Skocz do zawartości

ogrzweanie podłogowe cały dom


Recommended Posts

Napisano
Ja kombinuję podobnie: daję kocioł na ekogroch, bufor, dwa zestawy pompowe oprócz cwu bo piwnica grzejniki a parter podłoga. Propanem będzie drożej. w przypadku mat elektrycznych instalacja tańsza lecz potem to raczej drożej.
Gość arturo72
Napisano
Ja bym stawiał na dobre ocieplenie,wodne podłogowe na całej powierzcni zasilane przez kocioł na prąd w II taryfie,WM z odzyskiem,bojler do cwu a w przypadku braku prądu czy dla rekreacji DGP przez kanały prostokątne w podłodze icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Ja bym stawiał na dobre ocieplenie,wodne podłogowe na całej powierzcni zasilane przez kocioł na prąd w II taryfie,WM z odzyskiem,bojler do cwu a w przypadku braku prądu czy dla rekreacji DGP przez kanały prostokątne w podłodze icon_smile.gif


A nie lepiej pompą ciepła?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A nie lepiej pompą ciepła?


Na taki mały dom wydać kilkadziesiąt tys.zł zamiast kilku tysięcy zł na instalację grzewczą ? Jeśli kogoś stać to nie widzę przeszkód ale dla mnie mija się to z celem.
Przy dobrze ocieplonym domu,100% podłogówki wodnej,ścianami z materiału akumulacyjnego,grzanie prądem w II taryfie przy WM z odzyskiem,ew.GWC,ew.DGP,rachunki za ogrzewanie wyjdą podobne do rachunków z PC a różnica między 3tys.zł a min.40tys.zł chyba jest icon_wink.gif
Ciekawe kiedy ta różnica miałaby się wyrównać ?
Jechał bym bez bufora,ponieważ kocioł grzeje nam c.o tylko do 35st.c,nie więcej a do cwu bojler.

P.S.
Wodne podłogowe a nie maty czy kable ponieważ będzie to alternatywa dla końca prądu,zawsze,bezstresowo i w każdej chwili kociołek można wypiąć i wstawić tam pellet,ekogroch czy nawet ziemny.Pełna uniwersalność,chociaż ja bym został cały czas z prądem icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...