Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
wiktorwspanialy

Podwieszany sufit - ocieplony - z oświetleniem

Recommended Posts

Witam!

Temat podwieszanego sufitu był już wielokrotnie wałkowany, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam następujący dylemat: mam zamiar w mieszkaniu podwiesić sufit za pomocą regipsów. Nad mieszkaniem jest strych w związku z czym ciepło mi tam ucieka, chciałbym między obecnym sufitem, a nowo podwieszonym umieścić wełnę mineralną, aby ocieplić mieszkanie. I tu rodzą się pytania.

Po 1: chciałbym zrobić również oświetlenie halogenowe w pokoju montując oprawki w podwieszonych regipsach, ale tu jest mały problem, bo wiem, że nad oprawką potrzebna jest wolna przestrzeń, żeby żarówki i styki się nie przegrzewały.

Po 2: Czy w razie jakiegoś zwarcia nie zapali mi się wełna? Może w takim razie od góry na regips i oprawki dać jakąś osłonę, np. metalową miskę?, aby nie było bezpośredniego kontaktu z wełną?

po 3: Czy w opisanym przeze mnie przypadku należy między regips ze stelażem, a wełną dawać folię paroprzepuszczalną??

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam!

Temat podwieszanego sufitu był już wielokrotnie wałkowany, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam następujący dylemat: mam zamiar w mieszkaniu podwiesić sufit za pomocą regipsów. Nad mieszkaniem jest strych w związku z czym ciepło mi tam ucieka, chciałbym między obecnym sufitem, a nowo podwieszonym umieścić wełnę mineralną, aby ocieplić mieszkanie. I tu rodzą się pytania.

Po 1: chciałbym zrobić również oświetlenie halogenowe w pokoju montując oprawki w podwieszonych regipsach, ale tu jest mały problem, bo wiem, że nad oprawką potrzebna jest wolna przestrzeń, żeby żarówki i styki się nie przegrzewały.

Po 2: Czy w razie jakiegoś zwarcia nie zapali mi się wełna? Może w takim razie od góry na regips i oprawki dać jakąś osłonę, np. metalową miskę?, aby nie było bezpośredniego kontaktu z wełną?

po 3: Czy w opisanym przeze mnie przypadku należy między regips ze stelażem, a wełną dawać folię paroprzepuszczalną??

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam



1jezeli chodzi o halogeny mozna smialo montowac sa gotowe puszki(zastosuj glebokie),pytaj w hurtowniach elektrycznych! jezeli nie znajdziesz mozna tez sastosowac doniczki ceramiczne!
Zastosuj żarówki LED, nie nagrzewają się i żywotność ich jest długa nie wspominając o zapotrzebowaniu na energię, zazwyczaj pobór prądu jest na poziomie 1W

2 welna jest materialem niepalnym wiec bedzie zabezpieczeniem ogniowym np:stropu drewnianego

3 folia paroprzepuszczalna nie ma zadnego sensu!jezeli nad mieszkaniem jest strych nieuzytkowy zastosuj paroizolazje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chcesz założyć oświetlenie halogenowe to są na rynku żarówki tzw. securiti, które w 90% oddają ciepło do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam!

Temat podwieszanego sufitu był już wielokrotnie wałkowany, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam następujący dylemat: mam zamiar w mieszkaniu podwiesić sufit za pomocą regipsów. Nad mieszkaniem jest strych w związku z czym ciepło mi tam ucieka, chciałbym między obecnym sufitem, a nowo podwieszonym umieścić wełnę mineralną, aby ocieplić mieszkanie. I tu rodzą się pytania.

Po 1: chciałbym zrobić również oświetlenie halogenowe w pokoju montując oprawki w podwieszonych regipsach, ale tu jest mały problem, bo wiem, że nad oprawką potrzebna jest wolna przestrzeń, żeby żarówki i styki się nie przegrzewały.

Po 2: Czy w razie jakiegoś zwarcia nie zapali mi się wełna? Może w takim razie od góry na regips i oprawki dać jakąś osłonę, np. metalową miskę?, aby nie było bezpośredniego kontaktu z wełną?

po 3: Czy w opisanym przeze mnie przypadku należy między regips ze stelażem, a wełną dawać folię paroprzepuszczalną??

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam


zależy o ile chcesz obniżyć ten sufit i ile masz miejsca , gdyż spotkałem się z takim rozwiązaniem na pierwszym ruszcie drewnianym została ułożona wełna od spodu przymocowano folię z folią aluminiową a około 10 cm pod wykonano ruszt metalowy i przykręcono regipsy tak ze na całym suficie pod płytą była pustka powietrzna służąca do odbioru ciepła z halogenów. Zastanów się też nad zamianą halogenów na Ledy gdyż tak na chłopski rozum skoro mają mniejszą moc to zapewne mniej ciepła wypromieniowują, ale z tego co wiem to Ledy sufitowe również potrzebują pewnych odstępów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam!

Temat podwieszanego sufitu był już wielokrotnie wałkowany, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam następujący dylemat: mam zamiar w mieszkaniu podwiesić sufit za pomocą regipsów. Nad mieszkaniem jest strych w związku z czym ciepło mi tam ucieka, chciałbym między obecnym sufitem, a nowo podwieszonym umieścić wełnę mineralną, aby ocieplić mieszkanie. I tu rodzą się pytania.

