Skocz do zawartości

nie mozna podlaczyc oswietlenia


ivan4

Recommended Posts

Napisano
witam

mam w mieszkaniu wlacznik swiatla podwojny z ktorego ida trzy zyly do jednego swiatla ktore swieci a z tego swiatla do kolejnego ktorego nie moge podlaczyc jesli podlanczam faze (brazowy) z neutralem (niebieski) wywala zabezpieczenia i wszystko gasnie zwara sie chyba robi. Jest tez kabel ochronny (zielono - zolty ) myslalem ze jest cos nie tak podlaczone i probowalem na wszelkie sposoby ale nie udalo sie nie swiecilo i tak. Dodam ze we wlaczniku na trzech kablach jest faza nie wiem czemu?? bo na drugim swietle juz jest jedna na kablu.

-czemu we wlaczniku moga byc 3 fazy??
-czemu mi wywala korki skoro na 2 swietle na kablach jest wszystko ok??
-czy przyczyna moze byc cos zle podlaczone wzabezpieczeniach korkach albo uszkodzony przewod np. wkretem w scianie gdzies czy nie bardzo??

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

witam

mam w mieszkaniu wlacznik swiatla podwojny z ktorego ida trzy zyly do jednego swiatla ktore swieci a z tego swiatla do kolejnego ktorego nie moge podlaczyc jesli podlanczam faze (brazowy) z neutralem (niebieski) wywala zabezpieczenia i wszystko gasnie zwara sie chyba robi. Jest tez kabel ochronny (zielono - zolty ) myslalem ze jest cos nie tak podlaczone i probowalem na wszelkie sposoby ale nie udalo sie nie swiecilo i tak. Dodam ze we wlaczniku na trzech kablach jest faza nie wiem czemu?? bo na drugim swietle juz jest jedna na kablu.

-czemu we wlaczniku moga byc 3 fazy??
-czemu mi wywala korki skoro na 2 swietle na kablach jest wszystko ok??
-czy przyczyna moze byc cos zle podlaczone wzabezpieczeniach korkach albo uszkodzony przewod np. wkretem w scianie gdzies czy nie bardzo??

Pozdrawiam




źle są połączone przewody w puszce icon_smile.gif

Jest to dla Pana za skomplikowane i może grozić porażeniem lub pożarem instalacji a nawet mieszkania !

Proponuję odpuścić i zawołać elektryka .
Napisano
Już sam fakt, że masz "trzy fazy", świadczy o tym, że instalacja jest nieprawidłowo podłączona i jeśli sam nie wydedukowałeś dlaczego - powinieneś odłożyć śrubokręty, druciki, kombinerki i "zawołać fachowca" icon_biggrin.gif
Jak będziesz sam dłubał to możesz się "zdziwić" icon_surprised.gif
Mieszkasz w nowym domu, w bloku, instalacja elektryczna jest poprowadzona w rurkach, czy przewody są pod tynkiem, i jeszcze parę pytań...
Jeśli w nowym domu, wołaj wykonawcę instalacji, w bloku - elektryka z administracji i sam lepiej nic nie rób.
A może sam robiłeś tę "instalację" i teraz się pogubiłeś???
Tak na odległość chyba nikt Ci nie pomoże icon_sad.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Z dość chaotycznego opisu nasuwa mi się taka myśl - czy przypadkiem nie masz tzw. instalacji schodowej? W takim razie może się wydawać, że są "3 fazy" (próbnik w pewnym przypadku może się świecić po przyłożeniu do każdego przewodu, choć nie z taką samą intensywnością). NIE podłączysz w takim przypadku zwykłego włącznika, o kolorach też możesz zapomnieć, wołaj elektryka, który robił instalację.
Napisano
Cytat

witam

mam w mieszkaniu wlacznik swiatla podwojny z ktorego ida trzy zyly do jednego swiatla ktore swieci a z tego swiatla do kolejnego ktorego nie moge podlaczyc jesli podlanczam faze (brazowy) z neutralem (niebieski) wywala zabezpieczenia i wszystko gasnie zwara sie chyba robi. Jest tez kabel ochronny (zielono - zolty ) myslalem ze jest cos nie tak podlaczone i probowalem na wszelkie sposoby ale nie udalo sie nie swiecilo i tak. Dodam ze we wlaczniku na trzech kablach jest faza nie wiem czemu?? bo na drugim swietle juz jest jedna na kablu.

-czemu we wlaczniku moga byc 3 fazy??
-czemu mi wywala korki skoro na 2 swietle na kablach jest wszystko ok??
-czy przyczyna moze byc cos zle podlaczone wzabezpieczeniach korkach albo uszkodzony przewod np. wkretem w scianie gdzies czy nie bardzo??

Pozdrawiam


witam.
Myślę, ze nie ma pan 3 faz w wyłączniku.Na pana próbniku pojawia się sygnał w postaci świecenia z uwagi na indukcję jaka ma miejsce w przewodach.
Jeżeli ma pan w puszcze wyłącznika 1 przewód z trzema żyłami(tylko) i połączenie dwóch z nich powoduje wyłączenie zabezpieczeń, to nasępuje zwarcie w instalacji.
Mogą to być dwie przyczyny.
1. błąd w połaczeniach
2. celowe wprowdzenie N (neutralnego ) do wyłącznika
wtedy wyłącznik będzie pracował tylko jako wyłącznik pojedyńczy

skupmy się na 1.
a) przy lampie jest bład wpołączeniach
b) w puszce łączeniowej ( a w przypadku jeśli nie ma połaczeń pod wyłącznikiem puszka musi być) jest błąd.

"Dodam ze we wlaczniku na trzech kablach jest faza nie wiem czemu?? bo na drugim swietle juz jest jedna na kablu."
Jeśli dobrze rozumiem jedna lampa świeci?
Jeżeli tak jest to tam gdzie próbnik wskazuje pojawienie się napięcia na wszystkich przewodach nie ma połącznia z "N"

prosze o uszczegółowienie sytuacji.
Napisano
albo próbnik uszkodzony miałem taki że dotykałem ściany i mi świecił po prostu chyba ja w jakiś sposób wytwarzałem lekki ładunek i próbnik był uszkodzony bo ten ładunek łapał.
Napisano
Cytat

to jeszcze aktualne pytanie czy już nie Sig do podłączenia schodowego potrzebne są kable czterożyłowy


nie żebym się spierał, ale trzy kable wystarczą jeśli się światło włączą/wyłącza tylko dwoma włącznikami (góra i dół); cztery przewody są potrzebne do włączników krzyżowych (jeśli jedno światło ma się włączać trzema lub większą liczbą włączników, wtedy skrajne włączniki mają 3 przewody, a pozostałe - tzw. krzyżowe - 4 przewody);
ale ja tam się nie znam, tylko sześć razy łączyłem instalacje "schodowe".
Napisano
Cytat

nie żebym się spierał, ale trzy kable wystarczą jeśli się światło włączą/wyłącza tylko dwoma włącznikami (góra i dół); cztery przewody są potrzebne do włączników krzyżowych (jeśli jedno światło ma się włączać trzema lub większą liczbą włączników, wtedy skrajne włączniki mają 3 przewody, a pozostałe - tzw. krzyżowe - 4 przewody);
ale ja tam się nie znam, tylko sześć razy łączyłem instalacje "schodowe".



witam.
w systemie manualnym tak .(tradycyjne układy schodowe)
jednak wykorzystując zwykły elektroniczny bistabilny przekaźnik impulsowy w TM lub w puszce wystarczą dwie żyły.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...