Skocz do zawartości

Wykończenie ścianek i sufitu z płyt g-k


wedkarz

Recommended Posts

Witam i pozdrawiam.Zakończyliśmy płytowanie ścianek i sufitów płytami g-k na poddaszu domku jednorodzinnego i przygotowujemy się do kolejnego etapu,czyli klejenia łaczeń płyt,wtapiania siatki na łaczeniach i szpachlowania.W związku z tym prosiłbym o sugestie nt.jaki klej najlepszy do łączenia plyt,zastosować siatke(jaka najlepsza)czy może tasme fizelinowa,czy łaczenia na styku płyta- ściana,ściana-sufit robi się akrylem przed szpachlowaniem czy dopiero przed malowaniem(chodzi mi o to czy te szczeliny należy wypełnić klejem a dopiero póżniej zrobić akrylem).Bedę wdzięczny za wszelkie porady icon_confused.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam i pozdrawiam.Zakończyliśmy płytowanie ścianek i sufitów płytami g-k na poddaszu domku jednorodzinnego i przygotowujemy się do kolejnego etapu,czyli klejenia łaczeń płyt,wtapiania siatki na łaczeniach i szpachlowania.W związku z tym prosiłbym o sugestie nt.jaki klej najlepszy do łączenia plyt,zastosować siatke(jaka najlepsza)czy może tasme fizelinowa,czy łaczenia na styku płyta- ściana,ściana-sufit robi się akrylem przed szpachlowaniem czy dopiero przed malowaniem(chodzi mi o to czy te szczeliny należy wypełnić klejem a dopiero póżniej zrobić akrylem).Bedę wdzięczny za wszelkie porady icon_confused.gif


Witam ja robię gipsem szpach Nidy siatka zwykła 5 z marketu ,warstwę wykańczającą stanowi Megaron 120.Połączenie ściana sufit robię ślizgowe.Rzadko używam akrylu jeżeli to w trakcie malowania.Pozdro icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Witam, w jaki sposob wykonuje sie polaczenie slizgowe, na czym to polega??
POzdr


nie zakładasz jednej taśmy tylko dwie;pierwsza na sufit(stosuję często taśmę z tworzywa ale jak nie mam to siatkę)przyklejasz;następnie kręcisz płytę na ścianę szczelinę wypełniasz i dajesz siatkę tak by się stykała z taśmą gipsujesz szlifujesz odkurzasz gruntujesz malujesz ipo kłopocie icon_biggrin.gif pozdro
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

nie zakładasz jednej taśmy tylko dwie;pierwsza na sufit(stosuję często taśmę z tworzywa ale jak nie mam to siatkę)przyklejasz;następnie kręcisz płytę na ścianę szczelinę wypełniasz i dajesz siatkę tak by się stykała z taśmą gipsujesz szlifujesz odkurzasz gruntujesz malujesz ipo kłopocie icon_biggrin.gif pozdro



Jestem na podobnym etapie. Mam już płyty g/k teraz spoinowanie. Słyszałem o gipsie elastycznym do spoinowania. Czy jest to warte uwagi? Może ktoś wie jak się nazywa taka spoina i jaką najlepiej kupić? A co do połączenia ze ścianą to słyszałem że siatki lepiej nie dawać bo jak popęka to z obu stron siatki a jak bez siatki to będzie tylko jedna rysa. Sam już nie wiem co forum to inna opinia icon_sad.gif Moze ktoś mi pomoże co najlepiej zrobić i w jaki sposób.
Link do komentarza
Cytat

Jestem na podobnym etapie. Mam już płyty g/k teraz spoinowanie. Słyszałem o gipsie elastycznym do spoinowania. Czy jest to warte uwagi? Może ktoś wie jak się nazywa taka spoina i jaką najlepiej kupić? A co do połączenia ze ścianą to słyszałem że siatki lepiej nie dawać bo jak popęka to z obu stron siatki a jak bez siatki to będzie tylko jedna rysa. Sam już nie wiem co forum to inna opinia icon_sad.gif Moze ktoś mi pomoże co najlepiej zrobić i w jaki sposób.


weż fachowca icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Wyspoinowałm już łączenia płyt gipsem elastycznym. trochę drogi (80zł25 kg.) ale jak ma być dorbrze to nie warto oszczędzać. Teraz jeszcze jedna sprawa. Czym wyrównać łączenia na gotowo? myślę ze tym samym gipsem elastycznym, bo przecież zastosowanie zwykłej gładzi nie miało by sensu, bo co z tego ze połączenie jest elastyczne i nie pęknie a gładź gipsowa i tak by pękła.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...