Po 1: chciałbym zrobić również oświetlenie halogenowe w pokoju montując oprawki w podwieszonych regipsach, ale tu jest mały problem, bo wiem, że nad oprawką potrzebna jest wolna przestrzeń, żeby żarówki i styki się nie przegrzewały.

Po 2: Czy w razie jakiegoś zwarcia nie zapali mi się wełna? Może w takim razie od góry na regips i oprawki dać jakąś osłonę, np. metalową miskę?, aby nie było bezpośredniego kontaktu z wełną?

po 3: Czy w opisanym przeze mnie przypadku należy między regips ze stelażem, a wełną dawać folię paroprzepuszczalną??

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam



Ad. 1
Jeżeli żarówki i styki nie powinny się przegrzewać, to rzeczywiście należy im zostawić nieco wolnej przestrzeni, bo otulenie ich wełną z całą pewnością utrudniłoby odprowadzanie ciepła i będzie sprzyjać przegrzewaniu.


Ad. 2
Wełna na pewno nie. Jednak gdyby nastąpił nadmierny wzrost temperatury, a w bezpośrednim otoczeniu znalazł się jakiś materiał palny, to w określonych warunkach mógłby się zapalić (papier, tworzywa sztuczne, folia). Znane są np. podobne przypadki tlenia izolacji celulozowych w kontakcie z przegrzanymi instalacjami, które po pewnym czasie doprowadzało do pożaru.

Ad. 3
Nie, na płycie gipsowo-kartonowej folia paroprzepuszczalna na pewno nie jest potrzebna. Najprawdopodobniej paroizolacyjna też nie (to może wynikać z przeznaczenie pomieszczeń, konstrukcji stropu, dachu powyżej). I uwaga, tworzywa sztuczne i folie są palne, patrz wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zdaje się, że w tym temacie jeden z użytkowników podzielił się swoimi doświadczeniami z prądem:  
    • Witam, niedługo dostanę dom w spadku od ojca. Ma PNB, projekt oraz dziennik budowy. Budowa rozpoczęła się w 1986 roku, a ostatni wpis w DB jest z 1991 roku i odnotowuje położenie dachu i podłączenie energii elektrycznej. Brakuje tylko wpisu zakończenia budowy. Ale ojciec nie zgłosił zakończenia budowy. Potem popadł w kłopoty finansowe i nie kontynuował budowy. W latach 2004-2006 podłączył do działki wodę i kanalizację, gdyż miasto dopiero wtedy je tam poprowadzilo. Tak więc dom jest w stanie surowym zamkniętym. Czy to jest samowola budowlana, czy jak ojciec będzie chciał teraz zgłosić zakończenie budowy to urząd nie rozpocznie sprawy o samowolę?
    • Witam Planuję budowę garażu (pomieszczenia gospodarczego) na zgłoszenie. Jego powierzchnia do 35 m2. Wymiary garażu 5,9 m x 5,9 m, dach dwuspadowy, wysokość całkowita do kalenicy około 6 m. Będzie składał się z dwóch pomieszczeń. Planuję użyć betonu komórkowego o szerokości 18 cm. Jak ja to widzę: - fundament płyta o grubości 20 cm zbrojona kratą z pręta fi10 co 20 cm. W miejscu gdzie będą ściany nośne dodatkowe zbrojenie 4 pręty + strzemiona, - 10 warstw bloczków betonowych 18 cm na klej, na to wieniec po całości (łączna wysokość 2,6 m - 2,4 m bloczki + 0,2 m beton + zbrojenie), - strop drewniany (belki o wymiarze 16 cm x 8 cm co około 80 cm), - następnie 4 warstwy bloczek komórkowy (w dolnej warstwie wycięcia na belki), - następnie wieniec po obwodzie 20 cm (beton + zbrojenie), - murłata 14 cm x 14 cm - ściany szczytowe około 2 m wysokości - na ścianach szczytowych belka o długości 7 m i wymiarach 14 cm x 14 cm. Belka będzie podparta mniej więcej po środku na słupie drewnianym o wymiarach 14 cm x 14 cm. Słup będzie stał na ścianie wewnętrznej z bloczka komórkowego 18 cm, - konstrukcja dachu krokwie 14 cm x 7 cm (oparte o murłatę i belkę środkową). Kąt 40 - 45 stopni. Nie chcę dawać jętek bo zależy mi na jak największej powierzchni poddasza. - na to deskowanie i blachodachówka  Prosiłbym o wskazanie błędów tej konstrukcji. Co można by poprawić, zwiększyć, a głównie chodzi mi  o: - czy 18 cm ściana z bloczka komórkowego będzie odpowiednia - czy 20 cm płyta utrzyma całą konstukcję, - jakieś zastrzeżenia co do dachu. Proszę wybaczyć jeżeli nie użyłem fachowego nazewnictwa. Dziękuję.
    • A może go zostawić... i tak prędzej czy później odrośnie... Czy takie porosty będą powodować degradację blachodachówki?
    • A mam takie pytanko gdzie Pan kupił te parapety ? Bo mojej żonce własnie się takie podobają i takie by chciała albo by mógł Pan podać jakiś model czy firmę? Pozdrawiam. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...