Skocz do zawartości

Wypełnienie stropu typu Kleina


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich,
Ponieważ to mój pierwszy post na forum, proszę o wyrozumiałość.
Jestem w trakcie remontu niewielkiego mieszkania na warszawskiej pradze.

Mieszkanie na parterze. Podpiwniczone. Piwnica nieocieplana. W mieszkaniu docelowo ogrzewanie elektryczne.

Podłoga drewniana z desek dotąd leżała na mieszance piasku z gruzem i cienkich legarach z desek. Zerwałem deski, usunąłem podkład z gruzu.

Zastanawiam się, jaką technologią wykonać nową, by uniknąć zimna i zawilgocenia, a jednocześnie uniknąć przeciążenia stropu. Strop typu Kleina, z widocznymi żebrami betonowymi. Docelowo na podłodze chciałbym położyć deski ew. parkiet drewniany.

Powierzchnia pomieszczenia 14 metrów kwadratowych.
Strop: Trzy belki, co ok. 100 cm, pod belką w najgłębszym miejscu ok. 8cm. Od wierzchu belki jest ok. 4 cm miejsca do poziomu innych pomieszczeń.

Oczywiście, widziałem inne posty na ten temat, żaden jednak w 100% nie odpowiada na moje pytania, stąd osobny temat.

Proponowano mi trzy rozwiązania, niestety nie potrafię ich właściwie ocenić, a co za tym idzie podjąć decyzji.

1. Architekt proponuje położenie legarów poprzecznie do belek stropowych, co ok. 60 cm, skręcenie ich z belkami stropu (moim zdaniem niewykonalne, nikt nie podejmie się wiercenie w teowniku stalowym), przestrzenia między legarami wypełnić wełną. Na legary płyty OSB, na nie już dowolnie, deski lub parkiet.
- Moje obawy, nikt nie wykona mi dobrze tej konstrukcji z legarów, obawiam się też trwałości płyt OSB, jakoś pachnie mi to prowizorką. Zależy mi zaś na tym, by mieszkanie wykończyć bardzo dokładnie. No i konstrukcja: legary (10cm), płyta OSB (1,8cm) i deski (2cm) za bardzo podniesie poziom mieszkania.

2. Wykonawca polecił mi kiedyś: położenie foli izolacyjnej i wykonanie wylewki. Skład wylewki: keramzyt i cement. Folia ma pełnić funkcje izolacyjną a keramzyt jako "suchy" materiał funkcje ocieplenia. Wylewka do wysokości belek stropowych, na belki ułożone zostaną łaty, które będą pełnić funkcje legarów. Przestrzeń pomiędzy legarami wypełniona betonem, dbając o pozostawienie szczeliny wentylacyjnej.

3. Moja propozycja, po lekturze postów na forum. Folia izolacyjna, keramzyt do poziomu belek stropowych, ochlapany cementem, na to 2 cm wylewki, być może uzbrojonej siatką stalową. W ten sposób zostaną mi wciąż 2 cm na deski i nie powstanie różnica poziomów między pomieszczeniami.

Które rozwiązanie wybrać? Inne? Czy propozycja nr 3 nie będzie zbyt ciężka? Czy rozważyć granulat styropianowy? Styropian?

Z góry dziękuję za pomoc!

DSC01446.jpg

Napisano
Z pewnością pierwsze rozwiązanie jest bez sensu. Do wypełnienia podłogi do poziomu legarów można użyć keramzytu zmieszanego z cementem, następnie ułożyć folię lub papę na to ewentualnie cienki styropian EPS 100 a jastrych wykonać z płyt gipsowo-włóknowych o grubości 25 mm (dość drogie, ale najlepsze przy takim zastosowaniu). Na płytach g-w można kłaść dowolne pokrycie podłogowe.
Napisano
Cytat

Z pewnością pierwsze rozwiązanie jest bez sensu. Do wypełnienia podłogi do poziomu legarów można użyć keramzytu zmieszanego z cementem, następnie ułożyć folię lub papę na to ewentualnie cienki styropian EPS 100 a jastrych wykonać z płyt gipsowo-włóknowych o grubości 25 mm (dość drogie, ale najlepsze przy takim zastosowaniu). Na płytach g-w można kłaść dowolne pokrycie podłogowe.



