Skocz do zawartości

Pytanie o działkę rolną a budowę domku letniskowego.


smajlee

Recommended Posts

Witam serdecznie,
Mam do Państwa pytanie. Chodzi o to, ze posiadam działkę rolną 30 arów. Chciałbym na niej postawić domek letniskowy caloroczny, ocieplony o powieszchni 80m2. Dom nie bedzie posiadała fundamentów, chce go postawić na betonowych słupkach. Czy na taki dom potrzebuje pozwolenia, czy moge go spokojnie postawić bez większych problemów? Jak sprawa wygląda z domkami letniskowymi? Bo w necie znajduje coraz to nowsze informacje i przyznam, ze się już pogubiłem. Dokladnie chodzi mi o to, czy mogę taki dom postawić na rolnej, bez pozwolenia. Slyszalem, że wchodzą nowe przepisy od lipca, sierpnia które znosza obowiązek ubiegania się o pozwolenie na budowe. Czy ta zmiana w przepisach cos mi pomoze, lub zmieni/ułatwi budowe mojego domku? Złozylem o przeksztłcenie dzialki na budowlaną. Co będzie, jeśli nie zostanie ona przekształcona a wejdą nowe przepisy?
Jaki jest dopuszczalny maksymalny metraż domku letniskowego bez fundamentu (drewnianego)?
Bylem w urzędzie gminy, ale musze przyznać, że tam był bardzo nierozgarnięty pan który wiedzial tyle co ja. Gdy zapytalem o wejsciu w zycie nowych przepisów, powiedział, że nic o tym nie wie.
Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa działki siedliskowej?
Co można w tym temacie wykorzystać do zbudowania własnego domku?
Link do komentarza
To czy dom posiada typowy fundament czy też fundament punktowy (posadowienie na słupkach) nie ma znaczenia. Podobnie nie ma znaczenia technologia budowy (murowany/drewniany). Taki dom podlega, jak każdy inny przepisom Prawa Budowlanego.

Jeśli dom ma być tylko letniskowy, to nie musi spełnić wszystkich wymogów co do izolacyjności cieplnej, instalacji ogrzewczej itp. bo jest traktowany jako użytkowany jedynie sezonowo.

Bez pozwolenia budowlanego (jedynie zgłaszając zamiar budowy i przedstawiając tylko proste schematy lokalizacji budynku) można postawić jedynie domek o powierzchni zabudowy do 25 m2.

Działka siedliskowa natomiast stanowi część gospodarstwa rolnego, co chyba nie ma tu zastosowania.
Link do komentarza
Dziękuje bardzo za odpowiedź.
Ale mam jeszcze jedno pytanie. Sprawa wygląda następująco:
Moja ciocia posiada działke siedliskową na której znajduję się dom oraz stodoła. Czy jest szansa postawienia na niej drugiego domu? Czy muszę wyburzyć stary dom by móc postawić nowy? Jak to wygląda z przepisami? Moje drugie pytanie jest takie, czy można postawić domek na miejscu stodoły? Jak to wygląda, jakbym chciał postawić "budynek gospodarczy" z możliwością zamieszkania?
Przyznam, że się już pogubiłem w tych wszystkich przepisach.
Mógłbym prosić o jaką radę? Czy jest jakaś szansa na postawienie domku?

Aha, jeszcze jedno pytanie. Dom stoi od stodoły w odlęgłości ok 3-4 metrów. Jakbym postawił dom/budynek gospodarczy na miejscu stodoły to obowiązują mnie przepisy budowlane, że miedzy budynkami musi być tak mjakaś określona lokalizacja?

Znalazłem, jeszcze taką wzmianke w internecie, że:

"W większości gmin plany zagospodarowania przestrzennego utraciły ważność od 1 stycznia 2004 r., a nowe jeszcze nie powstały. Gminy te najczęściej uchwalają tylko fragmentaryczne plany odnoszące się do części terenu. Brak planu zagospodarowania przestrzennego znacznie utrudnia przeprowadzenie czynności związanych z odrolnieniem działki."

Czy to działa na moją niekorzyść? Ile się czeka na odrolnienie gruntu i czy jest szansa na odrolnienie gruntu wysokiej klasy?Jesli tak, to jakie warunki trzeba spełnić?

Ma Pan jakieś rozwiązanie na moją nieciekawą sytuacje?



Pozdrawiam serdecznie!
Link do komentarza
można bez problemu odrolnić działkę znajdującą sie przy ubitej drodze z tytułu wygaśnięcia planów zagospodarowania działki przy drogach są przeznaczane pod budowę odrolnienie trwa ~2 miesiące czasami krócej czasami dłużej wszystko zalęży od urzędników, kolejna nieciekawa kwestia to temat podatków a jakby mogło być inaczej przecież jak działka z rolnej staje się budowlaną to zwiększa swoją wartość i trzeba zapłacić podatek od wzbogacenia się to dopiero bandytyzm.

pzdr.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...