Skocz do zawartości

Co trzeba zrobić żeby się wprowadzić do nowego domu?


Recommended Posts

Napisano
Kropeczka
Co trzeba zrobić żeby się wprowadzić do nowego domu? Chodzi mi o formalności. Jak sie do tego zabrać? Od czego zacząć? Jeśli możesz to napisz o kosztach. Czy trzeba robić inwentaryzację powykonawczą?
Napisano
Cytat

Kropeczka
Co trzeba zrobić żeby się wprowadzić do nowego domu? Chodzi mi o formalności. Jak sie do tego zabrać? Od czego zacząć? Jeśli możesz to napisz o kosztach. Czy trzeba robić inwentaryzację powykonawczą?


Nie jestem Kropeczkę icon_smile.gif , ale postaram się odpowiedzieć, bo już mam budynek odebrany.

Musisz mieć:
Odbiór kominiarski - około 200 zł
Certyfikat energetyczny - od 500 do 1000 zł
Odbiór instalacji (jeżeli robił to u ciebie elektryk z uprawnieniami to nic nie płacisz) a jak nie to około 300 zł
Czasami jest potrzebna umowa z odbiorem śmieci - nie wiem ile to kosztuje.
Woda i kanalizacja - około 50 zł za wodomierz.
Geodeta i mapki - 700 zł
jak ktoś ma gaz to jeszcze potrzebne są mapki z instalacją gazową, ale to chyba jest włączone do pracy geodety. Tylko odbiór z gazowni pewnie coś kosztuje.

To chyba byłoby na tyle. Składasz papiery z gminy po wypełnieniu (otrzymasz odpowiednie) + dziennik budowy i czekasz 21 dni roboczych na informację, że nie wyrażają sprzeciwu. Jak ktoś może coś dodać to zapraszam.
Napisano

Geodeta i mapki - 700 zł - masz na myśli, ze wrysują na mapke budynek? A z tą gmina to jak? Najpierw do Starostwa a potem trzeba iść do gminy? Jak z numerem domku?
Napisano
Fakt, zapomniałem o numerze domu. Jak będziesz miała mapkę od geodety, to idziesz do urzędu gminy z mapką (wystarczy ksero) wypełniasz ichniejszy formularz i w ciągu dwóch dni jest do odebrania papier z numerem domu.

Z energetyki też trzeba papier, że podłączyli ci budynek do sieci energetycznej. Dajesz im też mapkę od geodety (wystarczy ksero) a oni od ręki dają taką informację na papierze.

Wszystkie dokumenty ostatecznie składasz do Wydziału architektury (tak u mnie było).
Napisano
Cytat

A czy usze się tam zameldować? To znaczy czy musi być takm ktoś zameldowany?


W domu nie musi być nikt zameldowany.

Inna sprawa to, że w nie musisz mieć odebranego budynku, żeby się zameldować, wystarczy uzyskać numer domu.
Napisano
Cytat

Hej. A czy musze robić certyfikat? I kto taki cerftyfikat daje. Kto przygotowuje dokumnentację do certyfikacji?


Wymagania, jakie dokumenty musisz złożyć, by odebrać budynek są dostępne wydziale architektury w Twoim mieście. Prawo w Polsce mówi o tym, że certyfikat energetyczny musisz mieć przy oddawaniu budynku, więc zakładam, że w twoim przypadku będzie to wymagany dokument.
Cytat

Znowelizowana ustawa Prawo budowlane zakłada, że świadectwa charakterystyki energetycznej budynków i lokali będą mogły wystawiać osoby, które ukończyły studia magisterskie lub inżynierskie na kierunkach: architektura, budownictwo, inżynieria środowiska, energetyka lub pokrewnych i które posiadają uprawnienia budowlane projektowe lub wykonawcze lub złożą z wynikiem pozytywnym egzamin albo ukończą odpowiednie studia podyplomowe.
http://www.mi.gov.pl/2-48203f1e24e2f-1786505-p_1.htm



A co do dokumentacji dla certyfikatora, to nie jest problem, bo musi mieć dostęp do projektu domu. Nie musisz się z nim nawet spotykać, byleby odpowiedzieć na jego pytania. Jakiego rodzaju masz ogrzewanie, jakie okna, z czego zbudowany jest dom, jak izolacja itp.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
numer możesz nadac dzialce, zanim zaczniesz budowe icon_smile.gif
ja zlozylem wniosek do UM jak mialem SSZ - zawsze to jeden papierek mniej -dostalem nr 28D icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...