Gość Napisano 1 sierpnia 2005 Udostępnij #1 Napisano 1 sierpnia 2005 Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam. Link do komentarza
Gość Napisano 1 sierpnia 2005 Udostępnij #2 Napisano 1 sierpnia 2005 Stelaż wełna folia płyta. www.isover.se/sw5687.asp Link do komentarza
DarekN Napisano 2 sierpnia 2005 Udostępnij #3 Napisano 2 sierpnia 2005 Ja nie jestem specjalistą, ale jestem inwestorem budującym mały dom jednorodzinny i swego czasu również poszukiwałem odpowiedzi na podobne pytanie. Moim zdaniem tam gdzie nie trzeba to lepiej nie dawać płyty gipsowo kartonowej. Lepiej wybrać tynk i można wówczas zastanowić się pomiędzy tradycyjnym a gipsowym - i tu już zdania są podzielone. Ja w końcu wybrałem tynk gipsowy. Link do komentarza
Krzys Napisano 2 sierpnia 2005 Udostępnij #4 Napisano 2 sierpnia 2005 Popieram ideę, aby płyty k-g kłaść wyłącznie tam gdzie jest to konieczne. Uważam, że jest to technologia w dużym stopniu wrażliwa na błędy. Tylko bardzo dobre ekipy (które nie są tanie) potrafią je położyć w sposób taki, aby nie było pęknięć. U mnie jedna poprawiała po drugiej i jakoś się udało je wyeliminować, ale co jakiś czas pojawiają się nowe pęknięcia, prawdopodobnie z uwagi na fakt, że budynek „pracuje” etc. Tynki gipsowe bardziej chłonę wilgoć, przez co mogą zbyt wysuszyć dane pomieszczenie. Jakość wykonanych tynków nie zależy moim zdaniem od technologii, ale od jakości ekipy wykonawczej. 1 Link do komentarza
Gość Napisano 2 sierpnia 2005 Udostępnij #5 Napisano 2 sierpnia 2005 Tylko jak to się go kładziena folii. Masz obawy co do g-k (nisłusznie) rób fermacellem. www.xella.pl "ekonomiczność" Link do komentarza
Gość Napisano 2 sierpnia 2005 Udostępnij #6 Napisano 2 sierpnia 2005 Dziekuje za porady. Tynkowac tradycyjnie potrafie sam, wiec chyba zdecyduje sie na wapienno cementowe. Link do komentarza
Gość Napisano 22 września 2005 Udostępnij #7 Napisano 22 września 2005 podobno jak mrowki i inni goscie wejda w plyte to ciezko je stamtad wygonic... lepiej tynki, najlepiej cementowo wapienne a na to gladz - taniej Link do komentarza
Gość Napisano 1 czerwca 2006 Udostępnij #8 Napisano 1 czerwca 2006 A ja mam dom drewniany szkieletowy i nie wiem jakie mają być ściany zewnętrzne i wewnętrzne ? z jakiego materiału ? Link do komentarza
Gość Gość Napisano 23 czerwca 2006 Udostępnij #9 Napisano 23 czerwca 2006 obydwa rozwiązania (płyta G-K oraz tynki mokre) mają swoje wady i zalety Link do komentarza
Gość alex Napisano 31 stycznia 2007 Udostępnij #10 Napisano 31 stycznia 2007 Cytat obydwa rozwiązania (płyta G-K oraz tynki mokre) mają swoje wady i zalety zbudowałem w życiu dwa domy w pierwszym wszystkie tynki były mokre następnie położomo na nich gładz robiły to całkiem niezłe ekipy i efekt wydawał się przyzwoity w drugim domu z braku funduszy musialem zrezygnować z wielu ekip polożłem wszędzie. płytę karton gips osobiście .Zajeło mi to sporo czasu bo nie jestem fachowcem ale efekt jest super wszystkie ściany są idealnie pionowe kąty proste niema żadnych istotnych pęknięć układanie glazury na tagim podłożu jest łatwe każdemu polecam. Link do komentarza
