Skocz do zawartości

tynk tradycyjny czy płyta karton - gips wewnątrz


Recommended Posts

Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Link do komentarza
Ja nie jestem specjalistą, ale jestem inwestorem budującym mały dom jednorodzinny i swego czasu również poszukiwałem odpowiedzi na podobne pytanie. Moim zdaniem tam gdzie nie trzeba to lepiej nie dawać płyty gipsowo kartonowej. Lepiej wybrać tynk i można wówczas zastanowić się pomiędzy tradycyjnym a gipsowym - i tu już zdania są podzielone. Ja w końcu wybrałem tynk gipsowy.
Link do komentarza
Popieram ideę, aby płyty k-g kłaść wyłącznie tam gdzie jest to konieczne. Uważam, że jest to technologia w dużym stopniu wrażliwa na błędy. Tylko bardzo dobre ekipy (które nie są tanie) potrafią je położyć w sposób taki, aby nie było pęknięć. U mnie jedna poprawiała po drugiej i jakoś się udało je wyeliminować, ale co jakiś czas pojawiają się nowe pęknięcia, prawdopodobnie z uwagi na fakt, że budynek „pracuje” etc.
Tynki gipsowe bardziej chłonę wilgoć, przez co mogą zbyt wysuszyć dane pomieszczenie. Jakość wykonanych tynków nie zależy moim zdaniem od technologii, ale od jakości ekipy wykonawczej.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 7 miesiące temu...
Cytat

obydwa rozwiązania (płyta G-K oraz tynki mokre) mają swoje wady i zalety


zbudowałem w życiu dwa domy w pierwszym wszystkie tynki były mokre następnie położomo na nich gładz robiły to całkiem niezłe ekipy i efekt wydawał się przyzwoity w drugim domu z braku funduszy musialem zrezygnować z wielu ekip polożłem wszędzie. płytę karton gips osobiście .Zajeło mi to sporo czasu bo nie jestem fachowcem ale efekt jest super wszystkie ściany są idealnie pionowe kąty proste niema żadnych istotnych pęknięć układanie glazury na tagim podłożu jest łatwe każdemu polecam.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Włąśnie, chcesz mieć proste idealnie równe ściany zrób płyty GK , co do postu gdzie jedna ekipa poprawiała po drugiej to nie dlatego że ta pierwsza zrobiła żle tylko tak to już jest z płytami że pękają ponieważ budynek pracuje dlatego też nowo wybudowany dom powinien stać w stanie surowym zamkniętym min. 3 lata i wtedy nie trzeba nic poprawiać . Osobiście poprawiałem sufit podwieszany który zrobiony był wcześniej przez inną firmę ,sufit wykonany był prawidłowo tyle że dom powstał w niecały rok pod klucz i jak zaczął pracować to nie tyle że popękały łączenia płyt tylko płyty zaczęły zachodzić jedna na drugą . Co nagle to po diable , wszystko musi być robione w swoim czasie. Jeśli zdecydujesz sie na tynki mokre to tradycyjnę są zdrowsze i nieco tańsze tymbardziej że te gipsowe trzeba nałożyć jeszcze gładzią bo wyglądają one na pozór ładnie zanim je pomalujesz , po malowaniu widać dopiero wszystkie dziurki :/
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
No właśnie podyskutujmy na temat tych wad i zalet płyt gipsowych jako sposobu na tynki wewnetrzne.
Jestem już po instalacjach wewn. i pomimo sporego doświadczenia- zbaraniałem - nie wiem czy zrobić tynk wenętrzny ( "byrzydal") czy płyty gipsowe ( czy aby na pewno ) a jesli płyty to jaką grubość. Powiedzcie coś o swoich doświadczeniach z tego typu dylematów i rozwiązań.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
witam
W myśl zasady nie poprawiaj dobrego - uważam że tynk cem- wapienny 1x2x7 lub gipsowy maszynowy to optymalne rozwiązanie na lata a prowizorka z płyt G-K na której nic cięższego nie można powiesić to pójście na duże skróty, /tylko do konstrukcji szkieletowej drewnianej i na podsufitkę strychu/. pozdr. piotrekk
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam.


