Skocz do zawartości

Zabudowa Poddasza Na Cele Mieszkalne


Artur 24

Recommended Posts

Witam ,

Mam sporo pytan odnosnie zabudowy poddasza na cele mieszkalne , zaczne od tego ze dom postawiony niecale 10 lat temu ,takze nie jest to stara konstrukcja.Pow to ok 92m2 z wylaczeniem schodow do niego prowadzacych ( nie wiem dokladnie ile ale wydaje mi sie ze ok 2-3m2 ) schody znajduja sie przy krawedzi koncowej pomieszczenia oraz komin na srodku pomieszczenia szerokosci okolo 2 m i glebokosci ok 1m ? ( nie znam dokladnych wymiarow poniewaz dom tesciow , dach jest dwospadowy ( ^ ) ? .Wysokosc w najwyzszym punkcie to na Moje oko od 8 -10 m.teraz najwazniejsze , ile wyniosloby ocieplenie poddasza ,( dach kladziony eternitem ) jakies docieplenie podlog wstawienie okien ( ile i gdzie ), zamontowanie kominka ( czy jest mozliwe ) .Ogolnie chodzi mi o to aby czesc do komina , w ktorej znajduje sie wejscie , byl living room , czyli jakis aneks komputerowy + salon z tv i wejsciem do lazienki , od strony komina zrobic dwa pokoje , jeden do konca komina ( sypialnia ) oraz drugi dla dziecka , i oczywiscie lazienka pomiedzy sypialnia a kominem + zabudowa wneki wynikajaca z komina w sypialni oraz + - koszta urzadzenia strychu na takim srednim poziomie( jak ogarnac ogrzewanie - centralne jest w piwnicy a bezposrednio pod kominem jest przylegajaca lazienka wiec chyba jest mozliwe podlaczenie odplywow?
Link do komentarza
Cytat

Ktos Podpowie - Pomoze ?


Witam ,trudno cokolwiek odpowiedzieć nie widząc poddasza,ale mniej więcej ceny wyglądają tak ;ocieplenie wełną ,stelaż,płyty g-k ,malowanie to około50-55zł.za metr2 ,teraz ale ceny rosną [sama robocizna]z materiałem około120zł za m2[zależy od materiału.Zastanowił bym się nad zmianą dachu ,eternit lubi przeciekać.Docieplenie podłogi to 12-15zł.za m2[robocizna] na twoje poddasze potrzeba około 4,5m3 betonu lub jak wolisz 60*25kg,cementu i13ton piachu,oczywiście kominek i lażienka jak najbardziej .Poddasze to najcięższe z wykończeń ale najlepsze efekty bo ponury strych zamienia się w coś pięknego [w naszym przypadku ]Mamy kilka poddaszy w swoim dorobku ,może jak będe miał czas wrzuce kilka fotek
Link do komentarza
http://www.mazury.home.pl/domki/talty/strych.jpg powiedzmy ze jest to cos w tym stylu , tylko nie ma tych belek pionowych i poziomych , ocieplenie podlogi , wyrownanie jakas wylewka samopoziomujaca w celu przygotowania pod panele itp , co do kosztow to + - ile wyniosloby wszystko powiedzmy wraz ze zmiana dachu na blache - lub dachowki , no materialy wiadomo ze takie aby bylo ok przez dluzsze lata , i jakies okna dachowe do tego ? tak do 40 000 wyjdzie bez umeblowania?
Link do komentarza
Co do dachów to nie znam cen bo się tym nie zajmujemy ,ale metr 2 blachodachówki to około20-25 zł.położenie i obróbki nie znam cen ,okna dachowe też nie są tanie[?],a co do wylewki to robiliśmy na metrażu 60m2 i inwestor zapłacił za materiał 6000 zł. robocizna to około 12zł. za m2,dodam jeszcze ,że różnice poziomów w tym budynku były około1,5cm.Myślę, że na zakres prac jaki zaplanowałeś to te 40000zł możliwe że starczy
Link do komentarza
Żadne dywagacje teoretyczne tu nic nie dają, należy dokładnie zaplanować adaptację. Można to zrobić tylko z architektem, ponieważ i tak trzeba uzyskać pozwolenie na budowę. bez architekta się więc nie obejdzie. Ja 5 lat temu robiłam adaptację strychu, który miał po podłodze 140 m. Wyszło z tego 63m2 (85 po podłodze). Koszt około 50 tys. Dużo prac jednak wykonaliśmy sami.

Najważniejszą kwestią to jednak prawo własności takiego domu. wierzę, ze masz doskonałe stosunki z teściami, jednak to ich własność i jak się stosunki pogorszą, to utopionej kasy nie da się odzyskać. Moje długie życie nauczyło mnie, że najpierw reguluje się prawa własności, a potem wykłada pieniądze.

Powodzenia.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...