Skocz do zawartości

grzejniki co


waldi

Recommended Posts

Napisano
Stare u większości lokatorów są grzejniki żeliwne. Ogrzewanie mamy z kotłowni gazowej własnej. Czy rodzaj materiału z jakiego są wykonane grzejniki ma wpływ na trwałość instalacji co i kotłów. Słyszałem negatywne opinie na temat grzejników z aluminium.
Napisano
Grzejniki aluminiowe nie wpływają negatywnie na trwałość instalacji grzewczej. Jedynie w obiegach z rurami miedzianymi może występować zjawisko tzw. korozji elektrochemicznej w miejscach styku obu tych materiałów. Przy wymianie starych grzejników żeliwnych właśnie grzejniki aluminiowe są najbardziej odpowiednie do zamontowania ze wzgledu na duze średnice przepływu wody grzewczej co chroni przed zamulaniem osadami jak i identyczny sposób podłączenia do starej instalacji.
Napisano
Cytat

Jedynie w obiegach z rurami miedzianymi może występować zjawisko tzw. korozji elektrochemicznej w miejscach styku obu tych materiałów.


Rozumiem, że miejsce styku to np. miejsce połączenia grzejnika z instalacją miedzianą.
Czy podczas przepływu czynnika (wody) nie następuje połączenie cząstek aluminium i miedzi i pomimo dobrego zabezpieczenia miejsca styku nie następuje dalsza korozja instalacji, kotła, grzejników.
Napisano
Na temat umieszczania w jednej instalacji c.o. grzejników aluminiowych i rur miedzianych , opinie różnych ośrodkó w badawczych są podzielone, ale w praktyce w szczelnych , zamkniętych obiegach grzewczych nie występuje zjawisko przyspieszonej korozji elementów. Decydujące znaczenie ma tu jakość wody i dodatek środków chemicznych - inhibitorów korozji z pewnością wpływa na poprawe trwałości instalacji. Dowodzą tego doświadczenia z krajów zachodnich gdzie dość powszechnie stosowane są takie zestawienia materiałowe. Utworzona na powierzchni metali warstewka tlenków chroni bowiem przed bezpośrednim kontaktem metalu z wodą obiegową i zapobiega zjawisku korozji elektrochemicznej.
Napisano
Dziękuję za udzielone odpowiedzi.
Okazuje się że wybór zależy od inwestora, a zdania naukowców podzielone. Niedawno dowiedziałem się o grzejnikach aluminiowych z 30% dodatkiem krzemu, które ponoć charakteryzują się dużą odpornością na tą korozję.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ewidentnie masz problem z brakiem dobrej wentylacji w pomieszczeniu , no i spływem wody do kratki ściekowej... A fugę z grubsza w kolorze płytek, aby tylko nie w kolorze białym - bo "trochę" pracy wymaga utrzymanie białej fugi... To się okaże przy aplikowaniu nowej fugi ...
    • Obowiązek??? A ktoś KAŻE Ci kupować coś w butelce? Nie kupuj, nie będziesz miał czego zwracać...      
    • Wykonujemy podciąg oraz trzpienie bramy garażowej. Belka jest długa ale we dwóch udaje nam się ją wciągnąć na górę. Kończymy zbrojenie oraz domykamy wszytko szalunkami. Całość jest gotowa do betonowania!    
    • Ja zrobiłem poziomo UD na podłodze i w nie wsadziłem CD co 60cm, na to tak samo UD, oczywiście CD przykręcone do ściany kolankowej na hakach w połowie i przy górnym UD. Łączył będę takim elastycznym profilem, z tego co szukałem robi go tylko Knauf. https://allegro.pl/oferta/profil-naroznikowy-elastyczny-knauf-100mm-5mb-12547494762 U Ciebie w zależności co będzie na ścianach, bo może być zwykły tynk, natomiast na ścianie kolankowej nie bardzo widzę inną możliwość jak płyta GK połączona takim profilem. Ale można po prostu zjechać płytą do samej do ściany kolankowej i zrobić połączenie ślizgowe z tynkiem. Wszystko zależy co planujesz na ścianach czy ścianie kolankowej. Ale podstawowy problem jest taki, że ten ostatni profil wcale nie jest tak nisko, płyta w "powietrzu" będzie około 30cm z tego co widzę i nie da się tego tak zostawić, czyli albo połączyć takim elastycznym profilem bezpośrednio z ze ścianą kolankową, czyli wywinąć profil pod kątem ~150° przykręcić go do murłaty i zjechać 2-3cm płytą do murłaty. Wtedy połączenie ślizgowe i na to już sama szpachla. Tylko z tego co widzę, płyta minie ścianę kolankową i ratuje Cię chyba tylko GK. Jak chcesz, zrobię Ci fotkę jak to u mnie wygląda, bo ten stelaż na ściance kolankowej jest u mnie jeszcze na wierzchu. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witajcie,   Kontynuacja pytań dotyczących poddasza. Zacząłem walczyć z suchą zabudową GK. W związku z tym mam na ten moment pytania. Wieszaki na skosach robię w odstępie 40 cm - chyba powinno wystarczyć.   Pierwszy profil CD60 mam dość nisko - zdjęcie:     Jednakże na samym dole przy murłacie do czego powinienem przykręcić płytę GK finalnie? Potrzebuję tam jeszcze jakiegoś profilu na samym dole?   Kwestia góry i sufitu jest widoczna tutaj:     Jak ten skos połączy się z sufitem to jak powinienem zrobić te łączenie? Też jakieś specjalne profile na łączeniu skos-sufit powinienem zastosować?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...