Skoro już się narobiłeś i masz goły mur to najtaniej ,najtrwalej a po jednokrotnym przeszpachlowaniu gipsem gładziutko, wyjdzie tynk tradycyjny, warunkiem jest 3 m-ce schnięcia tynku i przetarcie go papierem z lużnych drobin piasku:)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

witam plyty sa dobre na starsze ulezane budynki jezeli natomiast mamy niedawno postawiona budowle nie unikniemy spekan na laczeniach a czasami nawet rozchodzenia czy nachodzenia na siebie plyt




Jeśli fundament i konstrukcja budynku są ok to niemożliwe żeby płyty nachodziły na siebie. Moim zdaniem na ścianach murowanych dobrze jest stosować tynk. Amerykanie wymyślili płyty KG po to aby szybko budować co znaczy taniej. Musimy być otwarci na nowoczesne technologie aby budować więcej domów.
Link do komentarza
Cytat

Jeśli fundament i konstrukcja budynku są ok to niemożliwe żeby płyty nachodziły na siebie. Moim zdaniem na ścianach murowanych dobrze jest stosować tynk. Amerykanie wymyślili płyty KG po to aby szybko budować co znaczy taniej. Musimy być otwarci na nowoczesne technologie aby budować więcej domów.


Suche tynki wymyślono by można dać paro izolację! By ściana , dach były suche!
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
witam:) własnie mam takie pytanie odnosnie tynku - robie dom z betonu komórkowego (słyszałem ze łatwo taką sciane zawilgocić - skupmy sie jednak na wewnątrz) czy na taką sciane lepiej jest dać tynk cementowo-wapienny czy gipsowy (czy moze jednak płyty gipsowo-kart.) ?

a pozniej na tynk gładź szpachlową czy gipsową ? jestem raczej początkującym budowniczym ale wydaje mi sie że dam rade to wszystko sam zrobić (czytaj ogarnąć) icon_smile.gif

jeszcze mam 1 pytanko czy jakbym dam płyty gipsowo-kart. do łazienki to czy kafelki bedą sie dobrze układać ?
Link do komentarza
Gładzie gipsowe,gładzie szpachlowe to w zasadzie jedno i to samo.
Warto zwrócić uwagę czy jest to gips naturalny czy syntetyczny /siarczan wapnia/
Większość fachowców gładzi wykonuje gipsem syntetycznym/jest lepszy do pracy/
Ja polecam gips naturalny,jest droższy,ale ma lepsze właściwości przy "oddychaniu" mieszkania.

Płytki na płycie g/k - ideał.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

JA zaś uważam, że jeśli robisz dla siebie - zrób porządny, glaziusieńki, prawdziwy tynk - cementowy w łazienkach i innych mokrzejszych pomieszczeniach, ewentualnie gispsowy w mieszkalnych...
Jeśli klient tak chce, można zrobić plyty G/K, ale u siebie w domu zrobiłbym TYLKO prawdziwe tynki!!!
Link do komentarza
Cytat

ok kazdy ma swoje zdanie ale...czy tańsze są płyty gk (z mocowaniami niie drewniannymi) czy tynk cenentowo-wapienny ???


Na scianę będziesz mocował płyty raczej na klej, a nie na "mocowania nie drewniane" - przecież nie zmniejszysz pomieszczenia o 10-15 cm... Może w sumie płyty byłyby tańsze, ale - jak powiedziałem wcześniej - TYLKO tynk icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam.


ja uwazam ze tynk to tynk chocby mialo go byc miejscami "pol metra" (chodzi mi o stare budownictwo, nierowne sciany) dla wyrownania powierzchni i jak na niego polozyc gladz to efekt super. Jezeli chodzi o koszty to wydaje mi sie ze jest tanszy niz plyta.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam.Mam troszkę inne pytanie.Niedawno kupiłem dom który jest wykończony błazerią. Planuję w końcu ją zerwać ,a pod nią jest zwykły tynk cementowy.Czym najlepiej wyrównać ściany-położyć na niego gładź,płytę KG czy jakiś inny tynk np gipsowy???? Jestem niestety laikiem w tych kwestiach:( Wielkie dzięki za podpowiedź.
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

Witam.Mam troszkę inne pytanie.Niedawno kupiłem dom który jest wykończony błazerią. Planuję w końcu ją zerwać ,a pod nią jest zwykły tynk cementowy.Czym najlepiej wyrównać ściany-położyć na niego gładź,płytę KG czy jakiś inny tynk np gipsowy???? Jestem niestety laikiem w tych kwestiach:( Wielkie dzięki za podpowiedź.


