Skocz do zawartości

Co zrobic???


Recommended Posts

Napisano
Warunki zabudowy dla dzialki, ktora kupilem, okreslaja sposob odprowadzania sciekow tylko do miejskiej sieci kanalizacyjnej, ktorej oczywiscie nie ma, co uniemozliwia otrzymanie pozwolenia na budowe. W Urzedzie Gminy otrzymalem informacje, ze moge zlozyc wniosek o zmiane warunkow. Cala procedura trwa co najmniej rok. Czy ktos ma jakis pomysl zeby skrocic ten okres??? Prosz o konkretne odpowiedzi, a nie rady w stylu "trzeba bylo to sprawdzic przed zakupem dzialki". Pozdrawiam
Napisano
chyba ktos ciebie oszukal w urzedzie przy wydawaniu decyzji!!!!!
jezeli nie ma kanalizacji miejskiej zawsze jest napisane odprowadzenie do kanalizacji lokalnej (szambo, przydomowa oczyszczalnia).
zostales oszukany w urzedzie
  • 2 miesiące temu...
Napisano
zawsze w gminie ktoś odpowiada za wydanie decyzji o warunkach zabudowy. Tam też są ludzie i wystarczy z nimi pogadać, mogą trochę pozmieniać w papierach. Ja też miałem inną np. wysokość domu czy kąt nachylenia dachu. Poszedłem, pogadałem i ludzie mi pomogli...pozdrawiam, życzę wyrozumiałych urzędników
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Ja mam pytanie z innej beczki.

Dostałem dezyzję dotyczącą zapewniania dostawy wody i odbioru ścieków oraz wydania warunków technicznych przyłączenia do sieci.

treść brzmi: ... oczywiście zapewniają, po wykonaniu przez urząd miejski odpowiednich sieci rozdzielczych. Projekt przyłacza wody i przykanalików należy wykonać w oparciu o projekt odpowiednich sieci rozdzielczych znajdujący sie w urzędzie miejskim.


Czy za taką decyzję można wystawić fakturę VAT? - Przychodzę do instytucji, pytam się czy będą mi świadczyć usługę, a oni odpowiedają mi że tak i biorą za to kasę.
Czy to jest uregulowane prawnie. Jak składałem wniosek o przyłacze energetyczne to wpłacone pieniądze stanowią "przedpłatę" za wykonanie usługi, a co w tym przypadku?

Odpowiedzi można kierować także na adres: wchod@interia.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...