Skocz do zawartości

kanalizacja/szambo


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Nie wiem czy właściwy dział ale chciałem zapytać osoby posiadające szambo o jego optymalne parametry. Obecnie mam wykopane szambo 10 m3 (dwa kręgi betonowe - szczelne).

I teraz pytanie bo były one podłaczone do malych domków a teraz powstaje dom. Dom łącznej powierzchni użytkowej 180 m2 (dwa lokale), 3 łazienki, zamieszkają w nim 4 dorosłe osoby a docelowo jeszcze 1,2,3 dzieci (zobaczymy ile Bóg da icon_smile.gif

Czy takie szambo nie jest za małe ? Jeśli tak to jakie powinno byc optymalne i czy mogę dokopać np. zbiornik czy cale musze nowe robić ??

Generalnie jak czesto trzeba oczyszczać szambo i ile to kosztuje.

PS. Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie.
Napisano
Wielkość zbiornika na nieczystości nie ma większego znaczenia, gdyż o częstotliwości wywozu decyduje pojemność samochodu asenizacyjnego i oczywiście ilość odprowadzanych ścieków. Praktycznie przyjmuje się wielkość szamba nieco większą niż pojemność pojazdów usuwających ścieki i działających w tym rejonie - z reguły 8 - 10 m3.

O koszty należy pytać w firmach zajmujących się wywozem nieczystości.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wielkość zbiornika na nieczystości nie ma większego znaczenia, gdyż o częstotliwości wywozu decyduje pojemność samochodu asenizacyjnego i oczywiście ilość odprowadzanych ścieków. Praktycznie przyjmuje się wielkość szamba nieco większą niż pojemność pojazdów usuwających ścieki i działających w tym rejonie - z reguły 8 - 10 m3.

O koszty należy pytać w firmach zajmujących się wywozem nieczystości.


Kolega powyżej ma rację nie ma sensu budować szamba większego o 1, 2 m3 niż wóz asenizacyjny, bo oni biorą za kurs. Chyba że zrobisz szambo o pojemności 2 wozów asenizacyjnych i będziesz wybierał dwa naraz, żeby robić to rzadziej.
Literatura mówi, że optymalne objętość szamba to ilość osób w domu x 14 dni x 0,15 m3, czyli ilość domowników x maksymalny czas przechowania ścieków x średnie zużycie wody na osobę.
W okolicach Wrocławia jest to od 120 do 170 zł za kurs w zależności od odległości posesji od zlewni/oczyszczalni.
Osobiście polecam oczyszczalnię bo tańsza w eksploatacji - wywóz raz na rok i prostsza w obsłudze - nie wybija.
Polecam stronek do poczytania czystyzysk eu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...