Zrywaj śmiało tę swoją błazerię, kiedyś nazywaną też BURŻUAZERIĄ - przede wszystkim zobaczysz, jak optycznie powiększą się pomieszczenia icon_biggrin.gif
Dopiero potem zobaczysz, co jest pod boazerią - jak wyglądają ściany icon_rolleyes.gif
Jeśli podczas budowy ściany były od razu przygotowywane do ułożenia boazerii, to w tynk wpasowywane były poziome listwy montażowe i po ich usunięciu bedziesz miał poziome zagłębienia po tych listwach. Jeśli zaś boazeria była kładziona na wcześniej ułożone tynki, to po jej demontażu będziesz miał setki otworów po wkrętach, użytych do mocowania listew montażowych. Czasami inwestor decydował się na montaż boazerii na "gołe", nietynkowane ściany icon_rolleyes.gif
Teraz wiesz jak wygląda ściana i co masz dalej robić icon_confused.gif
Jeśli ściany "gołe" - tynkujesz icon_lol.gif
Jeśli mają zagłębienia po listwach - radziłbym położyć warstwę tynku i potem gładź - wypełnianie zagłębień samym gipsem może spowodować powstawanie po pewnym czasie w tych miejscach pęknięć icon_confused.gif
Jeśli mają dziurki - gruntujesz ścianę i dajesz od razu gips icon_lol.gif
Płytę gipsową dajesz tylko w przypadku BARDZO nierównych, krzywych ścian, jest to pójście na skróty - po co we własnym domku z murowanymi ścianami ładować się w płyty...
Link do komentarza
Witam wszystkich,jestem tu nowy icon_biggrin.gif niedawno kupiłem domek w stanie surowym ale zadaszony, który stoi ok 8 lat.piszecie Panowie ze można kłaść płyty gk jeśli budynek stoi ponad 3lata.Proste jest moje pytanie i proszę doradźcie co wybrać na ściany, tradycyjny tynk czy płyty gk? a jesli płyty to czytałem na podobnym forum ze dobry jest klej gotowy dozowany jak pianka(niby szybko i łatwo ale czy równie dobry) dzięki za podpowiedz
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Witam wszystkich,jestem tu nowy icon_biggrin.gif niedawno kupiłem domek w stanie surowym ale zadaszony, który stoi ok 8 lat.piszecie Panowie ze można kłaść płyty gk jeśli budynek stoi ponad 3lata.Proste jest moje pytanie i proszę doradźcie co wybrać na ściany, tradycyjny tynk czy płyty gk? a jesli płyty to czytałem na podobnym forum ze dobry jest klej gotowy dozowany jak pianka(niby szybko i łatwo ale czy równie dobry) dzięki za podpowiedz


Nie rozumiem co ma wiek domu do kladzenia plyt gk icon_confused.gif Znam jednego kolesia co w nowo wybudowanym domu i to z ytonga polozyl plyty gk. Ja uwazam pomijajac koszty ( co taniej wychodzi) polecilbym bym Ci tynk cementowo-wapienny a na to gladz. Wez pod uwage z mury maja 8 lat, to sie troche "opily wody" icon_wink.gif mam na mysli oczywiscie wilgoc. Jak polozysz plyte gk (podejrzewam ze nalezaloby uzyc plyty zielonej odpornej na wilgoc) to nie lodz sie ze bedzie tak dlugo trzymac jak tynk, ale coz to tylko moj punkt widzenia.

Cytat

po to zeby było szybciej i taniej


Ale czy lepiej?
Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy
w przypadku domu z pustaka żużlowego, nie koniecznie ściany muszą oddychać. na Twoim miejscu wykonałbym tynk gipsowy-ważne aby wykonała to sprawdzona ekipa. Dobrze zatarty wygląda jak gładź-i wszystko masz wykonane za jednym zamachem. Ponadto po przeliczeniu wychodzi taniej (mówię o materiałach workowanych) taniej niż cementowy. Mimo iż tona materiału jest droższa, to jego zużycie i koszta robocizny (podwykonawcy zawsze za cementowy kasują mnie drożej) już są niższe....
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

w przypadku domu z pustaka żużlowego, nie koniecznie ściany muszą oddychać.


A czym one oddychają ? O czymś nie wiem ?
P.S.
Rozumiem,że to tylko taki nic nie znaczący nick jest.
Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy
Ściana drogi kolego jest "żywym organizmem" który się zawilgaca i osusza, zależnie od pory roku, temperatur, wilgotności względnej powietrza itd. Każdy materiał budowlany oddycha w różnym stopniu. Oddychanie ścian polega na odprowadzeniu nadmiaru wilgoci właśnie z ich wnętrza, ale i pozwalanie im na przyjęcie tej wilgoci. Odsyłam do podręcznika do Fizyki Budowli! I tak jestem kierownikiem nie tylko z nicku!
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Ściana drogi kolego jest "żywym organizmem" który się zawilgaca i osusza, zależnie od pory roku, temperatur, wilgotności względnej powietrza itd. Każdy materiał budowlany oddycha w różnym stopniu. Oddychanie ścian polega na odprowadzeniu nadmiaru wilgoci właśnie z ich wnętrza, ale i pozwalanie im na przyjęcie tej wilgoci.