BaKo Napisano 13 lutego 2007 Udostępnij #11 Napisano 13 lutego 2007 Włąśnie, chcesz mieć proste idealnie równe ściany zrób płyty GK , co do postu gdzie jedna ekipa poprawiała po drugiej to nie dlatego że ta pierwsza zrobiła żle tylko tak to już jest z płytami że pękają ponieważ budynek pracuje dlatego też nowo wybudowany dom powinien stać w stanie surowym zamkniętym min. 3 lata i wtedy nie trzeba nic poprawiać . Osobiście poprawiałem sufit podwieszany który zrobiony był wcześniej przez inną firmę ,sufit wykonany był prawidłowo tyle że dom powstał w niecały rok pod klucz i jak zaczął pracować to nie tyle że popękały łączenia płyt tylko płyty zaczęły zachodzić jedna na drugą . Co nagle to po diable , wszystko musi być robione w swoim czasie. Jeśli zdecydujesz sie na tynki mokre to tradycyjnę są zdrowsze i nieco tańsze tymbardziej że te gipsowe trzeba nałożyć jeszcze gładzią bo wyglądają one na pozór ładnie zanim je pomalujesz , po malowaniu widać dopiero wszystkie dziurki :/ Link do komentarza
Armino Napisano 13 kwietnia 2007 Udostępnij #12 Napisano 13 kwietnia 2007 No właśnie podyskutujmy na temat tych wad i zalet płyt gipsowych jako sposobu na tynki wewnetrzne.Jestem już po instalacjach wewn. i pomimo sporego doświadczenia- zbaraniałem - nie wiem czy zrobić tynk wenętrzny ( "byrzydal") czy płyty gipsowe ( czy aby na pewno ) a jesli płyty to jaką grubość. Powiedzcie coś o swoich doświadczeniach z tego typu dylematów i rozwiązań. Link do komentarza
piotrekk Napisano 23 sierpnia 2007 Udostępnij #13 Napisano 23 sierpnia 2007 witamW myśl zasady nie poprawiaj dobrego - uważam że tynk cem- wapienny 1x2x7 lub gipsowy maszynowy to optymalne rozwiązanie na lata a prowizorka z płyt G-K na której nic cięższego nie można powiesić to pójście na duże skróty, /tylko do konstrukcji szkieletowej drewnianej i na podsufitkę strychu/. pozdr. piotrekk Link do komentarza
MODNA Napisano 10 września 2007 Udostępnij #14 Napisano 10 września 2007 Cytat Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam. Skoro już się narobiłeś i masz goły mur to najtaniej ,najtrwalej a po jednokrotnym przeszpachlowaniu gipsem gładziutko, wyjdzie tynk tradycyjny, warunkiem jest 3 m-ce schnięcia tynku i przetarcie go papierem z lużnych drobin piasku:) Link do komentarza
wacek40 Napisano 20 września 2007 Udostępnij #15 Napisano 20 września 2007 Witam Jeżeli robisz dla siebie, zrób raz a solidnie jeżeli na sprzedaż to płyty gipsowo kartonowe.Jak masz w miarę równe ściany to tynk tradycyjny lub gipsowy (goldband, rodband, itp.) oprócz Łazienki.wacek40 1 Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 21 września 2007 Udostępnij #16 Napisano 21 września 2007 Cytat Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam. Witam .Jak nie pilno to tradycyjny i gładz gipsowa.Trwalsze.Pozdrawiam.Bob 1 Link do komentarza
MODNA Napisano 25 września 2007 Udostępnij #17 Napisano 25 września 2007 Cytat Witam .Jak nie pilno to tradycyjny i gładz gipsowa.Trwalsze.Pozdrawiam.Bob Witam.Tradycyjny tańszy.Pozdrówka. Link do komentarza
kulek Napisano 15 listopada 2007 Udostępnij #18 Napisano 15 listopada 2007 witam plyty sa dobre na starsze ulezane budynki jezeli natomiast mamy niedawno postawiona budowle nie unikniemy spekan na laczeniach a czasami nawet rozchodzenia czy nachodzenia na siebie plyt Link do komentarza
