z.ewka Napisano 18 lipca 2008 Udostępnij #1 Napisano 18 lipca 2008 Witam. Posiadam dom w technologii drewnianej. Zamierzam położyć płytki w łazience na podłogę z płyt OSB. Jakiej techniki użyć by uniknąć wykonania wylewki. Na pewno trzeba zastosować klej elastyczny , ale zastanawiam się czy nie dać jeszcze na płytę siatki w celu wzmocnienia przyczepności. Zaznaczam ,że podłoga jest dość sztywna .Dziękuję za odpowiedź. Link do komentarza
złota rączka Napisano 18 lipca 2008 Udostępnij #2 Napisano 18 lipca 2008 Cytat Witam. Posiadam dom w technologii drewnianej. Zamierzam położyć płytki w łazience na podłogę z płyt OSB. Jakiej techniki użyć by uniknąć wykonania wylewki. Na pewno trzeba zastosować klej elastyczny , ale zastanawiam się czy nie dać jeszcze na płytę siatki w celu wzmocnienia przyczepności. Zaznaczam ,że podłoga jest dość sztywna .Dziękuję za odpowiedź. Należy zeszlifować woskowinę i użyć kleju poliuretanowego dwuskładnikowego Keralastic Mapei oznaczonego symbolem R2.Jest wodoszczelny a przy odpowiedniej aplikacji /ciągła powłoka/może być też hydroizolacją.Nadaje się do wszelkich wielkośći płytek i kamienia. Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 18 lipca 2008 Udostępnij #3 Napisano 18 lipca 2008 Cytat Należy zeszlifować woskowinę i użyć kleju poliuretanowego dwuskładnikowego Keralastic Mapei oznaczonego symbolem R2.Jest wodoszczelny a przy odpowiedniej aplikacji /ciągła powłoka/może być też hydroizolacją.Nadaje się do wszelkich wielkośći płytek i kamienia. Użycie cerplastu nie stwarza konieczności szlifu.Bob Link do komentarza
z.ewka Napisano 18 lipca 2008 Autor Udostępnij #4 Napisano 18 lipca 2008 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Ale co z siatką , równiez położyć? Link do komentarza
Karwat-Mozaika Napisano 19 lipca 2008 Udostępnij #5 Napisano 19 lipca 2008 Witam. Ja u siebie miałem 2 technologie.1 to była lana wylewka ze styro betonu, co dało nam spore ocieplenie i wytrzymałość na to wylewka samopoziomująca i płytki na kleju.2 to na osb była guma w płynie i klej elastyczny jakiś ceresitu. Jest juz ponad 1,5 roku i nic sie nie dzieje.Co do mapei to ten klej jest rewelacyjny nie znam nic lepszego stosowałem go w mozaice z otoczaków i trzymał strasznie mocno przy małej powierzchni łączenie. To jest już bdb. klej również go polecam, tylko ma jedna wadę CENE , jest dość drogi. Pozdrawiam Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 21 lipca 2008 Udostępnij #6 Napisano 21 lipca 2008 Cytat Dziękuję bardzo za odpowiedź. Ale co z siatką , równiez położyć? Nie ma potrzeby.Bob Link do komentarza
rebel82 Napisano 25 kwietnia 2009 Udostępnij #7 Napisano 25 kwietnia 2009 Wystarczy:zmatowic OSBpołozyc warstwe kontaktową (np.cerplast ATLASU)polozyc folie w płyniekafle na ceresit CM17 .Dobrze jest wtedy polozyc klej na kafelke-cienko i grzebieniem na plyte (najlepszy i najdrozszy praktycznie klej na rynku).Porownanie do Plusa z Atlasu.PLUS jest plastycznm klejem.Ceresit CM17 jest wysoko!!! plastycznym klejem stosowanym rowniez na niecki basenowe.PLUS z Atlasa w sumie tez spelni swoje zadanie ale jesli klient wywala kupe kasy w kafelki (niekoniecznie duzy metraz) nie bede ryzykowal aby mnie scigal lub wytykal palcem na ulicy.dlatego woel uzyc ceresitStosowanie siatki nie jest koniecznie .Jej uzycie zwiekszy zuzycie kleju o ok. 30 % Link do komentarza
krzysiek29 Napisano 29 grudnia 2009 Udostępnij #8 Napisano 29 grudnia 2009 Cytat Wystarczy:zmatowic OSBpołozyc warstwe kontaktową (np.cerplast ATLASU)polozyc folie w płyniekafle na ceresit CM17 .Dobrze jest wtedy polozyc klej na kafelke-cienko i grzebieniem na plyte (najlepszy i najdrozszy praktycznie klej na rynku).Porownanie do Plusa z Atlasu.PLUS jest plastycznm klejem.Ceresit CM17 jest wysoko!!! plastycznym klejem stosowanym rowniez na niecki basenowe.PLUS z Atlasa w sumie tez spelni swoje zadanie ale jesli klient wywala kupe kasy w kafelki (niekoniecznie duzy metraz) nie bede ryzykowal aby mnie scigal lub wytykal palcem na ulicy.dlatego woel uzyc ceresitStosowanie siatki nie jest koniecznie .Jej uzycie zwiekszy zuzycie kleju o ok. 30 % no matowić OSB dobre ale niepotrzebne Link do komentarza
