Skocz do zawartości

MOMENT WSTAWIANIA OKIEN


kingaj

Recommended Posts

U mnie okna były zaraz po zakończeniu dachu, przed tynkami, żeby:
raz uszczelnić dom przed zimą, można wtedy przeprowadzać prace wewnątrz,
dwa żeby dwa razy nie płacić za tynki - raz za położenie, a drugi za obróbkę po wstawieniu okien, no i jak są już okna to można elektrykę rozprowadzić.
Link do komentarza
Cytat

icon_smile.gif

U nas podobnie jak u aci - zaraz po skończeniu dachu. W ten sposób na zime zamknelismy stan surowy i można cokolwiek zrobić w środku icon_smile.gif

pozdrawiam icon_smile.gif



Też mi się to wydaje rozsądne. Przed wstawieniem okien planuje założyć żaluzje co by mi złe ludzie okien nie wyrwali po montażu icon_biggrin.gif . Śmiechy śmiechami ale slyszałem o takich przypadkach.
Link do komentarza
a co powiecie na to że późne wstawienie okien:
- wcale nie uniemożliwia prac wewnętrznych,
- okna się nie niszczą, tak samo drzwi wewnętrzne nie są narażone na zarysowania i uderzenia podczas wnoszenia sprzętu
- budynek lepiej schnie i się wietrzy nawet przy braku okien zimą
- nie jesteśmy narażeni na wyrwanie stolarki okiennej (kradzież)
podobno jak nie ma okien podczas tynkowania to nawet jest lepiej




Link do komentarza
Założyłam na zimę prowizorycznie stare okna drewniane i zamierzam nowe wstawić jak najpóźniej się da. Po pierwsze aby się nie zniszczyły, a przede wszystkim aby tynki i wylewki dobrze schły.

Ponieważ zatrudniam lokalnych fachowców to bez problemu przyjdą dokończyć prace po założeniu okien i drzwi.
Link do komentarza
Cytat

Założyłam na zimę prowizorycznie stare okna drewniane i zamierzam nowe wstawić jak najpóźniej się da. Po pierwsze aby się nie zniszczyły, a przede wszystkim aby tynki i wylewki dobrze schły.

Ponieważ zatrudniam lokalnych fachowców to bez problemu przyjdą dokończyć prace po założeniu okien i drzwi.


Tak jeśli nie naliczą Ci kosztów dodatkowych to w porządku, ale np moja kuzynka zrobiła tak jak Ty i jak potem przyszedł murarz dokończyć to wziął dodatkowo 3500 zł, a za wstawienie okien po raz drugi też musiała płacić i to więcej bo najpierw stare trzeba było usunąć. Więc chyba lepiej raz, a do porządku, zresztą tynkarze u mnie pięknie zabezpieczyli okna i ramy i na prawdę nie wiem co by można uszkodzić, a żeby tynki i wylewki dobrze schły to starczy nie montować parapetów i wentylacja zapewniona.
Link do komentarza
Cytat

a co powiecie na to że późne wstawienie okien:
- wcale nie uniemożliwia prac wewnętrznych,
- okna się nie niszczą, tak samo drzwi wewnętrzne nie są narażone na zarysowania i uderzenia podczas wnoszenia sprzętu
- budynek lepiej schnie i się wietrzy nawet przy braku okien zimą
- nie jesteśmy narażeni na wyrwanie stolarki okiennej (kradzież)
podobno jak nie ma okien podczas tynkowania to nawet jest lepiej


Z tego co wiem to drzwi wewnętrzne montuje się na samym końcu nawet już po posadzkach więc raczej na obijanie nie są narażone
Link do komentarza
Cytat

Tak jeśli nie naliczą Ci kosztów dodatkowych to w porządku, ale np moja kuzynka zrobiła tak jak Ty i jak potem przyszedł murarz dokończyć to wziął dodatkowo 3500 zł, a za wstawienie okien po raz drugi też musiała płacić i to więcej bo najpierw stare trzeba było usunąć. Więc chyba lepiej raz, a do porządku, zresztą tynkarze u mnie pięknie zabezpieczyli okna i ramy i na prawdę nie wiem co by można uszkodzić, a żeby tynki i wylewki dobrze schły to starczy nie montować parapetów i wentylacja zapewniona.




To tylko kwestia umowy. Umówiłam się na taki sposób wykonywania tynków więc cena się nie zmieni. Okna zakładaliśmy sami i zdejmować też będą moi "domowi fachowcy".
Link do komentarza
Cytat

To tylko kwestia umowy. Umówiłam się na taki sposób wykonywania tynków więc cena się nie zmieni. Okna zakładaliśmy sami i zdejmować też będą moi "domowi fachowcy".


Właśnie, dużo zależy od tego ile robicie sami i jakim systemem budujecie,a także ile macie czasu na budowę, ja na 31 maja mam termin opuszczenia mieszkania więc nie mogę sobie pozwolić na robienie tego samego dwa razy icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...