A od czego jest wentylacja ?
Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy
Cytat

A od czego jest wentylacja ?



Szanowny Panie- wg badań stężenie substancji zanieczyszczających powietrze wewnątrz budynków jest od 2 do 5 razy większe niż na zewnątrz pomieszczeń... stąd konieczność wentylowania pomieszczeń.
Dodatkowo w pomieszczeniach sal chirurgicznych, pooperacyjnych, laboratoriach analitycznych na wylotach powietrza nawiewanego stosuje się filtry absolutne oczyszczające powietrze nawiewane z części mechanicznych.

Jeśli Pan myśli, że wentylacja służy do odprowadzania wilgoci to jest w błędzie. Często w układach wentylacyjnych stosuje się nawet nawlżacze czyli urządzenia podające parę wodną do układu nawiewu-aby poprawić komfort użytkowania pomieszczeń i chronić przed ich przesuszeniem... co może prowadzić do astmy, alergii itd.

Do usuwania wilgoci stosuje się nie wentylację, ale miejscowe odciągi bądź pochłaniacze!

Reasumując wentylacja służy do usuwania zanieczyszczeń z pomieszczeń.
Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy
Cytat

To takie pytanie,jak powstają zagrzybione pomieszczenia ?Czemu okna nam parują ?


Napisałem długi wywód i go skasowałem! I tak pewnie by Pan nie zrozumiał...


Powodem parowania szyb jest spadek jej temperatury poniżej punktu rosy! I może się to stać przy bardzo wydajnej wentylacji! Punkt rosy jest temperaturą w której przy określonym ciśnieniu i składzie gazu rozpocznie się proces skraplania.

Czyli wprowadzasz Pan parę do pomieszczeń (oddychanie, suszenie prania, gotowanie bez włączonego pochłaniacza), zmienia określony skład gazu i temperatura puntu rosy rośnie! Zatem jest jednym z elementów wspomnianego wcześniej zanieczyszczenia.

Powodami powstania grzybów są:
1-Podciąganie kapilarne
2-Zawilgocenia przegrody ze strony instalacji, uszkodzonych dachów, elewacji...
3-Mostki termiczne
4-Wykroplenie pary wodnej na wewnętrznej stronie przegrody Powód opisałem powyżej. I tu mamy owe oddychanie ścian! Jeżeli przegroda jest prawidłowo wykonana (można to policzyć!!!) to przyjmie ową wodę i odda ją gdy nastąpi spadek wilgotności powietrza (przez absorbcję) i się osusza. A to wentylacja wprowadza do mieszkań suche (zimą) ale i również bardzo wilgotne (w czasie deszczów...) powietrze, i pozwala ścianom oddychać.
Nie chce mi się pisać dłużej - proszę poczytać sobie o oddychaniu ścian, o roli wentylacji w budownictwie. Ale nie na forach gdzie ludzie straszne idiotyzmy piszą, tylko w publikacjach naukowych (choćby w wiekowym Budownictwie Ogólnym Żenczykowskiego tom IV z 1956r - już wtedy problem był świetnie rozeznany, a mimo to pojawiają się idiotyczne informacje w necie)

Proponuję Panu zrobić test-wyrwij pan sobie ze ściany kawał styropianu (ocieplenia)-tworząc mostek termiczny, proszę tym samym dbać o sprawność wentylacji... za dwa lata będzie mógł Pan szukać Rzeczoznawcy Mykologicznego
Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy
Cytat

Czy możliwe że pleśń pojawiła się z powodu niedosuszonej posadzki? Wyszła pleśń na ścianie tuż przy podłodze.


Na parterze? tuż nad gruntem? czy gdzieś wyżej. Proszę zrobić kilka fotek i mi przesłać (adres maila na stronie w stopce). Nowy budynek, czy stary i posadzka była wymieniana? Edytowano przez Twój Kierownik Budowy (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 5 lata temu...

Witajcie!

Jestem w trakcie remontu domu drewnianego. Fachowiec wyłożył ściany płytami gipsowy i wyszpachlowal na połączeniach.  Ładnie wszystko wyglądzie i kazał pomalować farba gruntującą a potem 2 razy na kolor . Czy to wystarczy? Nie będzie widać złącze?  Czy trzeba tynki kłaść na ta płytę?  Pytam bo absolutnie nie mam zielonego pojęcia na ten temat a moim okiem to fachowo nie wygląda. .... dzięki za wszelkie komentarze. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...