Skocz do zawartości

ocieplenie domu styropianem


Recommended Posts

Napisano
Za jakiś czas będę musiał zmierzyć się z tym tematem.
10 cm na pióro i wpust to dla mnie za mało, myślałem dołożyć na to drugie 10 cm, tak aby łączenia pionowe jak i poziome się mijały. przykleję jedną warstwę do drugiej klejem na gruby grzebień. Styro 20 nie chcę stosować bo boję się o mostki termiczne. Robił może tak ktoś?
Napisano
Witam, ja u Siebie dalem od razu 15 cm, ewentualne szpary wypelnialem starannie pianka. Tez sie zastanawialem czy nie dac styro w dwuch warstwach, oszczednosc pieniedzy jednak przewazyla. Musisz sie liczyc z podwojnym zuzyciem kleju do plyt styropianowych oraz z podwojna robota przy klejeniu. Mysle ze jezeli dokladnie zrobisz to jedna warstwa to bedzie ok.

Ja swoj dom ocieplalem sam z pomoca rodziny, we trzech zajelo nam to bite 2 tygodnie z wtopieniem siatki.

POzdr
Napisano
kołki jak najmniej, bo to mostki, jak robiłem u teścia 10 lat temu (styro 10 frez austotherm) to kołki poszły dookoła otworów (okna, drzwi) oraz na narożach. do dziś wszystko trzyma perfekt.
Napisano
Gwoli ścisłości… w temacie jest ocieplenie domu! A potem Szanowny Pan pisze o przyklejeniu styropianu do ścian (czyli za odbiornikiem ciepła ściana fundament grunt) . Skuteczna izolacja termiczna to termos… taki częściowy termos to nieporozumienie.
Jest to działanie mało skuteczne i groźne. Izolacja termiczna styropianem za ścianą -znikoma, ale zatrzymanie wody w ścianie – właściwie pewne
Napisano
3 razy czytałem pana, panie T. Brzęczkowski dalej słabo kojarzę, więc wyjaśniam chodzi mi o OCIEPLANIE BUDYNKU METODĄ LEKKĄ MOKRĄ czyli patrząc od wewnątrz budynku mamy
1. ścianę konstrukcyjną
2. warstwę styropianu na kleju (lub 2)
3. siatkę na kleju + tynk cienkowarstwowy
no a potem jest już ogród

no a termos to takie naczynie zdaje mi się na ciepłe dania lub napoje
Napisano
Cytat

Za jakiś czas będę musiał zmierzyć się z tym tematem.
10 cm na pióro i wpust to dla mnie za mało, myślałem dołożyć na to drugie 10 cm, tak aby łączenia pionowe jak i poziome się mijały. przykleję jedną warstwę do drugiej klejem na gruby grzebień. Styro 20 nie chcę stosować bo boję się o mostki termiczne. Robił może tak ktoś?


to trochę burżujstwo 10cm+10cm, na pewno zwiększy to koszt robocizny (klejenie x2) oraz zużycie materiały (klej x2), jeśli chce mieć ciepłą ścianę to proponuję 15 lub 20cm (do przeliczenia) i pilnowania wykonawców żeby wszelkie nierówności i ubytki łatali pianką a nie klejem
Napisano
Każdy styropian z czasem traci swoje wymiary, mówiąc wprost kurczy się i powinien trochę przeleżeć, jeżeli przykleję 1*20cm i powstanie szpara 1 mm to nawet jak uda się to zatkać pianką to na pewno nie na 20 cm grubości. Tego wam żaden wykonawca oczywiście nie powie.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
miki3 rozwine twoj przekrój przez ściane
1.ściana konstrukcyjna
2.warstwa styropianu na kleju
3.kołki
4.klej do siatki najlepiej grzebieniem
5.siatka
6.klej do siatki
7.grunt
8.tynk
9.farba?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Marne szanse na nieuszkodzenie paroizolacji. Myślę że w tym przypadku więcej strat niż korzyści. Teoretycznie możnaby dołożyć kolejną warstwę płyt, czyli drugi sufit, kupa roboty, bo napewno ta przestrzeń musi być czymś wypełniona, czyli np 5cm wełny o niskim współczynniku lambda. A na to też paroizolacja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
    • Bardzo dziękuję!   I powiadasz, że ten wiatr gwiżdże sobie  i z gęstości, i z temperatury...   Filmik mi podesłałeś, ale chyba go nie obejrzałeś...
    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
    • Czy ten sufit na fotografiach jest podwieszony czy płyty g/k są klejone do sufitu właściwego? To pytanie zasadnicze, chodzi o to czy jest przestrzeń do prowadzenia przewodów. Bo jeśli taka przestrzeń jest, to wybierasz sobie rodzaj i ilość punktów oświetleniowych, trasujesz ich położenie na suficie i rozprowadzasz przewody w tej przestrzeni. Jak to zrobić? Ano wiercisz otwory i wsuwasz stalkę tak, aby dotarła do drugiego otworu i tam ją wyciągasz.  Przewody doczepia się do stalki. Jeśli płyty g/k są przyklejane, to nie ma innego wyjścia jak wycinać w nich kanały do rozprowadzenia przewodów.     Miejsca na lampy wpuszczane w sufit określasz omijając profile konstrukcyjne (ich przebieg masz wyznaczony przez zaszpachlowane wkręty). Lampy wypuszczane odwrotnie, starasz się mocować do profili, to jest pewniejsze niż wszelkie "wynalazki" do mocowania w płycie g/k.    Jeszcze jedna uwaga. Lampy sie grzeją i przy lampach wpuszczanych w sufit ja stosowałem zabezpieczenia folii przed ciepłem w postaci zwyczajnych, ceramicznych doniczek, Trzeba je włożyć nad sufit w miejscu wpuszczanego "oczka" oświetleniowego tak, aby zmieścić ją pod folią. Przy zastosowanej wełnie mineralnej i tak nie pogorszy warunków chłodzenia lampy, a zapewni odsunięcie folii na bezpieczną odległość, aby ciepło od lampy nie powodowało filii jakiejś szkody. Otwory na wsuwanie doniczek trzeba wyciąć, a po ich włożeniu ponownie załatać, nie ma innego wyjścia.    Przy lampach wypuszczanych nie ma tego problemu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...