Stanislaw54 Napisano 2 grudnia 2007 Udostępnij #19 Napisano 2 grudnia 2007 Cytat witam plyty sa dobre na starsze ulezane budynki jezeli natomiast mamy niedawno postawiona budowle nie unikniemy spekan na laczeniach a czasami nawet rozchodzenia czy nachodzenia na siebie plyt Jeśli fundament i konstrukcja budynku są ok to niemożliwe żeby płyty nachodziły na siebie. Moim zdaniem na ścianach murowanych dobrze jest stosować tynk. Amerykanie wymyślili płyty KG po to aby szybko budować co znaczy taniej. Musimy być otwarci na nowoczesne technologie aby budować więcej domów. Link do komentarza
Wacław Napisano 2 grudnia 2007 Udostępnij #20 Napisano 2 grudnia 2007 Cytat Jeśli fundament i konstrukcja budynku są ok to niemożliwe żeby płyty nachodziły na siebie. Moim zdaniem na ścianach murowanych dobrze jest stosować tynk. Amerykanie wymyślili płyty KG po to aby szybko budować co znaczy taniej. Musimy być otwarci na nowoczesne technologie aby budować więcej domów. Suche tynki wymyślono by można dać paro izolację! By ściana , dach były suche! Link do komentarza
Stanislaw54 Napisano 4 grudnia 2007 Udostępnij #21 Napisano 4 grudnia 2007 Cytat Suche tynki wymyślono by można dać paro izolację! By ściana , dach były suche! Dałeś czadu. niewiem o co Ci chodzi. 1 Link do komentarza
skoczowiak Napisano 21 stycznia 2011 Udostępnij #22 Napisano 21 stycznia 2011 witam:) własnie mam takie pytanie odnosnie tynku - robie dom z betonu komórkowego (słyszałem ze łatwo taką sciane zawilgocić - skupmy sie jednak na wewnątrz) czy na taką sciane lepiej jest dać tynk cementowo-wapienny czy gipsowy (czy moze jednak płyty gipsowo-kart.) ? a pozniej na tynk gładź szpachlową czy gipsową ? jestem raczej początkującym budowniczym ale wydaje mi sie że dam rade to wszystko sam zrobić (czytaj ogarnąć) jeszcze mam 1 pytanko czy jakbym dam płyty gipsowo-kart. do łazienki to czy kafelki bedą sie dobrze układać ? Link do komentarza
Kamita Napisano 22 stycznia 2011 Udostępnij #23 Napisano 22 stycznia 2011 Gładzie gipsowe,gładzie szpachlowe to w zasadzie jedno i to samo.Warto zwrócić uwagę czy jest to gips naturalny czy syntetyczny /siarczan wapnia/Większość fachowców gładzi wykonuje gipsem syntetycznym/jest lepszy do pracy/Ja polecam gips naturalny,jest droższy,ale ma lepsze właściwości przy "oddychaniu" mieszkania.Płytki na płycie g/k - ideał. 1 Link do komentarza
skoczowiak Napisano 22 stycznia 2011 Udostępnij #24 Napisano 22 stycznia 2011 (edytowany) dzięki za informacje przydadzą sie na pewnomam jeszcze pytanko...jak grubą warstwe trzeba dać tynku i jak grubą gładzi gipsowej trzeba dać na tynk ?i jaka jest różnica cenowa mocowań drewniannych vs. aluminiowych na płyty gk ? Edytowano 26 stycznia 2011 przez skoczowiak (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Super B Napisano 30 stycznia 2011 Udostępnij #25 Napisano 30 stycznia 2011 Ja uważam, że nic nie zastąpi płyt g-k na ścianach!!! Ściany są gładziusieńkie. Link do komentarza
