Skocz do zawartości

ocieplenie domu styropianem


Recommended Posts

Napisano
Za jakiś czas będę musiał zmierzyć się z tym tematem.
10 cm na pióro i wpust to dla mnie za mało, myślałem dołożyć na to drugie 10 cm, tak aby łączenia pionowe jak i poziome się mijały. przykleję jedną warstwę do drugiej klejem na gruby grzebień. Styro 20 nie chcę stosować bo boję się o mostki termiczne. Robił może tak ktoś?
Napisano
Witam, ja u Siebie dalem od razu 15 cm, ewentualne szpary wypelnialem starannie pianka. Tez sie zastanawialem czy nie dac styro w dwuch warstwach, oszczednosc pieniedzy jednak przewazyla. Musisz sie liczyc z podwojnym zuzyciem kleju do plyt styropianowych oraz z podwojna robota przy klejeniu. Mysle ze jezeli dokladnie zrobisz to jedna warstwa to bedzie ok.

Ja swoj dom ocieplalem sam z pomoca rodziny, we trzech zajelo nam to bite 2 tygodnie z wtopieniem siatki.

POzdr
Napisano
kołki jak najmniej, bo to mostki, jak robiłem u teścia 10 lat temu (styro 10 frez austotherm) to kołki poszły dookoła otworów (okna, drzwi) oraz na narożach. do dziś wszystko trzyma perfekt.
Napisano
Gwoli ścisłości… w temacie jest ocieplenie domu! A potem Szanowny Pan pisze o przyklejeniu styropianu do ścian (czyli za odbiornikiem ciepła ściana fundament grunt) . Skuteczna izolacja termiczna to termos… taki częściowy termos to nieporozumienie.
Jest to działanie mało skuteczne i groźne. Izolacja termiczna styropianem za ścianą -znikoma, ale zatrzymanie wody w ścianie – właściwie pewne
Napisano
3 razy czytałem pana, panie T. Brzęczkowski dalej słabo kojarzę, więc wyjaśniam chodzi mi o OCIEPLANIE BUDYNKU METODĄ LEKKĄ MOKRĄ czyli patrząc od wewnątrz budynku mamy
1. ścianę konstrukcyjną
2. warstwę styropianu na kleju (lub 2)
3. siatkę na kleju + tynk cienkowarstwowy
no a potem jest już ogród

no a termos to takie naczynie zdaje mi się na ciepłe dania lub napoje
Napisano
Cytat

Za jakiś czas będę musiał zmierzyć się z tym tematem.
10 cm na pióro i wpust to dla mnie za mało, myślałem dołożyć na to drugie 10 cm, tak aby łączenia pionowe jak i poziome się mijały. przykleję jedną warstwę do drugiej klejem na gruby grzebień. Styro 20 nie chcę stosować bo boję się o mostki termiczne. Robił może tak ktoś?


to trochę burżujstwo 10cm+10cm, na pewno zwiększy to koszt robocizny (klejenie x2) oraz zużycie materiały (klej x2), jeśli chce mieć ciepłą ścianę to proponuję 15 lub 20cm (do przeliczenia) i pilnowania wykonawców żeby wszelkie nierówności i ubytki łatali pianką a nie klejem
Napisano
Każdy styropian z czasem traci swoje wymiary, mówiąc wprost kurczy się i powinien trochę przeleżeć, jeżeli przykleję 1*20cm i powstanie szpara 1 mm to nawet jak uda się to zatkać pianką to na pewno nie na 20 cm grubości. Tego wam żaden wykonawca oczywiście nie powie.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
miki3 rozwine twoj przekrój przez ściane
1.ściana konstrukcyjna
2.warstwa styropianu na kleju
3.kołki
4.klej do siatki najlepiej grzebieniem
5.siatka
6.klej do siatki
7.grunt
8.tynk
9.farba?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...