Skocz do zawartości

Wąska, długa działka, dzielimy na pół


deletek

Recommended Posts

Napisano
Witam forumowiczów.
Szukałem na forach odpowiedzi na moje pytanie, może nie wystarczająco dobrze. Proszę o pomoc:
Myślę nad kupiniem działki 25 arów. Działka ma szerokość 20m długości ponad 120.
Problem w tym, że droga dojazdowa (w której są media) jest od tej 20m strony.
Z jednej strony jest sąsiadka, która ma dom do samej granicy działki, z drugiej strony jest działka rolna.
Teraz pytanie czy jak zrobimy drogę wewnętrzną (konieczną) o szerokości 3m na naszym terenie to z tych pozostałych 17m zostanie wystarczająco dużo, żeby się wybudować, bo jeżeli odejmiemy z każdej strony po 4m na ściany z oknem to zostaje nam 9m, a to trochę mało....
Nie chcę płacić geologowi 4 tysięcy zł za stworzenie planu podziału, który zostanie odrzucony, dla nie swojej działki.
Pchać się w taką działkę czy nie ? Co myślicie szanowni forumowicze ? Może ktoś ma jakieś doświadczenia w podobnej sprawie.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
Piotr
Napisano
Cytat

Witam forumowiczów.
Szukałem na forach odpowiedzi na moje pytanie, może nie wystarczająco dobrze. Proszę o pomoc:
Myślę nad kupiniem działki 25 arów. Działka ma szerokość 20m długości ponad 120.
Problem w tym, że droga dojazdowa (w której są media) jest od tej 20m strony.
Z jednej strony jest sąsiadka, która ma dom do samej granicy działki, z drugiej strony jest działka rolna.
Teraz pytanie czy jak zrobimy drogę wewnętrzną (konieczną) o szerokości 3m na naszym terenie to z tych pozostałych 17m zostanie wystarczająco dużo, żeby się wybudować, bo jeżeli odejmiemy z każdej strony po 4m na ściany z oknem to zostaje nam 9m, a to trochę mało....
Nie chcę płacić geologowi 4 tysięcy zł za stworzenie planu podziału, który zostanie odrzucony, dla nie swojej działki.
Pchać się w taką działkę czy nie ? Co myślicie szanowni forumowicze ? Może ktoś ma jakieś doświadczenia w podobnej sprawie.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
Piotr


witaj
Ja nawet bym sie nie zastanawiała tylko dałabym sobie spokój z taką kichą. Osobistych doświadczeń nie mam , bo moja działeczka na której planuję budowe ma 46 x 43, ale moja koleżanka mieszkająca w blokach zakupiła działkę 20x100. Ktoś podzielił pole na 10 takich działek. Ona postawiła domek , sąsiedzi postawili domki i okazało sie , że nie da sie tam żyć, za ciasno. Sprzedali ten dom w stanie surowym otwartym, Kupili za to działke 2000m2 i wreszcie oddychają z ulgą , bo im sąsiedzi nie zaglądają w gary. Jeżeli nie musisz , nie kupuj. Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Teraz pytanie czy jak zrobimy drogę wewnętrzną (konieczną) o szerokości 3m na naszym terenie to z tych pozostałych 17m zostanie wystarczająco dużo, żeby się wybudować, bo jeżeli odejmiemy z każdej strony po 4m na ściany z oknem to zostaje nam 9m, a to trochę mało....



Służebność nie zmniejsza Ci szerokości działki. Gdy ustanowisz drogę konieczną to dom dalej mozesz postawić 4 metry od granicy działki, czyli w Twoim przypadku metr od drogi. Mam bardzo podobną sytuację. Moja działka ma prawie 30 arów i szerokości ledwo ponad 18 metrów. Przez całą długość działki czyli ok 160 m ciągnie się służebność. Z tą różnicą, że mi zabrali 1,5 metra ziemi, a drugie 1,5 metra jest od sąsiada, który ma działkę obok mnie. Także płot stawiam tak, aby pozostawić te 1,5 metra na drogę, a dom stawiam 4 metry od granicy, czyli 2,5 metra od płotu. Co do szerokości działki, to już zalezy od Twoich upodobań, ja nie narzekam, a mam 2 metry węższą. Zawsze można wybrać projekt, który nie będzie miał balkonu lub okna z salonu od strony sąsiadki. Dookoła płotu posadzisz tuje, które odgrodzą Cię od sąsiadów. Jeżeli okolica Ci odpowiada, a cena działki jest interesująca, to ja bym się nie zastanawiała. Chyba że kosztuje ona tyle co inne, to warto poszukać tej idealnej.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...