Gość stach Napisano 30 stycznia 2011 Udostępnij #26 Napisano 30 stycznia 2011 JA zaś uważam, że jeśli robisz dla siebie - zrób porządny, glaziusieńki, prawdziwy tynk - cementowy w łazienkach i innych mokrzejszych pomieszczeniach, ewentualnie gispsowy w mieszkalnych...Jeśli klient tak chce, można zrobić plyty G/K, ale u siebie w domu zrobiłbym TYLKO prawdziwe tynki!!! Link do komentarza
skoczowiak Napisano 30 stycznia 2011 Udostępnij #27 Napisano 30 stycznia 2011 ok kazdy ma swoje zdanie ale...czy tańsze są płyty gk (z mocowaniami niie drewniannymi) czy tynk cenentowo-wapienny ??? Link do komentarza
Gość stach Napisano 31 stycznia 2011 Udostępnij #28 Napisano 31 stycznia 2011 Cytat ok kazdy ma swoje zdanie ale...czy tańsze są płyty gk (z mocowaniami niie drewniannymi) czy tynk cenentowo-wapienny ??? Na scianę będziesz mocował płyty raczej na klej, a nie na "mocowania nie drewniane" - przecież nie zmniejszysz pomieszczenia o 10-15 cm... Może w sumie płyty byłyby tańsze, ale - jak powiedziałem wcześniej - TYLKO tynk Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 31 stycznia 2011 Udostępnij #29 Napisano 31 stycznia 2011 A jak dać paroizolację? Link do komentarza
skoczowiak Napisano 2 lutego 2011 Udostępnij #30 Napisano 2 lutego 2011 no wlasnie jak dac paroizolacje na sciane ? z tynkiem i jak z plytami gk ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 lutego 2011 Udostępnij #31 Napisano 2 lutego 2011 Cytat Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam. ja uwazam ze tynk to tynk chocby mialo go byc miejscami "pol metra" (chodzi mi o stare budownictwo, nierowne sciany) dla wyrownania powierzchni i jak na niego polozyc gladz to efekt super. Jezeli chodzi o koszty to wydaje mi sie ze jest tanszy niz plyta. Link do komentarza
pozdiu Napisano 3 marca 2011 Udostępnij #32 Napisano 3 marca 2011 Witam.Mam troszkę inne pytanie.Niedawno kupiłem dom który jest wykończony błazerią. Planuję w końcu ją zerwać ,a pod nią jest zwykły tynk cementowy.Czym najlepiej wyrównać ściany-położyć na niego gładź,płytę KG czy jakiś inny tynk np gipsowy???? Jestem niestety laikiem w tych kwestiach:( Wielkie dzięki za podpowiedź. Link do komentarza
Barbossa Napisano 3 marca 2011 Udostępnij #33 Napisano 3 marca 2011 primo - jest pod boazerią krzywo? Link do komentarza
Gość stach Napisano 3 marca 2011 Udostępnij #34 Napisano 3 marca 2011 Cytat Witam.Mam troszkę inne pytanie.Niedawno kupiłem dom który jest wykończony błazerią. Planuję w końcu ją zerwać ,a pod nią jest zwykły tynk cementowy.Czym najlepiej wyrównać ściany-położyć na niego gładź,płytę KG czy jakiś inny tynk np gipsowy???? Jestem niestety laikiem w tych kwestiach:( Wielkie dzięki za podpowiedź. Zrywaj śmiało tę swoją błazerię, kiedyś nazywaną też BURŻUAZERIĄ - przede wszystkim zobaczysz, jak optycznie powiększą się pomieszczenia Dopiero potem zobaczysz, co jest pod boazerią - jak wyglądają ściany Jeśli podczas budowy ściany były od razu przygotowywane do ułożenia boazerii, to w tynk wpasowywane były poziome listwy montażowe i po ich usunięciu bedziesz miał poziome zagłębienia po tych listwach. Jeśli zaś boazeria była kładziona na wcześniej ułożone tynki, to po jej demontażu będziesz miał setki otworów po wkrętach, użytych do mocowania listew montażowych. Czasami