Skocz do zawartości

ocieplenie starego poddasza


Recommended Posts

witam mam pytanko odnosnie ocieplenia poddasza w starym domu gdzie nie ma foli paroprzepuszcalnej.a dreczy mnie sprawa taka ;jesli zamontuje folie paraprzepuszczalna do krokwi i zakoncze ja na murze czy woda ktora bedzie sie skraplac z blachy nie bedziezaciekac w takiej sytuacji na mur.bo zauwazylem ze w nowym budownictwie folia ta jest wypuszczana az do rynny.prosze o pomoc .a
a drugie pytanie jest takie ;dlaczego folia paroprzepuszczalna ktora jest na strych gdzie niema juz ocieplenia lamie sie jak zapalka??/??
pozdrawiam.
Link do komentarza
Między folią paroprzepuszczalną a pokryciem dachowym musi być zachowana pustka wentylacyjna z otwarciem przy okapie i w kalenicy.Dlatego przy układaniu tej folii pod istniejącym już dachem konieczne będzie wykonanie szczeliny w ścianie kolankowej i wyprowadzenie folii na zewnątrz. Co do łamania się folii to może to być wada produkcyjna lub przez dłuższy czas była ona narażona na promienie słoneczne.
Link do komentarza
Cytat

Między folią paroprzepuszczalną a pokryciem dachowym musi być zachowana pustka wentylacyjna z otwarciem przy okapie i w kalenicy.Dlatego przy układaniu tej folii pod istniejącym już dachem konieczne będzie wykonanie szczeliny w ścianie kolankowej i wyprowadzenie folii na zewnątrz. Co do łamania się folii to może to być wada produkcyjna lub przez dłuższy czas była ona narażona na promienie słoneczne.


Witam,spróbuj przedłużyć folię poza mur wtedy skraplająca się para znajdzie się w okapie
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Między folią paroprzepuszczalną a pokryciem dachowym musi być zachowana pustka wentylacyjna z otwarciem przy okapie i w kalenicy.Dlatego przy układaniu tej folii pod istniejącym już dachem konieczne będzie wykonanie szczeliny w ścianie kolankowej i wyprowadzenie folii na zewnątrz. Co do łamania się folii to może to być wada produkcyjna lub przez dłuższy czas była ona narażona na promienie słoneczne.


Link do komentarza
Cytat

Między folią paroprzepuszczalną a pokryciem dachowym musi być zachowana pustka wentylacyjna z otwarciem przy okapie i w kalenicy.Dlatego przy układaniu tej folii pod istniejącym już dachem konieczne będzie wykonanie szczeliny w ścianie kolankowej i wyprowadzenie folii na zewnątrz. Co do łamania się folii to może to być wada produkcyjna lub przez dłuższy czas była ona narażona na promienie słoneczne.



dzieki za pomoc ale mam nastepne pytanie na forum sa zdjecia dzie kolega ociepla poddasze gdzie dach jest pokryty dachowka i jest to tez srare budownictwo jak widac tam kolega owija folia paraprzepuszczalna tez krokwie i chyba folia jest zakonczona wewnatrz budynku .to chyba nie tak dobrze.u mnie jest problem gdyz dach jest kopertowy i rynny sa razem z dachem polaczone i nie ma mozliwosci wpuscic foli paraprzepuszczalnej do rynny.gdzie ja mam wtedy wpuscic.i jeszcze jdeno czy przy foli o duzym wspolczynniku pustka wentylacyjna wystarczy ok 3 cm.pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • spytalem chatagpt   Schemat poprowadzenia rur kanalizacyjnych przedstawiony na ilustracji wygląda poprawnie w ogólnych założeniach, jednak istnieje kilka kwestii technicznych, które warto sprawdzić lub poprawić, aby zapewnić prawidłowe działanie instalacji: 1. Średnice rur Pralka i kabina prysznicowa (Ø 40 mm): Rury Ø 40 mm są wystarczające dla odprowadzenia wody z pralki oraz prysznica, o ile odległość do pionu nie jest zbyt duża (zaleca się maksymalnie do 3–5 m). Umywalka (Ø 50 mm): Średnica Ø 50 mm jest odpowiednia, ale można zastosować Ø 40 mm, ponieważ umywalka generuje stosunkowo mały przepływ. Główna rura do pionu (Ø 50 mm): Rura Ø 50 mm łącząca różne odpływy (pralka, prysznic, umywalka) jest odpowiednia. Pion Ø 110 mm jest standardem dla toalet i głównego odpływu. 2. Spadki rur Prawidłowy spadek to 1-2% (1-2 cm na każdy metr rury). Należy sprawdzić, czy wszystkie odcinki rur na schemacie mają zachowany odpowiedni spadek w kierunku pionu. 3. Szczelność i odpowietrzenie Brak wzmianki o odpowietrzeniu instalacji – jest ono kluczowe dla zapobiegania cofaniu się zapachów i problemów z przepływem. Jeśli pion Ø 110 mm ma wyprowadzenie odpowietrzające (np. na dach), to problem jest rozwiązany. Wszystkie połączenia muszą być szczelne i zaizolowane, szczególnie w przypadku łączenia rur o różnych średnicach. 4. Ryzyko cofania się wody Odpływy z pralki i prysznica łączą się z główną rurą (Ø 50 mm). Jeśli pralka wypuszcza dużą ilość wody pod ciśnieniem, istnieje ryzyko cofania się wody do kabiny prysznicowej. Aby tego uniknąć: Użyj syfonu z zaworem zwrotnym przy pralce. Zachowaj różnicę wysokości odpływów. 5. Skrócenie rur Im krótsze odcinki poziome, tym mniejsze ryzyko zatorów. Na schemacie odległość pralki od pionu wygląda na większą – warto upewnić się, że rura ma wystarczający spadek na całej długości. Podsumowanie Schemat może działać poprawnie, ale wymaga uwzględnienia kilku detali: Upewnij się, że spadki są odpowiednie. Rozważ zastosowanie syfonów z zaworem zwrotnym. Sprawdź, czy pion ma odpowietrzenie. Zachowaj minimalne odległości i unikaj zbędnych zagięć w rurach. Jeśli te kwestie zostaną spełnione, instalacja powinna funkcjonować prawidłowo. ------------- warto korzystać Ja osobiście wybrałbym rozwiązanie 2
    • To chyba bylaby swietna przyneta dla duuuuuzego zuka gnojaka        Hmm... 
    • Podstaw kleszczom przynętę, na przykład taką  
    • O zerowaniu kleszczy teoretycznie wiem prawie wszystko, i nie chce tego sprawdzac w praktyce. I przestancie mnie straszyc, bo w koncu kupie se cos takiego:             
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...