Serdeczeni dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że pod mieszankę keramzytu z cementem nie kładłby pan folii, czy ew. nie zaszkodzi?
Co do samej konstrukcji, to czy robić legary, czy raczej keramzyt z cementem do belki, zrównać z belką i na to bezpośrednio jastrych w.g. opisu powyżej? Boję się, że styropian podniesie mi posadzkę. Od belki stopu mam 4 cm, na jastrych i parkiet i ew. styropian. Coś się nie zmieści lub będę musiał ująć z wysokości mieszkania.
Wtedy pojawia się kolejne bytanie, legary przeniosły by ciężar z belek stropowych, nie wiem, czy to samo zadanie spełniłyby płyty gipsowo-włóknowe? No i pod ścianą nie mam belki, na której mógłbym oprzeć legary, czy płyty. Nie wiem, czy powierzchnia z keramzytu z cementem będzie na tyle sztywna, by w tym miejscu zapewnić podłodze oparcie?


Napisano
Płyty g-w są na tyle sztywne, że mogą leżeć nawet na podsypce z keramzytowej bez stabilizowania cementem. Nie ma z resztą innej możliwości wykonania podłogi, gdyż wylewka cementowa spoczywająca na warstwie poślizgowej z folii musi mieć grubość przynajmniej 4 cm. Ponadto ciężar podłogi przenoszą nie tylko belki, ale równie wypełnienie między nimi. Folię można położyć również pod keramzytem, ale nic to nie da, bo z pewnością ulegnie ona podziurawieniu na nierównym podłożu.
Napisano
Cytat

Płyty g-w są na tyle sztywne, że mogą leżeć nawet na podsypce z keramzytowej bez stabilizowania cementem. Nie ma z resztą innej możliwości wykonania podłogi, gdyż wylewka cementowa spoczywająca na warstwie poślizgowej z folii musi mieć grubość przynajmniej 4 cm. Ponadto ciężar podłogi przenoszą nie tylko belki, ale równie wypełnienie między nimi. Folię można położyć również pod keramzytem, ale nic to nie da, bo z pewnością ulegnie ona podziurawieniu na nierównym podłożu.




Bardzo dziękuję. Zaczyna mi się wyłaniać obraz. Czyli robię warstwę keramzytu z cementem do wysokości belek stropowych, a zatem warstwę o grubości odpowiednio od 4 do 8 cm. Czy będzie to wymagało konsultacji z konstruktorem? Chyba nie powinno, bo wysypka będzie lżejsza niż dotychczasowa, czyli gruz ktorym była wysypana podłoga. Na to położę folię lub papę i płyty g-w i parkiet. Rozumiem, że pod ścianą nie będę potrzebował żadnego oparcia dla płyt, keramzyt wystarczy. Czy robić szczeliną dylatacyjną pod ścianami podobnie jak to się robi przy wylewce?
Napisano
Oczywiście wymiany pokrycia nie trzeba konsultować odnośnie wytrzymałości stropu. Płyty g-w układane są jako pływający jastrych i powinny być oddylatowane od ścian. Dzięki połączeniu, na klejonych zakładach płyty te tworzą jednolity, sztywny jastrych.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Oczywiście wymiany pokrycia nie trzeba konsultować odnośnie wytrzymałości stropu. Płyty g-w układane są jako pływający jastrych i powinny być oddylatowane od ścian. Dzięki połączeniu, na klejonych zakładach płyty te tworzą jednolity, sztywny jastrych.