maciek_Ltd Napisano 2 lutego 2010 Udostępnij #9 Napisano 2 lutego 2010 witamwszystko zalezy ile chcesz wydac pieniedzy i jak duzo czasu na to poswiecic. drozsza opcja jest szybsza. tańsza bardziej pracochłonna. podstawa przy klejeniu na OSB to pewność że podłoga nie bedzie pracować. Jesli pracuje minimalnie to spodziewaj sie pekniec na fugach.cerplast po wyschnieciu na jakiejkolwiek powierzchni bardzo latwo zmyć wodą. wyobrazcie sobie so sie stanie gdy lazienka bedzie zle izolowana od wody a peknie rura:) wszystko idzie w .... Link do komentarza
Wujek Lutek Napisano 2 września 2011 Udostępnij #10 Napisano 2 września 2011 (edytowany) A u mnie są jakieś plastikowe po-komunistyczne płytki w kuchni których za żadne skarby nie mogę zerwać. Po za tym podłoga krzywa jak diabli. Mam jakieś 3,5 cm zapasu, ( wyrównywałem podłogę na korytarzu i trochę nadlałem.) Co robić, kręcić płytę OSB 14-18mm i na to klej i płytki. Nie chce się za dużo z tym pie#4*@%!!ćEdit:A może przeszlifować ten plastik oscylacyjna, papier 40-60 posmarować to ustrojstwo ceraplastem i na to klej i płytki ?? Edytowano 2 września 2011 przez Wujek Lutek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Kafelkarz Napisano 12 listopada 2011 Udostępnij #11 Napisano 12 listopada 2011 Zastanawia mnie dlaczego nikt nie stosuje najprostrzego rozwiązania. Czyli wejść na stronę producenta płyt OSB i przeczytać jak to zrobić. 1. Na podłodze muszą być położone płyty podłogowe - z piórem. Po ułożeniu od spodu zostają szczeliny dylatacyjne, od góry szczelin być nie może. Płyty są opisane gdzie góra, a gdzie spód. 2. Najlepszym sposobem pozbycia się problemu jest przykręcenie do nich płyt gipsowych podłogowych lub cementowych - jeśli można podwyższyć podłogę. 3. Płytę OSB należy przeszlifować, żeby usunąć wierzchnią warstwę żywicy. 4. Delikatnie naciąć płytę w kratkę 5 cm x 5 cm. 5. Zmoczyć płytę żeby włókna drewna podniosły się tworząć "warstwę szczepną". 6. Układać płytki max 30 cm x 30 cm. Klej C27, Jeśli jest to łazienka to dochodzi wykonanie hydroizolacji. Link do komentarza
Gość gawel Napisano 12 listopada 2011 Udostępnij #12 Napisano 12 listopada 2011 (edytowany) Ja mam na balkonie zrobiony gres właśnie na płycie OSB 3 i to się trzyma elegancko już 7 rok. Początkowo miałem gres położony na atlas+, ale po 1 zimie wszystko odpadło. dlatego na ta osb poszła następna warstwa na listewkach aby uzyskać właściwy spadek (przestrzenie pomiędzy zostały wypełnione atlas +). Następnie warstwa ta została odtłuszczona jakimś rozpuszczalnikiem na to poszła cieniutka warstwa SIKABOND -T , jak to wyschło to na to pacą nakładany był ten sam preparat i przyklejono gres, po wyschnięciu tym samym preparatem za fugowano szczeliny. Jest to absolutnie szczelne bo mam z tego górny balkon co prawda zadaszony ale zawsze jakaś woda się na nim pojawia Edytowano 12 listopada 2011 przez gawel (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Glazurnik_Rotberg Napisano 18 listopada 2011 Udostępnij #13 Napisano 18 listopada 2011 Tak naprawdę podłoże z płyty OSB jest "krytycznym podłożem" zwłaszcza w łazience . Jest to pomieszczenie w którym mamy strefy "mokre" i "wilgotne", oraz jest bardzo narażona na ruchy własne, konieczne jest wykonanie izolacji przeciwwilgociowej. Najlepiej jest jednak zastosować dodatkowo tzw. szlam 2-składnikowy jako izolację i zabezpieczenie przed spękaniami. Na takie podłoże, jeśli chcemy uniknąć wylewki proponuję tylko klej odkształcalny - z moich doświadczeń mogę zaproponować S1 Rotberg R26B. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 18 listopada 2011 Udostępnij #14 Napisano 18 listopada 2011 w mieszkaniu w kamienicy kiedyś chcieliśmy zrobić płytki, a były stare drewniane podłogi(nierówne) - to była kuchnia. Daliśmy na to płyty OSB, na to była jakaś specjalna warstwa kontaktowa, na to klej elastyczny i płytki. Wszystko ok Link do komentarza
berenger Napisano 24 listopada 2011 Udostępnij #15 Napisano 24 listopada 2011 (edytowany) Sugeruję posmarować płytę OSB preparatem JAMAX BETONGRUNT;. Wczoraj to zrobiłem i powierzchnia jest jak papier ścierny 40. Na to klej wysoko elastyczny, Knauf K4 Flex i powinno być idealnie. Jeśli do łazienki to dodatkowo folia w płynie x 2+ taśmy w rogach. 100% gwarancji. Edytowano 24 listopada 2011 przez berenger (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się