Skocz do zawartości

ocieplenie domu styropianem


Recommended Posts

Napisano
Za jakiś czas będę musiał zmierzyć się z tym tematem.
10 cm na pióro i wpust to dla mnie za mało, myślałem dołożyć na to drugie 10 cm, tak aby łączenia pionowe jak i poziome się mijały. przykleję jedną warstwę do drugiej klejem na gruby grzebień. Styro 20 nie chcę stosować bo boję się o mostki termiczne. Robił może tak ktoś?
Napisano
Witam, ja u Siebie dalem od razu 15 cm, ewentualne szpary wypelnialem starannie pianka. Tez sie zastanawialem czy nie dac styro w dwuch warstwach, oszczednosc pieniedzy jednak przewazyla. Musisz sie liczyc z podwojnym zuzyciem kleju do plyt styropianowych oraz z podwojna robota przy klejeniu. Mysle ze jezeli dokladnie zrobisz to jedna warstwa to bedzie ok.

Ja swoj dom ocieplalem sam z pomoca rodziny, we trzech zajelo nam to bite 2 tygodnie z wtopieniem siatki.

POzdr
Napisano
kołki jak najmniej, bo to mostki, jak robiłem u teścia 10 lat temu (styro 10 frez austotherm) to kołki poszły dookoła otworów (okna, drzwi) oraz na narożach. do dziś wszystko trzyma perfekt.
Napisano
Gwoli ścisłości… w temacie jest ocieplenie domu! A potem Szanowny Pan pisze o przyklejeniu styropianu do ścian (czyli za odbiornikiem ciepła ściana fundament grunt) . Skuteczna izolacja termiczna to termos… taki częściowy termos to nieporozumienie.
Jest to działanie mało skuteczne i groźne. Izolacja termiczna styropianem za ścianą -znikoma, ale zatrzymanie wody w ścianie – właściwie pewne
Napisano
3 razy czytałem pana, panie T. Brzęczkowski dalej słabo kojarzę, więc wyjaśniam chodzi mi o OCIEPLANIE BUDYNKU METODĄ LEKKĄ MOKRĄ czyli patrząc od wewnątrz budynku mamy
1. ścianę konstrukcyjną
2. warstwę styropianu na kleju (lub 2)
3. siatkę na kleju + tynk cienkowarstwowy
no a potem jest już ogród

no a termos to takie naczynie zdaje mi się na ciepłe dania lub napoje
Napisano
Cytat

Za jakiś czas będę musiał zmierzyć się z tym tematem.
10 cm na pióro i wpust to dla mnie za mało, myślałem dołożyć na to drugie 10 cm, tak aby łączenia pionowe jak i poziome się mijały. przykleję jedną warstwę do drugiej klejem na gruby grzebień. Styro 20 nie chcę stosować bo boję się o mostki termiczne. Robił może tak ktoś?


to trochę burżujstwo 10cm+10cm, na pewno zwiększy to koszt robocizny (klejenie x2) oraz zużycie materiały (klej x2), jeśli chce mieć ciepłą ścianę to proponuję 15 lub 20cm (do przeliczenia) i pilnowania wykonawców żeby wszelkie nierówności i ubytki łatali pianką a nie klejem
Napisano
Każdy styropian z czasem traci swoje wymiary, mówiąc wprost kurczy się i powinien trochę przeleżeć, jeżeli przykleję 1*20cm i powstanie szpara 1 mm to nawet jak uda się to zatkać pianką to na pewno nie na 20 cm grubości. Tego wam żaden wykonawca oczywiście nie powie.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
miki3 rozwine twoj przekrój przez ściane
1.ściana konstrukcyjna
2.warstwa styropianu na kleju
3.kołki
4.klej do siatki najlepiej grzebieniem
5.siatka
6.klej do siatki
7.grunt
8.tynk
9.farba?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wszystko zależy od okoliczności i wszystko da się zrobić, tylko trzeba trochę pogłówkować i nie bać się.  Przeglądnąłem stalki do wciągania przewodów na alledrogo, są od kilkunastu złotych do kilkuset. Te droższe są z włókna szklanego, nimi na pewno niczego nie zakaleczysz. Ale i zwykłą stalową też raczej nie, największe zagrożenie jest ze strony końcówek żył przewodów. 
    • Retro ma rację z tym wycinaniem, wystarczy nie dojeżdżać otwornicą, a potem nawet tępym kuchennym nożem dokończyć. A jak Autorze masz moźliwość od góry, to zdecydowanie będzie lepiej podnieść izolację/wełnę i potem nawet taśmą zalepić paroizolację i wszystko zrobione będzie zgodnie ze sztuką. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • No właśnie nie mam jeszcze możliwości wejścia na strych żeby zobaczyć jak to jest zrobione natomiast izolację chyba się od strony ciepłej  się kładzie prawidłowo, tak mi się przynajmniej wydaje. Natomiast pomysł nie jest wcale zły jakbym miał możliwość podniesienia wełny i uszczelnienia  miejsc gdzie przewody by przechodziły. A może tak zrobić jak już będę miał dojście zdjąć wełnę zrobić otwory przełożyć w peszlach przewody,  uszczelnić i położyć znowu wełnę. W planach było ocieplanie stropu na piętrze i nie wiem skąd mi się to wzięło że ubzdurałem sobie że to będzie dach dopiero po fakcie obudziłem się z ręką w nocniku że to chodzi o strop a nie dach 😅 cóż będę musiał kombinować.
    • I nie tylko z tego. On w dodatku gwiżdże na wszystko. Na wszystkich też. Sam słyszałem!
    • Nie zgadzam się. Troszkę uwagi, nie robić nic na hura i da się.     Pewnie tak, od przewodu centralnego, bo taka możliwość jest najłatwiejsza. Natomiast odnośnie otworów. Przy ich wierceniu otworówkami trzeba po prostu uważać przy kończeniu otworu. Może nawet ostatni milimetr dociąć nożem? Może na płycie jest wełna a dopiero na niej folia? To trzeba wyczuć, skoro nie wiemy co jest nad płytą. Kolejne będą pewnie łatwiejsze do wykonania. A odnośnie "żelastwa" to bez przesady, Stalka ma zawsze na końcu albo kulkę, albo na okrągło zarobiony koniec, aby nie zaczepiał o nic przy przeciskaniu. A żyły przymocowanego do niej przewodu zabezpiecza się na końcach taśmą izolacyjną, aby właśnie niczego nie kaleczyły. :Poza tym tu nie będą jakieś wielkie odległości, najwyżej kilka metrów, takie rzeczy robiłem bez wielkich przygotowań i da się zrobić, zapewniam. Przy "oczkach" to czasami odległości są takie, ze z drabiny da się schwycić rękami obydwa końce przewodu.    PS. Wiertło centralne do otwornicy trzeba skrócić aby nie sterczało więcej niż kilka milimetry nad poziom ząbków. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...