Witam, mam problem. Wykonawca o płytach jastrychowych nie słyszał, a konsultant firmy Knauf twierdzi, że nie nie przeniosą one ciężaru na belki stropowe i lepiej zrobić płytą OSB.

Myślałem jeszcze o keramzycie, folii i lżejszej wylewce jastrychowej wypoziomowanej do poziomu belek? Może inaczej?
Napisano
Cytat

Witam, mam problem. Wykonawca o płytach jastrychowych nie słyszał, a konsultant firmy Knauf twierdzi, że nie nie przeniosą one ciężaru na belki stropowe i lepiej zrobić płytą OSB.

Myślałem jeszcze o keramzycie, folii i lżejszej wylewce jastrychowej wypoziomowanej do poziomu belek? Może inaczej?



Mam kolejny problem.
Roboty idą szybciej niż myślałem. Wykonawca na dniach chce kłaść podłogę. Obmyślił, że na strop położy styropian EPS 100, folię i zazbrojoną wylewkę 2,5 - 3 cm do poziomu belek.
Bardzo mi się to nie podoba. Po pierwsze nie mam pojęcia jak on chce te płyty styropianu rozłożyć na tak nierównym podłożu? zostaną wolne przestrzenie pod styropianem, zwiększając tylko - moim zdaniem - akustyczność podłogi.
No i sama wylewka. A co z regułą, że nie ma sensu robić wylewki na wysokość mniejszę niż 5 cm?
Rozpaczliwie proszę o pomoc i radę! Czy mam wstrzymywać roboty w tej formie?
Napisano
Poczytałem temat...

Ja tam nie wiem, ale ja to zastosowałbym perlitobeton albo styrobeton.
Lekkie, ciepłochronne, lite...
Można w tym osadzić te legary pod dechy podłogi.
Jak się zlicuje wylewkę z legarami to będzie też wytłumienie.

Adam M.
Napisano
Cytat

Poczytałem temat...

Ja tam nie wiem, ale ja to zastosowałbym perlitobeton albo styrobeton.
Lekkie, ciepłochronne, lite...
Można w tym osadzić te legary pod dechy podłogi.
Jak się zlicuje wylewkę z legarami to będzie też wytłumienie.

Adam M.



Dziękuję bardzo za odpowiedź. Poczytam o zaproponowanym przez pana rozwiązaniu. Z legarów chciałem zaś zrezygnować, by nie podnosić dodatkowo poziomu podłogi. Myślałem, by deski przykleić bezpośrednio do podłoża.
Co do samego styropianu, to sprawę skomplikował doradca firmy OBI, mówiąc, że płyty styropianu muszą ściśle przylegać do podłoża, co oznacza, że w każdym wgłębieniu stropu - naturalne miejsce na styropian, powinienem jego zdaniem zrobić wylewkę samopoziomującą, potem styropian i wylewka.
Nie wiem już na co się zdecydować, tyle jest różnych rozwiązań. Wykonawcy nie są szczególnie pomocni. Ich wiedza w tym zakresie pochodzi co najwyżej ze sklepu. Hm.
Napisano
Zabazowałbym na styropianie, a konkretnie - odpadzie z byle czego.
Może być z ociepleń (po sąsiedzku robionych).
Będą przeszczęśliwi, jak im kto ścinki zabierze.

Do jakiej beczki je, potem na sporą wiertarkę jakie mieszadło i mieszać.
Pokruszy na pył (na takie kuleczki i drobne odłamki)
Na legary dać dechy na płask i WYPOZIOMOWANE (żeby było do czego podłogę mocować).
W wolne przestrzenie mieszaninę mleka cementowego i tego styropianu w granulacie.
Powstanie ciepłochronny i solidny podkład, a do tego równy i wypoziomowany. (styrobeton się to nazywa)

Poczekać ze 2 dni aż zwiąże i robić dalej co trzeba...

Pozdrawiam Adam M.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...