Skocz do zawartości

Panele podłogowe a wodne ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Panele podłogowe mogą być wykorzystane nad wodnym ogrzewaniem podłogowym, pod warunkiem że ogrzewanie będzie stosowane na całej powierzchni podłogi (ułożone i użytkowane w opisany niżej sposób), a panele będą dopuszczone do współpracy z podłogówką.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/10418-panele-podlogowe-a-wodne-ogrzewanie-podlogowe

Link do komentarza
Gość Malajkat
Witam serdecznie. Niestety nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem: wylewka powinna mieć grubości ok. 2cm. Przy takiej grubości wylewka uległa by szybkiej degradacji (spękania i skruszenia). Minimalna grubość wylewki to 5cm i poniżej tego progu nie można schodzić.
Link do komentarza
Cytat

Witam serdecznie. Niestety nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem: wylewka powinna mieć grubości ok. 2cm. Przy takiej grubości wylewka uległa by szybkiej degradacji (spękania i skruszenia). Minimalna grubość wylewki to 5cm i poniżej tego progu nie można schodzić.




Wszystko jest porządku po prostu pan nie doczytał 2 cm betonu nad zatopionymi w niej przewodami a nie jest to grubość całej wylewki tylko jej części górnej .

Grubość wylewki 5cm bez ogrzewania podłogowego jest ok można jeszcze wtopić siatkę . Przy ogrzewaniu 6cm to jest minimum .Wszystko zależy jeszcze od twardości , jakiej firmy został zastosowany styropian . Są straszne rozbieżności w twardości przy tym samym oznaczeniu np. ( EPS 100 ) .
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Gość tomwek
POLECAM mam 100% podłogówki w domu 160m2 ,płutki, panele deska berlinecka (1cm) rachunek za cały rok 2600 zł w tym ciepła woda i kuchnia gazowa. Kocił Junkers Ceraptur Smart 3-14 REWELACJA POLECMA podłogówkę na cłaości.
Link do komentarza
Gość tomekw
Dodam: wszystkie obliczenia dot. podłogówki zrobiełm sam bop jak słuchałem fachmanów to porażka, jest na KAN-TERM, wylewki zwykłe zbrojone włóknem gr 7-8cm (całość), piec moc max skręcona do 10kW :), praca ciągła od 13.10.2011 do dzisiaj średnia na dobę na dzień dzisiejszy to 6m3 gazu, najwazniejsze wg mnie to tak naprawdę dobra izolacja termiczna domu podłóg fundamentów sttropu - i sukces gwarantowany - Żonaa do dziś jest w szoku i juz przestała mi ględzić o kaloryferach w łazience :) A o tym że w sypialniach sien ie zakąłda to juz zupełnienie rozumię mikroklimat jest super ani sucho ani zimno ani gorąco, poza tym zero "kotów" kurzu , fakt - nie mam tez za wiele dywanów :) ale za nimi nie płaczę.
Link do komentarza
Polecam kompletna nowość na rynku. Podkłady do ogrzewania podłogowego wykonane z płyty porowatej. Żadnych wylewek.tzw. metoda sucha. Płyta ułożona bezpośrednio na stropie, specjalnie zalecana do zastosowania na lekkich konstrukcjach stropowych wykonanych z legarów drewnianych. Nazywa się to Eco Thermo Floor - jest to system paneli z wyfrezowanymi kanałami w które układa się aluminiowe lamele rozprowadzające ciepło po całej powierzchnia ,w lamele wkłada się rury następnie cienka przekładka z korka lub płyty underfloor i panele lub deska barlinecka. Jeżeli chcemy położyć terakotę to na te płyty z lamelami i rurami kładziemy płytę cementowo - włóknową np Fermacell i kleimy terakotę.SYSTEM ma same zalety przede wszystkim izoluje akustycznie,jest cienki całość do paneli to 33 do 35 mm. Pachnie drewnem, zalecany dla alergików. Bardzo popularny w Skandynawii i coraz popularniejszy w Europie zachodniej. Jedna z firm jako trzecia na świecie rozpocżęła produkcje tego systemu w Polsce.
Link do komentarza
Panowie nie zrozumieliście treści opisowej, wylewka ma mieć nad przewodami cieplnymi grubość ok. 2 cm, czyli sumując przewody cieplne z wsuwką 3cm+2-3cm wylewka nad nimi, co razem daję 5-6cm. Izolacja pod wylewkę np. styropian o właściwościach twardości min. EPS100. Powodzenia.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Animus – no tak ale kafli całym domu nie położysz. Wiem coś o tym bo mieliśmy bardzo podobny dylemat z żoną i zastanawialiśmy się co kłaść na wodne ogrzewanie żeby było przyjemnie ale też po prostu estetycznie i ładnie a nie tylko ciepło. Oczywiście panele odpadają, ale da się połączyć drewno i ogrzewanie tak żeby było fajnie.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...