inwestor decydował się na montaż boazerii na "gołe", nietynkowane ściany Teraz wiesz jak wygląda ściana i co masz dalej robić Jeśli ściany "gołe" - tynkujesz Jeśli mają zagłębienia po listwach - radziłbym położyć warstwę tynku i potem gładź - wypełnianie zagłębień samym gipsem może spowodować powstawanie po pewnym czasie w tych miejscach pęknięć Jeśli mają dziurki - gruntujesz ścianę i dajesz od razu gips Płytę gipsową dajesz tylko w przypadku BARDZO nierównych, krzywych ścian, jest to pójście na skróty - po co we własnym domku z murowanymi ścianami ładować się w płyty... Link do komentarza
jołbrader Napisano 3 marca 2011 Udostępnij #35 Napisano 3 marca 2011 Cytat /..../ po co we własnym domku z murowanymi ścianami ładować się w płyty... po to zeby było szybciej i taniej Link do komentarza
retrofood Napisano 3 marca 2011 Udostępnij #36 Napisano 3 marca 2011 Cytat po to zeby było szybciej i taniej tyle, że nie chce to wyjść... Link do komentarza
vitrix22 Napisano 8 marca 2011 Udostępnij #37 Napisano 8 marca 2011 Witam wszystkich,jestem tu nowy niedawno kupiłem domek w stanie surowym ale zadaszony, który stoi ok 8 lat.piszecie Panowie ze można kłaść płyty gk jeśli budynek stoi ponad 3lata.Proste jest moje pytanie i proszę doradźcie co wybrać na ściany, tradycyjny tynk czy płyty gk? a jesli płyty to czytałem na podobnym forum ze dobry jest klej gotowy dozowany jak pianka(niby szybko i łatwo ale czy równie dobry) dzięki za podpowiedz Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 8 marca 2011 Udostępnij #38 Napisano 8 marca 2011 Cytat Witam wszystkich,jestem tu nowy niedawno kupiłem domek w stanie surowym ale zadaszony, który stoi ok 8 lat.piszecie Panowie ze można kłaść płyty gk jeśli budynek stoi ponad 3lata.Proste jest moje pytanie i proszę doradźcie co wybrać na ściany, tradycyjny tynk czy płyty gk? a jesli płyty to czytałem na podobnym forum ze dobry jest klej gotowy dozowany jak pianka(niby szybko i łatwo ale czy równie dobry) dzięki za podpowiedz Nie rozumiem co ma wiek domu do kladzenia plyt gk Znam jednego kolesia co w nowo wybudowanym domu i to z ytonga polozyl plyty gk. Ja uwazam pomijajac koszty ( co taniej wychodzi) polecilbym bym Ci tynk cementowo-wapienny a na to gladz. Wez pod uwage z mury maja 8 lat, to sie troche "opily wody" mam na mysli oczywiscie wilgoc. Jak polozysz plyte gk (podejrzewam ze nalezaloby uzyc plyty zielonej odpornej na wilgoc) to nie lodz sie ze bedzie tak dlugo trzymac jak tynk, ale coz to tylko moj punkt widzenia. Cytat po to zeby było szybciej i taniej Ale czy lepiej? Link do komentarza
vitrix22 Napisano 8 marca 2011 Udostępnij #39 Napisano 8 marca 2011 (edytowany) Dzięki za podpowiedz. jesli chodzi o to ze dom stoi już 8lat, to wydaje mi sie ze już mury nie będą pracować.Troche obawiam sie kosztów tynku i gładzi.muszę to przemyśleć.może ktoś jeszcze ma opinie na ten temat?? Edytowano 8 marca 2011 przez vitrix22 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy Napisano 12 marca 2011 Udostępnij #40 Napisano 12 marca 2011 w przypadku domu z pustaka żużlowego, nie koniecznie ściany muszą oddychać. na Twoim miejscu wykonałbym tynk gipsowy-ważne aby wykonała to sprawdzona ekipa. Dobrze zatarty wygląda jak gładź-i wszystko masz wykonane za jednym zamachem. Ponadto po przeliczeniu wychodzi taniej (mówię o materiałach workowanych) taniej niż cementowy. Mimo iż tona materiału jest droższa, to jego zużycie i koszta robocizny (podwykonawcy zawsze za cementowy kasują mnie drożej) już są niższe.... Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 12 marca 2011 Udostępnij #41 Napisano 12 marca 2011 Cytat w przypadku domu z pustaka żużlowego, nie koniecznie ściany muszą oddychać. A czym one oddychają ? O czymś nie wiem ?P.S.Rozumiem,że to tylko taki nic nie znaczący nick jest. Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy Napisano 12 marca 2011 Udostępnij #42 Napisano 12 marca 2011 Ściana drogi kolego jest "żywym organizmem" który się zawilgaca i osusza, zależnie od pory roku, temperatur, wilgotności względnej powietrza itd. Każdy materiał budowlany oddycha w różnym stopniu. Oddychanie ścian polega na odprowadzeniu nadmiaru wilgoci właśnie z ich wnętrza, ale i pozwalanie im na przyjęcie tej wilgoci. Odsyłam do podręcznika do Fizyki Budowli! I tak jestem kierownikiem nie tylko z nicku! Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 12 marca 2011 Udostępnij #43 Napisano 12 marca 2011 Cytat Ściana drogi kolego jest "żywym organizmem" który się zawilgaca i osusza, zależnie od pory roku, temperatur, wilgotności względnej powietrza itd. Każdy materiał budowlany oddycha w różnym stopniu. Oddychanie ścian polega na odprowadzeniu nadmiaru wilgoci właśnie z ich wnętrza, ale i pozwalanie im na przyjęcie tej wilgoci. A od czego jest wentylacja ? Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy Napisano 12 marca 2011 Udostępnij #44 Napisano 12 marca 2011 Cytat A od czego jest wentylacja ? Szanowny Panie- wg badań stężenie substancji zanieczyszczających powietrze wewnątrz budynków jest od 2 do 5 razy większe niż na zewnątrz pomieszczeń... stąd konieczność wentylowania pomieszczeń.Dodatkowo w pomieszczeniach sal chirurgicznych, pooperacyjnych, laboratoriach analitycznych na wylotach powietrza nawiewanego stosuje się filtry absolutne oczyszczające powietrze nawiewane z części mechanicznych. Jeśli Pan myśli, że wentylacja służy do odprowadzania wilgoci to jest w błędzie. Często w układach wentylacyjnych stosuje się nawet nawlżacze czyli urządzenia podające parę wodną do układu nawiewu-aby poprawić komfort użytkowania pomieszczeń i chronić przed ich przesuszeniem... co może prowadzić do astmy, alergii itd.Do usuwania wilgoci stosuje się nie wentylację, ale miejscowe odciągi bądź pochłaniacze!Reasumując wentylacja służy do usuwania zanieczyszczeń z pomieszczeń. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 12 marca 2011 Udostępnij #45 Napisano 12 marca 2011 Cytat Reasumując wentylacja służy do usuwania zanieczyszczeń z pomieszczeń. To takie pytanie,jak powstają zagrzybione pomieszczenia ?Czemu okna nam parują ? Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy Napisano 13 marca 2011 Udostępnij #46 Napisano 13 marca 2011 Cytat To takie pytanie,jak powstają zagrzybione pomieszczenia ?Czemu okna nam parują ? Napisałem długi wywód i go skasowałem! I tak pewnie by Pan nie zrozumiał...Powodem parowania szyb jest spadek jej temperatury poniżej punktu rosy! I może się to stać przy bardzo wydajnej wentylacji! Punkt rosy jest temperaturą w której przy określonym ciśnieniu i składzie gazu rozpocznie się proces skraplania. Czyli wprowadzasz Pan parę do pomieszczeń (oddychanie, suszenie prania, gotowanie bez włączonego pochłaniacza), zmienia określony skład gazu i temperatura puntu rosy rośnie! Zatem jest jednym z elementów wspomnianego wcześniej zanieczyszczenia. Powodami powstania grzybów są:1-Podciąganie kapilarne2-Zawilgocenia przegrody ze strony instalacji, uszkodzonych dachów, elewacji...3-Mostki termiczne4-Wykroplenie pary wodnej na wewnętrznej stronie przegrody Powód opisałem powyżej. I tu mamy owe oddychanie ścian! Jeżeli przegroda jest prawidłowo wykonana (można to policzyć!!!) to przyjmie ową wodę i odda ją gdy nastąpi spadek wilgotności powietrza (przez absorbcję) i się osusza. A to wentylacja wprowadza do mieszkań suche (zimą) ale i również bardzo wilgotne (w czasie deszczów...) powietrze, i pozwala ścianom oddychać.Nie chce mi się pisać dłużej - proszę poczytać sobie o oddychaniu ścian, o roli wentylacji w budownictwie. Ale nie na forach gdzie ludzie straszne idiotyzmy piszą, tylko w publikacjach naukowych (choćby w wiekowym Budownictwie Ogólnym Żenczykowskiego tom IV z 1956r - już wtedy problem był świetnie rozeznany, a mimo to pojawiają się idiotyczne informacje w necie) Proponuję Panu zrobić test-wyrwij pan sobie ze ściany kawał styropianu (ocieplenia)-tworząc mostek termiczny, proszę tym samym dbać o sprawność wentylacji... za dwa lata będzie mógł Pan szukać Rzeczoznawcy Mykologicznego Link do komentarza
edyta0407 Napisano 13 marca 2011 Udostępnij #47 Napisano 13 marca 2011 Czy możliwe że pleśń pojawiła się z powodu niedosuszonej posadzki? Wyszła pleśń na ścianie tuż przy podłodze. Link do komentarza
Gość Twój Kierownik Budowy Napisano 13 marca 2011 Udostępnij #48 Napisano 13 marca 2011 (edytowany) Cytat Czy możliwe że pleśń pojawiła się z powodu niedosuszonej posadzki? Wyszła pleśń na ścianie tuż przy podłodze. Na parterze? tuż nad gruntem? czy gdzieś wyżej. Proszę zrobić kilka fotek i mi przesłać (adres maila na stronie w stopce). Nowy budynek, czy stary i posadzka była wymieniana? Edytowano 13 marca 2011 przez Twój Kierownik Budowy (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 13 marca 2011 Udostępnij #49 Napisano 13 marca 2011 Cytat Napisałem długi wywód i go skasowałem! I tak pewnie by Pan nie zrozumiał........... szkoda,a Pana to Pan nie doceniasz, a fe Link do komentarza
zielonapanda Napisano 15 stycznia 2017 Udostępnij #50 Napisano 15 stycznia 2017 Witajcie! Jestem w trakcie remontu domu drewnianego. Fachowiec wyłożył ściany płytami gipsowy i wyszpachlowal na połączeniach. Ładnie wszystko wyglądzie i kazał pomalować farba gruntującą a potem 2 razy na kolor . Czy to wystarczy? Nie będzie widać złącze? Czy trzeba tynki kłaść na ta płytę? Pytam bo absolutnie nie mam zielonego pojęcia na ten temat a moim okiem to fachowo nie wygląda. .... dzięki za wszelkie komentarze. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się