grubościach:
EDER XP36,5 posiada współczynnik przenikania ciepła U=0,28 W/m2K
EDER XP30 posiada współczynnik przenikania ciepła U=0,34 W/m2K
EDER 24 posiada współczynnik przenikania ciepła U=0,65 W/m2K

Dla przykładu pustak Wienerberger Porotherm 25 Profi ma współczynnik przenikania ciepła U=0,95 W/m2K a jest o 1cm grubszy w porównaniu do Eder 24... icon_eek.gif Czyli różnica ogromna na korzyść marki EDER :!:


Film instruktażowy o pustakach szlifowanych : http://www.youtube.com/watch#!v=ZZoDMz-t8kc

Biorąc pod uwagę koszty, nie wolno zrażać się ceną za sztukę pustaka !!
Trzeba skalkulować całą inwestycję ( robociznę, koszty dodatkowe, czas pracy, koszty zaprawy w przypadku zwykłego pustaka itd.). Dopiero kalkulacja całości pozwala na obiektywne wydanie opinii. Bo co z tego, że za pustaka szlifowanego wyda pan np. 1 PLN więcej, jak na całej inwestycji zaoszczędzi Pan lub wyjdzie na to samo !
A po zakończonej inwestycji można się cieszyć z przyszłych oszczędności na ogrzewaniu, szybszego wykonania roboty dzięki układaniu na klej no i nowoczesnego domu z bardzo dobrym paszportem energetycznym.
A biorąc pod uwagę rosnące ceny związane z ogrzewaniem - warto się poważnie zastanowić nad pustakami szlifowanymi tak bardzo popularnymi na "zachodzie" icon_smile.gif

Jeżeli chce pan zbudować ciepły dom z pustaka szlifowanego i ma Pan jakieś pytania, proszę o kontakt GG:2520882 lub z autoryzowanym przedstawicielem firmy EDER tj. Mobau Polska w Strzelcach Opolskich http://mobaupolska.pl powodzenia

Powodzenia :!: icon_biggrin.gif
Napisano
EDER XP49 posiada współczynnik przenikania ciepła U=0,16 W/m2K - budując z takiego pustaka nie trzeba docieplać

Przy jakim zawilgoceniu jest te 0.16? Przy 0.16… konieczna jest paroizolacja!
Minimalna sensowna izolacja to 0.1W/mwxK - po co kasę wkładać w centralne ogrzewanie?
  • 5 tygodnie temu...
  • 2 lata temu...
Napisano
może NOWE filmy instruktażowe się przydadzą icon_smile.gif :

filmy instruktażowe firmy EDER - zasady prawidłowego murowania ścian z pustaka szlifowanego na klej + strop ceramiczny EDER

film z 2007 roku : http://www.youtube.com/watch?v=ZZoDMz-t8kc

są również 3 nowe filmy w tej kategorii :
pustak EDER XP36,5 : http://www.youtube.com/watch?v=5kCK2UwcseQ
pustak EDER XP49 : http://www.youtube.com/watch?v=ejJ4PLZsnDg
strop ceramiczny : http://www.youtube.com/watch?v=oBqC4atcQ1Y

w razie dodatkowych pytań proszę pisać : sprzedaz@mobaupolska.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...